Valvetronic: Cum funcționează sistemul de ridicare variabilă a supapelor?

BMW - Valvetronic
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Valvetronic este o denumire pentru motoarele BMW echipate cu un sistem variabil de ridicare a supapelor. Este un sistem care, combinat cu sincronizarea variabilă a supapelor, permite schimbarea poziției arborelui cu came independent de poziția arborelui cotit. De asemenea, poate modifica ridicarea și durata de timp în care supapa este deschisă.

Această tehnologie este utilizată pentru optimizarea parametrilor motorului. Datorită sistemului Valvetronic, motoarele ating performanțe mai mari, consum mai mic de combustibil și emisii mai mici.

Conţinut

Unele motoare pe benzină de la BMW sunt echipate cu sistemul Valvetronic (ridicare variabilă a supapelor), combinat cu sistemul Double Vanos și, prin urmare, sincronizare variabilă a supapelor.

Cum funcționează Valvetronic?

Sistemul Valvetronic, în combinație cu sistemul Double Vanos, permite o ridicare complet variabilă a supapei, făcând posibilă înlocuirea supapei de accelerație. Motoarele BMW echipate cu sistemul Valvetronic au doar o supapă de accelerație pentru modul de urgență.

Supapa de accelerație este deschisă în mod constant dacă motorul funcționează așa cum trebuie. Prin înlocuirea supapei de accelerație, a fost posibilă eliminarea pierderilor atunci când aerul a trecut prin ea. Sistemul Valvetronic a fost introdus în 2001 în modelul BMW Compact 316ti.

Într-un motor turbo, acest sistem a fost folosit pentru prima dată în motorul N55, care a fost folosit, de exemplu, la BMW 535i (F10/F11/F07) sau BMW 335i (E90/E91/E92/E93). Mașina BMW a început treptat să-și echipeze celelalte motoare cu acest sistem.

Motivul principal pentru utilizarea acestui sistem este performanța mai mare a motorului, consumul său mai mic, emisiile mai mici și un răspuns mai rapid și mai bun la apăsarea pedalei de accelerație.

După cum am menționat deja, Valvetronic este un sistem de sincronizare variabil al ridicării supapelor, combinat cu sistemul Double Vanos și, prin urmare, un sistem de sincronizare variabil al supapelor.

Acest sistem poate modifica poziția arborelui cu came față de arborele cotit cu până la 60°, iar datorită dispozitivului electromecanic, permite modificarea fără probleme a cursei supapelor de admisie de la cursa minimă (0,3 mm) la cursa maximă. (9,7 mm).

Schimbarea setării între ridicarea minimă și maximă a supapei durează doar 300 de milisecunde, același timp necesar pentru a preseta sistemul de sincronizare variabilă a supapelor Double Vanos.

Construcția sistemului Valvetronic

Mecanismul de distribuție al sistemului Valvetronic conține în plus un balansier intermediar, care, împreună cu balansoarul obișnuit, formează legătura dintre came arborelui cu came și supapă.

Cu ajutorul unui arbore excentric, culbutorul intermediar afectează astfel ridicarea supapelor de aspirație. Arborele excentric, pe care sunt amplasate culbutorii intermediari, se deplasează cu ajutorul unui motor electric.

Această metodă de control al supapelor este foarte solicitantă pentru precizia producției. Toate componentele trenului de supape trebuie să fie fabricate cu mare precizie. De aceea, culbutoarele intermediare și ale supapelor sunt marcate cu același număr de serie, care este ars cu laser pe piese.

Urmăriți o scurtă demonstrație video a funcției sistemului Valvetronic: