Motoarele TGI: Care sunt avantajele lor și cum funcționează?

Turbo Gas Injection - TGI
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Turbo Gas Injection, abreviat TGI, se referă la mașinile Volkswagen echipate cu motoare turbo cu injecție directă de gaz natural (CNG).

Aceste motoare sunt derivate structural din motoarele TSI, în special din motorul 1.4 TSI. Motoarele TGI pot arde benzină și gaz natural comprimat, adică GNC.

Conţinut

Avantajele motoarelor TGI

Motoarele Turbo Gas Injection au fost printre primele echipate cu injecție directă de gaz natural și un turbocompresor. Datorită acestei combinații, se obțin performanțe ridicate ale motorului și emisii scăzute.

Pe lângă avantajele menționate, motoarele TGI sunt mai silențioase și mai rafinate decât frații lor pe benzină, datorită numărului octanic ridicat al gazului natural comprimat (GNC).

Scăderea normală a performanței motorului la arderea GNC în motoarele cu aspirație naturală (fără turbocompresor) este eliminată de turbocompresorul din motoarele TGI.

Turbocompresorul poate conduce o cantitate suficientă de aer în camera de ardere, ceea ce este necesar pentru arderea ideală, datorită căreia nu există nicio scădere a performanței motorului la arderea GNC, ca și în cazul motoarelor clasice atmosferice.

Denumirile mașinilor Grupului Volkswagen care ard GNC:

Cu toate acestea, denumirea motoarelor turbo cu injecție directă de gaz natural comprimat variază la nivelul întregului Grup Volkswagen. Volkswagen și Seat folosesc în principal abrevierea TGI.

Alte mărci de interes folosesc o denumire diferită. De exemplu, Škoda folosește abrevierea G-TEC pentru a desemna mașinile sale alimentate cu gaz natural și Audi G-Tron.

Totuși, toate mașinile concernului folosesc același motor 1.4 TSI, care este adaptat să ardă gaz natural comprimat sau GNC.

Animație video care arată motorul TGI al Volkswagen: