Amestecul slab: Ce efect are asupra motorului?

Combustion of the mixture in the cylinder head
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un amestec slab este un amestec care conține mai mult aer decât este necesar pentru arderea completă a combustibilului.

Prin urmare, coeficientul de exces de aer din acest amestec este λ > 1. Aceasta înseamnă că în cilindri ajunge mai puțin combustibil decât poate fi ars.

Conţinut

Când apare arsura slabă?

Cel mai mic consum posibil de motor se realizează în modul de ardere cu amestec slab. Performanța nu este un parametru interesant la o sarcină scăzută a motorului, iar consumul de combustibil devine o prioritate.

Într-un astfel de caz, setarea unui amestec ușor sărac (λ > 1), obținând cele mai mari economii de combustibil, este alegerea pentru acest mod de motor.

Efectul advers al unui amestec slab asupra motorului

La arderea unui amestec slab, există riscul absenței răcirii interne. Acest lucru poate duce la o suprasarcină termică a componentelor motorului, cum ar fi pistoanele, supapele și bujiile. Cu toate acestea, temperaturile locale mai ridicate în spațiul de ardere cresc, de asemenea, semnificativ riscul de detonare a motorului.

În plus, trebuie știut că un amestec slab arde mai mult decât un amestec normal, ceea ce provoacă același fenomen ca și aprinderea întârziată. Când ardeți un amestec slab, amestecul poate fi evacuat prin supapa de evacuare în timp ce amestecul arde.

Dacă se întâmplă acest lucru, duce la arderea de evacuare, care pe termen lung deteriorează motorul, componentele de evacuare, iar în cazul motoarelor cu turbo, turbocompresorul însuși.

Ce duce la arderea slabă?

Arderea unui amestec sărac poate fi cauzată, de exemplu, de funcționarea defectuoasă a pompei de combustibil, a unui filtru de combustibil înfundat, a unui senzor defect al debitului de aer în masă sau a scurgerilor din conducta de admisie.

Totuși, nu trebuie uitat că motorul diesel funcționează în mod normal (atâta timp cât totul funcționează așa cum trebuie) cu un amestec slab, chiar și sub sarcină mare sau putere maximă. Atunci coeficientul de exces de aer este doar apropiat de compoziția amestecului stoechiometric. Amestecul este slab, are o proporție mai mare de aer decât ar aparține unei anumite cantități de combustibil, iar coeficientul de exces de aer este λ > 1.

Motorul diesel injectează combustibil în cilindru în timpul fazei de compresie, iar după injectarea combustibilului, începe faza de ardere în același timp. O proporție mai mare de combustibil din amestec nu ar avea timp să se amestece bine cu aerul, ceea ce ar duce la fum excesiv de motor.