Lampă de avertizare pentru temperatura exterioară: când se aprinde?

Low outside temperature warning light on dashboard
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Lampa de avertizare pentru temperatura exterioară vorbește probabil de la sine, dar mulți șoferi nu pot spune exact la ce temperatură se aprinde. Mașinile moderne sunt echipate și cu senzori care detectează și alți parametri pe lângă temperatura exterioară.

Deci, când se aprinde lampa de avertizare pentru temperatura exterioară? Trebuie să purtați anvelope de iarnă și care sunt diferitele variante ale acestui avertizor?

Conţinut

Funcția luminii de avertizare a temperaturii exterioare

Outside temperature warning light

Această lumină de avertizare are forma unui fulg de zăpadă dar poate fi reprezentată și ca un fulg de zăpadă pe drum. De obicei aparține luminilor de avertizare albe informative, dar la unele mașini se poate aprinde ca o lumină de avertizare portocalie, de exemplu, în cazul mașinilor Ford.

Scopul principal al acestui martor este de a informa sau avertiza șoferul cu privire la condițiile de conducere potențiale afectate din cauza temperaturilor scăzute. Șoferul trebuie să-și adapteze conducerea la temperaturi mai scăzute, ceea ce poate însemna adesea gheață pe drum.

Ce temperatura indica?

Outside temperature warning light

Această lumină de avertizare se bazează pe senzorul de temperatură ambientală al vehiculului pentru a monitoriza temperatura exterioară. Șoferul este avertizat de indicatorul iluminat de temperatură exterioară când temperatura scade sub o limită predefinită. Această limită poate varia în funcție de marca mașinii, dar intervalul standard este de la 0 °C (32 °F) la 4 °C (39,2 °F).

De exemplu, în cazul mașinilor Volkswagen, această limită este setată la 4 °C (39,2 °F). Indicatorul se aprinde dacă senzorul detectează temperatura dată, dar nu se stinge până când temperatura crește la cel puțin 6 °C (42,8 °F).

De ce vine peste punctul de îngheț?

Trebuie remarcat faptul că senzorul pentru măsurarea temperaturii exterioare măsoară temperatura aerului din jur. Astfel, dacă motorul este încălzit, poate prezenta o temperatură mai mare decât cea reală. Abaterea poate varia până la 5 °C (41 °F) în funcție de locația senzorului. Aceasta înseamnă că temperatura reală poate fi chiar sub punctul de îngheț.

Icy road in winter

Un alt factor de luat în considerare este că într-o dimineață senină înainte de răsărit, suprafața drumului este mai rece decât aerul. Senzorul nu ține cont și de vântul, care poate reduce semnificativ temperatura.

Chiar dacă temperatura aerului exterior a atins 4 °C (39,2 °F) și senzorul nu a avut nicio abatere, anumite părți ale drumurilor pot fi înghețate, cum ar fi părțile la umbră. De asemenea, trebuie să aveți grijă când conduceți peste podul de deasupra râului.

Și pentru a înrăutăți lucrurile, apa începe să se extindă la o temperatură de 4 °C (39,2 °F). Nu vom intra în detaliile fizicii, dar pe scurt, trebuie să fiți și mai atenți decât de obicei și să aveți grijă la bălți, deoarece riscul de acvaplanare este mai mare decât în ​​condiții normale.

Lampa de avertizare a temperaturii exterioare nu trebuie ignorată

Truck in the fog

Această lumină de avertizare este de obicei albă când se vorbește la nivel global, dar asta nu înseamnă că ar trebui ignorată. Gheața pe drum poate crește semnificativ riscul de accident, mai ales în cazul conducerii nesăbuite.

Pentru a rezuma, acestea sunt riscurile atunci când conduceți la temperaturi scăzute:

  • Formarea de gheață pe carosabil, care provoacă o suprafață alunecoasă
  • Tracțiune și aderență reduse a anvelopelor, care afectează manevrarea vehiculului
  • Vizibilitate redusă din cauza ceții, zăpezii sau gheții
  • Gheață neagră, care este greu de văzut și extrem de periculos

Cum se reglează conducerea când temperatura este scăzută?

