Common rail: Cum funcționează și care sunt avantajele sale?

Cross section of a V8 diesel engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Common rail, abreviat CR, este un sistem de injecție de combustibil pentru motoarele pe benzină și diesel. Sistemul common rail este echipat cu un rezervor de înaltă presiune care poate rezista la presiunea ridicată a pompei de combustibil.

Combustibilul injectat în cilindru este dispersat prin câteva orificii mai mici ale injectoarelor care necesită o presiune mai mare. Combustibilul injectat astfel formează un amestec combustibil mai bun, datorită căruia motorul are o eficiență mai mare.

Conţinut

Cum funcționează common rail în mașini?

Spre deosebire de alte sisteme de injecție de combustibil, cu sistemul common rail, presiunea combustibilului este creată independent de turația motorului și de cantitatea de combustibil injectată. Este întotdeauna suficient, datorită rezervorului de înaltă presiune.

În sistemele convenționale, combustibilul este condus de la rezervorul de combustibil printr-o pompă printr-o conductă de joasă presiune către pompele cilindrilor de înaltă presiune. După aceea, combustibilul trece printr-o conductă de înaltă presiune direct la injectoare.

Sistemul common rail conduce combustibilul de la pompa de înaltă presiune la rezervorul de presiune - șină, care este comun pentru toți cilindrii. Din rezervor, combustibilul este distribuit către injectoarele individuale. De obicei, există o singură pompă de înaltă presiune pentru CR, dar există de obicei două pentru motoarele mai mari.

Pompa sistemului common rail trebuie să fie construită pentru a furniza putere maximă, o supapă menține presiunea rezervorului și excesul de combustibil este returnat în rezervorul de combustibil.

Pe scurt, istoricul sistemului common rail

Sistemul common rail din prima generație (1997) folosește o presiune de 1350 bar, a doua generație (2001) folosește o presiune de 1600 bar, iar a treia generație (2003) common rail atinge o presiune de 1800 bar.

Prin îmbunătățiri treptate s-a realizat împărțirea sistemului în două grupe, în funcție de principiul folosit de injectoare. Acestea sunt injectoare piezoelectrice sau magnetice. Cele mai moderne sisteme CR ating o presiune maximă de 3000 bar.

Un număr tot mai mare de mașini trec la sistemul CR. În prezent, sistemul common rail este produs de BOSCH, Denso, Magneti Marelli, Siemens-VDO și Delphi.

Avantajele sistemului de injecție de combustibil common rail

Sistemul de injecție de combustibil Common Rail oferă mai multe avantaje față de alte sisteme de injecție de combustibil. Unele dintre aceste avantaje includ următoarele:

  1. Eficiență îmbunătățită a combustibilului: sistemul de injecție de combustibil common rail permite livrarea precisă a combustibilului, rezultând o combustie eficientă, o economie de combustibil mai bună și emisii reduse.
  2. Putere crescută: Sistemul de injecție de combustibil common rail permite injecția de combustibil de înaltă presiune, îmbunătățind puterea și performanța motorului.
  3. Funcționare mai silențioasă: sistemul de injecție de combustibil common rail funcționează la un nivel de zgomot mai scăzut, rezultând o funcționare mai silențioasă a motorului.
  4. Emisii reduse: Sistemul de injecție de combustibil common rail oferă un control mai bun asupra injecției de combustibil, reducând emisiile de poluanți nocivi.

Componentele unui sistem de injecție de combustibil common rail

Sistemul de injecție de combustibil Common Rail constă din mai multe componente, inclusiv:

  1. Pompă de combustibil de înaltă presiune: Pompa de combustibil de înaltă presiune furnizează combustibil sub presiune la conducta de combustibil.
  2. Combustibil: conducta de combustibil este o conductă de înaltă presiune care distribuie combustibilul către fiecare injector.
  3. Injectoare de combustibil: injectoarele de combustibil furnizează cantitatea potrivită de combustibil în camera de ardere a motorului la momentul potrivit.
  4. Unitate electronică de control (ECU): ECU controlează sistemul de injecție a combustibilului, inclusiv presiunea combustibilului și sincronizarea.
  5. Senzor de presiune: Senzorul de presiune monitorizează presiunea combustibilului în șina de combustibil și trimite semnale către ECU pentru a regla presiunea combustibilului și sincronizarea.
  6. Senzor de temperatură: Senzorul de temperatură monitorizează temperatura combustibilului și trimite semnale către ECU pentru a regla presiunea și sincronizarea combustibilului.

Denumirile motoarelor diesel care utilizează sistemul Common Rail:

  • BMW - D
  • Peugeot, Citroen - HDI/HDi
  • Fiat, Alfa Romeo, Lancia - JTD, MultiJet, UniJet, JTDm
  • Opel, Vauxhall - CDTi
  • Honda - i-CTDi
  • Hyundai, Kia - CRDi
  • Ford - TDCi
  • Chevrolet - VCDi
  • Mazda - CiTD
  • Mitsubishi - DI-D
  • Nissan - NEO-Di
  • Renault - dCi
  • Toyota - D-4D
  • Grupul Volkswagen - TDI

Motoarele pe benzină care utilizează sistemul Common rail se numesc GDI (injecție directă de benzină), FSI (injecție stratificată cu combustibil) și altele.

Concluzie

Sistemul de injecție de combustibil Common Rail este o parte importantă a motoarelor moderne diesel și pe benzină și oferă mai multe avantaje față de alte sisteme de injecție de combustibil.

O scurtă demonstrație a modului în care funcționează sistemul Common Rail: