Controlul alertelor șoferului: Cum funcționează?
Controlul alertei șoferului, abreviat ca DAC, este un sistem de control al alertei șoferului dezvoltat de compania auto Volvo.
Spre deosebire de sistemele altor companii auto, sistemul de control al alertei șoferului dezvoltat de Volvo nu controlează comportamentul șoferului, ci mișcarea mașinii.
Conţinut
Funcția de control al alertei șoferului
DAC-ul se pornește când viteza depășește 65 km/h (40 mph) și începe să monitorizeze mișcarea mașinii pe șosea. Controlul alertelor șoferului distinge conducerea controlată de conducerea necontrolată și poate estima vigilența șoferului pe baza metodei și stilului de condus.
Acest sistem poate recunoaște și situațiile în care șoferul nu este pe deplin dedicat conducerii și este distras de, de exemplu, un telefon mobil sau alte influențe.
Componentele DAC
DAC-ul constă dintr-o cameră în spatele oglinzii retrovizoare interioare și diverși alți senzori și o unitate de control. Camera monitorizează spațiul din fața mașinii, direcția de mers și, de asemenea, distanța mașinii față de marcajele rutiere orizontale.
Senzorii și senzorii DAC detectează mișcările mașinii în toate direcțiile. Unitatea de control înregistrează toate datele de mai sus și le compară cu valorile stocate.
Cum avertizează DAC șoferul despre oboseală?
Dacă, pe baza datelor măsurate, unitatea de control a DAC recunoaște că șoferul este obosit, va emite un semnal sonor. Pe deasupra, lampa de avertizare pentru ceașcă de cafea (lumină albă) se va aprinde pe tabloul de bord.
Această lumină de avertizare îi spune șoferului să oprească vehiculul și să se odihnească. Pe lângă lampa de avertizare menționată, DAC-ul poate informa și despre gradul de oboseală al șoferului, care este evaluat pe o scară de la 1 la 5.
Cu toate acestea, controlul alertei șoferului nu interferează cu controlul mașinii, ci doar avertizează asupra oboselii șoferului și slăbirii atenției acestuia. Prin urmare, toată responsabilitatea pentru conducere îi revine șoferului însuși.
Avantajele DAC
Deși sistemul nu interferează cu controlul mașinii, evaluează oboseala și avertizează șoferul, datorită căruia ajută la evitarea accidentelor. Ideea este că avertismentul de oboseală îl poate determina pe șofer să ia o pauză.
Așadar, se poate spune că controlul alertelor șoferului îl ajută pe șofer să mențină atenția, mai ales în timpul deplasărilor lungi și plictisitoare pe autostradă.
Dezavantajele DAC
În ciuda funcției sale simple de avertizare a șoferului de oboseală, controlul alertei șoferului are și un dezavantaj: dependența excesivă a șoferului de acest sistem. Cu toate acestea, acest dezavantaj ar putea fi aplicat oricărui sistem electronic.
Un alt dezavantaj poate fi, în anumite circumstanțe, evaluarea incorectă a oboselii, care poate fi enervantă.
Concluzie
Conceptul DAC-ului este simplu și este un gadget inteligent, mai ales pentru șoferii mai puțin atenți sau șoferii care fac drumuri lungi plictisitoare pe autostradă sau noaptea.