Ciclul Budack: Un ciclu care economisește combustibil

Budack cycle
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Motoarele cu ardere pot funcționa în diferite cicluri de lucru, de la ciclul Otto la ciclul Atkinson la ciclul Miller. Totuși, Volkswagen a venit cu ciclul Budack după inginerul care l-a inventat.

Ciclul Budack este o soluție pentru a obține o eficiență mai mare a motorului și a reduce consumul de combustibil. Dar cum funcționează acest ciclu?

Conţinut

Alternative la ciclul Budack:

Conceptele de ciclu Otto, Atkinson și Miller sunt deja foarte bine cunoscute unora dintre noi, dar nu va strica să spunem câteva cuvinte despre ele. Ciclul Otto este ciclul standard al motoarelor cu ardere internă în patru timpi.

Ciclul Atkinson este un ciclu cu expansiune prelungită și compresie scurtată. Raportul de expansiune este mai mare decât raportul de compresie. Ciclul Miller este același cu ciclul Atkinson, dar cu diferența că se referă la motoarele supraalimentate.

Rezumat simplu, ciclul Otto este ciclul standard al motorului cu ardere internă în patru timpi, iar celelalte două menționate sunt doar variații ale acestuia, în care lungimea compresiei este mai mică decât lungimea expansiunii.

Cum funcționează ciclul Budack?

Ciclul Budack este o evoluție a ciclului Atkinson, iar scopul său este reducerea consumului de combustibil și, astfel, a cantității de emisii. Există doar două diferențe între cele două cicluri.

Primul este că ciclul Budack folosește sincronizarea variabilă a supapei de admisie, care comută între ciclurile Budack și Otto, respectiv între ciclurile Atkinson și Otto, iar al doilea este că faza de compresie nu este scurtată prin închiderea întârziată a supapei de admisie, dar mai degrabă prin închiderea mai devreme a supapei de admisie.

Astfel, motorul cu ciclu Atkinson lasă supapele de admisie deschise la începutul compresiei, ceea ce înseamnă că o parte din conținutul cilindrului (amestecul) este returnată în galeria de admisie. Totuși, acest lucru va face ca raportul de compresie să scadă, dar raportul de expansiune va rămâne la maximum posibil. Dar la ce este bun?

Scurtarea fazei de compresie în favoarea fazei de expansiune va face ca amestecul de ardere să transfere mai multă energie pistonului în timpul expansiunii, deoarece are mai mult timp pentru a face acest lucru.

Deși puterea motorului este puțin mai mică cu acest ciclu decât cu ciclul Otto, avantajul este că putem injecta mai puțin combustibil în cilindru, ceea ce înseamnă că consumul motorului va fi mai mic, iar emisiile vor fi și ele mai mici. Acesta este punctul ciclului Atkinson.

Ciclul Budack funcționează pe același principiu, dar cu diferența că supapele de admisie sunt închise chiar înainte ca pistonul să atingă punctul mort inferior. Deci mai puțin aer intră din nou în cilindru, reducând raportul de compresie în comparație cu raportul de expansiune și crescând eficiența arderii.

Ciclul Budack și beneficiile sale

Ca și în cazul ciclului Atkinson, puterea motorului este mai mică, dar eficiența arderii crește. Astfel, consumul de combustibil scade. Cu toate acestea, avantajul ciclului Budack este că este echipat cu sincronizare variabilă a supapelor, ceea ce permite motorului să treacă la ciclul Otto.

Trecerea motorului la ciclul Otto necesită putere maximă a motorului. Arborele cu came al supapelor de admisie va permite astfel o deschidere mai mare și mai lungă a supapelor, iar motorul funcționează astfel în ciclul Otto cu putere maximă. În ciclul Budack, motorul funcționează numai la o sarcină mică.

Aplicarea ciclului Budack în practică

Volkswagen a aplicat ciclul Budack în motorul TSI din seria EA888 de la Tiguan, care este destinat pieței americane. Potrivit US EPA, Tiguan cu acest motor consumă în medie 8,7 litri de benzină la 100 de kilometri, ceea ce nu este nimic uimitor.

Este un pas înainte, pentru că rezultatele cu acest motor sunt mai bune decât în ​​trecut și fiecare îmbunătățire contează.

Urmăriți o scurtă demonstrație video a funcției ciclului Budack: