Volumul stroke: ce este și ce îl determină?
Volumul cursei este o parte a spațiului de lucru al cilindrului într-un motor cu combustie internă alternativă, care este definit de punctele moarte inferioare și superioare ale pistonului. Mai simplu spus, volumul cursei este volumul pe care pistonul îl umple în timpul cursei sale.
Cu toate acestea, așa cum cred mulți oameni în mod eronat, volumul cursei nu înseamnă deplasarea totală a motorului. Indică doar volumul spațiului de lucru al cilindrului definit de punctele moarte inferioare și superioare ale pistonului. Deasupra centrului mort superior al pistonului, există un spațiu numit spațiu de compresie sau volum de compresie.
Conţinut
Care este diferența dintre volumul cursei și deplasarea motorului?
- VK - Spațiu de compresie
- VZ - Volumul cilindrului
- HU - Centrul mort superior al pistonului
- DU - Centrul mort inferior al pistonului
Volumul de cursă al cilindrului este denumit VZ și depinde de distanța dintre punctele moarte ale pistonului. VZ este dat în unități de volum, mai precis în litri sau centimetri cubi.
Raport de compresie: Ce efect are asupra motorului?
Deplasarea motorului se numește VM, care este suma VZ a tuturor cilindrilor motorului. VM, ca și VZ, este dat în unități de volum, fie în litri, fie în centimetri cubi.
Certificatul tehnic precizează deplasarea întregului motor, care este indicată în centimetri cubi. Puteți găsi VM listat în litri pe capacul motorului sau pe spatele mașinii (este posibil să nu fie marcat astfel pe fiecare vehicul).
La ce se folosește volumul stroke?
Volumul cursei este utilizat pentru a compara dimensiunea motoarelor cu combustie internă alternativă. Este cantitatea de care depind parametrii de performanță ai motorului.
Dacă unii parametri ai motorului sunt împărțiți la volumul cursei, obținem parametri comparativi, cu ajutorul cărora putem compara și motoare de diferite dimensiuni. Un exemplu perfect este un parametru cum ar fi un litru de producție, o cantitate comparativă. Puterea litrilor este raportul dintre puterea motorului și volumul unui litru.
Aceasta înseamnă că dacă un motor cu o cilindree de 2000 cm3 are o putere de 200 kW, puterea lui în litri va fi de 100 kW. În acest fel, este posibilă și compararea a două motoare cu volume diferite.