Injecție cu un singur punct: ce tip de injecție este?
Injecția de combustibil într-un singur punct (sau SPI pe scurt) este o injecție indirectă de combustibil în care combustibilul este injectat printr-o singură supapă de injecție într-o cameră comună a galeriei de admisie în amonte de supapa de accelerație.
Acest articol va explica pe scurt cum funcționează injecția de combustibil într-un singur punct și avantajele și dezavantajele acesteia.
Conţinut
Cum funcționează injecția de combustibil într-un singur punct?
După ce combustibilul este injectat folosind supapa de injecție în camera galeriei de admisie, acesta se amestecă cu aerul care curge și trece prin supapa de accelerație.
Supapa de accelerație: Cum funcționează și posibilele sale defecțiuni
În spatele clapetei de accelerație, conducta de admisie este împărțită în camere separate, cu ajutorul cărora amestecul de combustibil și aer este condus către cilindrii individuali ai motorului. Presiunea de injecție a combustibilului în acest tip de injecție ajunge cu 0,1 până la 0,15 MPa (1 până la 1,5 bar) peste valoarea presiunii din galeria de admisie.
La motoarele V, injecția de combustibil într-un singur punct se rezolvă prin două supape de injecție, deoarece există două rânduri de cilindri. Astfel, fiecare rând de cilindri folosește o supapă de injecție cu o cameră de accelerație separată.
Injecția de combustibil într-un singur punct și avantajele acesteia:
- Construcție simplă
- Dispersie bună a combustibilului
- Evaporarea combustibilului pe pereții fierbinți ai conductei de admisie (acest lucru îmbunătățește pregătirea amestecului)
Injecția de combustibil într-un singur punct și dezavantajele acesteia:
- Distanța mare a supapei de injecție față de camera de ardere (timp prelungit de pregătire a amestecului)
- Distribuția neuniformă a amestecului pentru cilindri individuali
- Condens de combustibil pe pereții reci ai conductei de admisie
- Reacție lentă la modificările conditiile de lucru ale motorului
Injecția de combustibil într-un singur punct a fost folosită în anii 1980-1995 în mașinile americane și europene la începutul și mijlocul anilor 1990. Astăzi această tehnologie este învechită.