Lampa de avertizare presiune ulei: Care este problema?

Oil warning light
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Indicatorul de presiune a uleiului avertizează despre o scădere a presiunii uleiului de motor. Acest martor se aprinde dacă presiunea uleiului din motor nu atinge nivelul necesar. Dacă sistemul de ungere este în regulă, lampa de avertizare a presiunii uleiului se va aprinde după ce se rotește cheia în a doua poziție, informându-ne că nu există presiune în motor.

Cu toate acestea, după pornirea motorului, presiunea va crește, iar lampa de avertizare se va stinge. Atenție că dacă indicatorul de presiune a uleiului se aprinde chiar și după pornire, înseamnă că există o lipsă de ulei de motor în motor sau există o defecțiune la sistemul de ungere.

Conţinut

Ne vom uita la aceste defecțiuni în articolul de astăzi, dar mai întâi să vorbim despre ce cauzează aprinderea ledului de avertizare al presiunii uleiului. Ce se întâmplă dacă simbolul nu apare pe tabloul de bord chiar și după cuplarea contactului?

Posibile probleme dacă lampa de avertizare a presiunii uleiului nu se aprinde deloc

  • Senzor defect de presiune a uleiului
  • Lampă de avertizare defectă a presiunii uleiului
  • Alimentarea cu energie întreruptă a senzorului

Lampa de avertizare a presiunii uleiului este conectată la senzorul de presiune a uleiului, care se află în linia de presiune a sistemului de lubrifiere a motorului în spatele pompei de ulei. Dacă presiunea uleiului este suficientă, acesta împinge uleiul de motor pe diafragma contactului de comutare, care este conectată la cadrul vehiculului.

În acest caz, conexiunea la cadrul vehiculului va fi întreruptă, provocând stingerea lămpii de avertizare a presiunii uleiului. Dacă presiunea este insuficientă, lampa de avertizare a presiunii uleiului se va aprinde și, la unele mașini, motorul va intra în modul de urgență.

După cum am menționat mai devreme, aprinderea lămpii de avertizare a presiunii uleiului este cauzată de o scădere a sistemului de lubrifiere al motorului, care poate cauza mai multe defecțiuni. Să aruncăm o privire la ele.

Scaderea presiunii uleiului de motor:

  • țeava de admisie a uleiului slăbită sau crăpată
  • nu există ulei sau este foarte puțin ulei în motor
  • supapa de control al presiunii uleiului este deschisă la turație scăzută a motorului
  • pompă de ulei uzată sau deteriorată în alt mod
  • rulmenți principali ai arborelui cotit uzați sită înfundată pentru alimentarea cu ulei de motor
  • filtru de ulei înfundat

Cu toate acestea, o problemă menționată nu se află neapărat în spatele lămpii de avertizare a presiunii uleiului. O cauză foarte frecventă a aprinderii acestui semnal de avertizare poate fi pur și simplu un senzor de presiune a uleiului deteriorat. În acest caz, totul este în regulă în motor și numai informațiile inexacte de la senzor pot determina semnalizarea lampa de avertizare a presiunii uleiului.

Pe de altă parte, dacă există o problemă cu presiunea insuficientă a uleiului de motor, într-un astfel de caz, lubrifierea motorului va fi insuficientă.

Ungerea insuficientă a motorului poate cauza:

  • griparea lagărelor arborelui cotit principal
  • griparea lagărelor de biele
  • griparea segmentelor pistonului
  • griparea pistonului în cilindru
  • griparea bolţului pistonului
  • griparea conductelor supapelor
  • blocarea sau deteriorarea arborelui cu came și a camelor

Niciuna dintre acestea nu înseamnă o soluție ieftină, așa că ar trebui să opriți mașina imediat după ce se aprinde lampa de avertizare a presiunii uleiului, să verificați nivelul uleiului de motor și să vizitați o stație de service auto pentru diagnosticarea mașinii.