Cu patru cilindri în linie: care sunt avantajele și dezavantajele sale?

Engine block
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un motor cu patru cilindri în linie, numit și un motor cu patru cilindri în linie, este un motor cu ardere cu piston cu patru cilindri dispuși pe un rând de-a lungul arborelui cotit.

Un patru cilindri în linie este adesea notat cu abrevierea R4. Cu acest motor, cilindrii pot fi aranjati vertical pe sol, dar pot fi dispusi si oblic. Toate cele patru pistoane din cilindri sunt antrenate de un arbore cotit comun.

Conţinut

Cu patru cilindri în linie și dezavantajele acestuia

Cu patru cilindri în linie se numără printre cele mai simple sisteme de motor, cu un echilibru destul de bun. Din acest motiv, este foarte des folosit la mașinile economice. În ciuda echilibrului său bun, dezechilibrul secundar al lui R4 duce la vibrații.

Acestea sunt logic mai mici cu motoare mai mici, dar vibrațiile cresc odată cu creșterea puterii și volumului. Acesta este motivul pentru care la motoarele mai mari cu o putere mai mare se folosesc un număr mai mare de cilindri sau un aranjament diferit de cilindri.

În plus, totuși, motorul cu patru cilindri în linie are și o problemă cu fluiditatea funcționării, deoarece cursele de expansiune ale pistoanelor nu se suprapun. Acest lucru se datorează faptului că fiecare piston își finalizează cursa de expansiune înainte ca următorul piston să înceapă o nouă cursă de expansiune, ceea ce duce la o pauză între fiecare cursă de expansiune și, astfel, la o întrerupere a furnizării puterii.

Cursele de putere se suprapun la motoarele cu mai mulți cilindri, rezultând mai puține vibrații și o performanță mai lină.

La unele motoare de acest tip, arborele cotit este echipat cu o contragreutate sau arbore de echilibrare, care echilibrează o parte din vibrație cu contragreutatea sa, pentru a îmbunătăți echilibrul și cultura motorului.

Dezavantajul folosirii unui arbore de echilibrare este că motorul este mai puțin dispus să se rotească, deoarece este mai greu.

Configurații familiare cu patru cilindri în linie

Cu patru cilindri în linie este una dintre cele mai comune configurații de motor, variind de la o cilindree a motorului de 1,2 litri până la 2,4 litri. Totuși, aceasta nu înseamnă că această aranjare a cilindrilor nu poate apărea în mod excepțional la motoarele cu o cilindree mai mare a motorului, precum 2,7 l, 3,0 l sau chiar 3,0 litri.

De exemplu, Toyota a produs motoare diesel în configurația R4 cu o cilindree a motorului de până la 4,1 litri. Dar asta nu este tot. Cel mai mare motor cu patru cilindri în linie a fost construit de compania Detroit Diesel Corporation, care a fost folosit în autobuze și camioane și avea o cilindree a motorului de până la 8,5 litri.

Pe de altă parte, unul dintre cei mai mici patru cilindri în linie a fost folosit în mașina Mazda Carol, în timp ce cilindreea sa a fost de doar 0,358 litri. Chiar și motoarele R4 mai mici aveau o cilindree de 0,25 l, dar acestea erau folosite doar la motociclete.

Cu patru cilindri în linie și utilizarea acestuia în funcție de clasele de mașini

  • Clasa de jos (de exemplu, Skoda Fabia sau Peugeot 206)
  • Clasa de mijloc inferioară (de exemplu, Volkswagen Golf sau Seat Leon)
  • Clasa de mijloc (de exemplu, Volkswagen Passat sau Audi A4)
  • Clasa de mijloc superioară (de exemplu, Audi A6 sau Peugeot 607)
  • Van (de exemplu, Peugeot Partner sau Fiat Ducato)

Avantajele unui patru cilindri în linie

  • construcție simplă
  • compactitate bună
  • preț scăzut de producție în comparație cu motoarele cu mai mulți cilindri sau cu un aranjament diferit de cilindri
  • echilibru bun
  • cultură bună de funcționare a motorului
  • performanță decentă
  • motor scăzut greutate

Cu patru cilindri în linie încă aparține celui mai răspândit tip de motor cu ardere cu piston pe care îl puteți găsi sub capota unei mașini.