Șoferii cu experiență pot sări peste această parte, dar următoarele sfaturi vor fi utile pentru cei care nu conduc des sau au primit doar recent permisul de conducere. Când lampa de avertizare pentru temperatura exterioară apare pe tabloul de bord, luați în considerare următoarele:

  • Încetiniți: reduceți viteza pentru a putea reacționa în cazul unui derapaj pe o suprafață alunecoasă și, în cel mai rău caz, evitați o coliziune cu viteză mare.
  • Menținerea distanței: acest sfat este chiar mai important decât cel anterior. Lăsați spațiu suplimentar între vehiculul dvs. și vehiculul din față pentru a ține cont de distanța mai mare de oprire.
  • Verificați presiunea în anvelope: asigurați-vă că anvelopele sunt umflate corespunzător, conform recomandărilor producătorului.
  • Anvelope de iarnă: Dacă temperatura este în mod regulat scăzută, probabil că nu este nevoie să vă reamintim de necesitatea folosirii anvelopelor de iarnă, care au o tracțiune mai bună în condiții de frig.
  • Curățați-vă parbrizul: pentru a menține vizibilitatea, păstrați-vă parbrizul curat și fără gheață, zăpadă și ceață. Mulți șoferi în graba de dimineață nu curăță adesea în mod corespunzător parbrizul înghețat. Rezultatul este o vizibilitate slabă și un risc mai mare de accident.
  • Verificați nivelul antigelului: asigurați-vă că antigelul din vehiculul dumneavoastră este la nivelul corect și că utilizați amestecul potrivit.

Fapte interesante despre lumina de avertizare a temperaturii exterioare

Temperatura variază: după cum s-a menționat anterior, ledul de avertizare pentru temperatura exterioară va apărea de obicei atunci când temperatura scade sub 4 °C (39,2 °F). Cu toate acestea, această limită poate varia ușor între diferiții producători de mașini.

Nu doar o avertizare de gheață: deși scopul principal al acestei lămpi de avertizare este de a avertiza șoferul cu privire la posibila formare de gheață, poate servi și ca un memento pentru a efectua o verificare generală a vehiculului pentru condiții mai reci. Aceasta include, de exemplu, verificarea presiunii în anvelope, a nivelului de antigel și a lichidului de ștergător de parbriz.

Sisteme avansate: unele mașini moderne au sisteme avansate de monitorizare a temperaturii care pot oferi informații mai specifice despre condițiile drumului, inclusiv măsurători de temperatură în timp real.

Întrebări frecvente despre ledul de avertizare pentru temperatura exterioară

Î: Dacă indicatorul de temperatură exterioară nu apare, înseamnă asta că nu există pericol de gheață pe drum?

Răspuns: nu este întotdeauna cazul. Indicatorul servește ca avertizare când temperatura scade sub un prag predefinit. Cu toate acestea, este important să rețineți că condițiile de drum pot fi în continuare periculoase chiar dacă acest indicator luminos este stins. Aveți întotdeauna grijă când conduceți pe vreme rece, deoarece gheața poate fi încă prezentă în anumite zone.

Î: Se poate stinge lampa de avertizare pentru temperatura exterioară?

Răspuns: opțiunea de a stinge această lumină de avertizare sau sistemul care monitorizează temperatura exterioară nu este disponibilă, dar depinde de mașină. Acest lucru se datorează în principal faptului că acest indicator servește ca o caracteristică importantă de siguranță.

Î: Lumina de avertizare pentru temperatura exterioară înseamnă că trebuie să folosesc anvelope de iarnă?

Răspuns: Nu, anvelopele de iarnă nu sunt necesare. Cu toate acestea, este un memento că temperaturile mai scăzute pot duce la condiții de conducere mai periculoase. Anvelopele de iarnă oferă o tracțiune și o manevrabilitate mai bune în condiții de frig și gheață, așa că este o idee bună să luați în considerare utilizarea lor atunci când temperaturile scad în mod regulat sub 7 °C (44,6 °F).

Concluzie

Deși martorul de temperatură exterioară joacă un rol informativ, este bine să ținem cont de riscurile asociate conducerii pe vreme mai rece și nu doar să adaptam condusul la aceste condiții, ci să ne asigurăm că mașina este pregătită pentru o astfel de vreme.