Control dinamic al șasiului: Care sunt avantajele acestuia?

Dynamic Chassis Control
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Controlul dinamic al șasiului (DCC) face posibilă setarea caracteristicilor șasiului mașinii în funcție de solicitarea șoferului sau automat în funcție de calitatea drumului.

Unitatea de control reglează automat caracteristicile șasiului în funcție de poziția roților și de înclinarea caroseriei. În plus, acest sistem permite șoferului să aleagă setarea dorită a șasiului în funcție de propriile nevoi, alegând dintre trei setări diferite: SPORT, COMFORT și NORMAL.

Conţinut

Cum funcționează controlul dinamic al șasiului?

Controlul dinamic al șasiului utilizează amortizoare controlate electric care permit modificarea caracteristicilor de amortizare ale acestora. Aceste amortizoare sunt controlate de unitatea de control pe baza datelor de la senzorii de ridicare a roților și senzorii de accelerație. Rigiditatea amortizoarelor DCC este reglată de o supapă electromagnetică care controlează debitul de ulei și afectează astfel caracteristicile șasiului.

DCC își poate schimba automat setările. Sistemul poate evalua rapid șocurile cauzate de săritul roților atunci când suspensia este insuficientă și poate regla automat efectul de amortizare, astfel încât roțile să nu sară.

Controlul dinamic al șasiului este, de asemenea, capabil să ajusteze caracteristicile amortizoarelor chiar și în cazul frânării puternice sau la conducerea pe o suprafață denivelată, când ar exista suspensii extreme (lovirea amortizoarelor) și astfel zgomot în cabină.

Configurarea controlului dinamic al șasiului:

Șoferul selectează setarea dorită a șasiului prin simpla apăsare a unui buton - mașina va face apoi modificările necesare în setări. Fiecare dintre aceste trei setări (SPORT, CONFORT, NORMAL) afectează caracteristicile amortizoarelor, răspunsul servodirecției și răspunsul la apăsarea pedalei de accelerație.

Ce mașini folosesc controlul dinamic al șasiului?

De exemplu, controlul dinamic al șasiului este utilizat de mașinile Volkswagen, Seat, Škoda și Audi. Alți producători de mașini folosesc, de asemenea, un sistem similar, dar sub un alt nume.

Ford marchează șasiul adaptiv al mașinilor sale ca CCD (amortizare controlată în mod continuu), Opel folosește eticheta AST (tehnologie de stabilitate adaptivă), iar BMW, pe de altă parte, sistemul de propulsie adaptiv, care, totuși, este extins prin funcția de stabilizarea activă a înclinării mașinii.

Videoclip despre cum funcționează DCC: