Motor rotativ: De ce este motorul rotativ Wankel cel mai bun pentru combustibilul cu hidrogen?

Wankel engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Motorul rotativ Wankel probabil nu introduce, dar pe scurt, este un tip de motor cu ardere cu piston rotativ care transformă presiunea în mișcare rotativă. Ciclul în patru timpi are loc între carcasa interioară de formă ovală și pistonul rotativ, care este triunghiular.

Designul acestui motor are avantajele sale - mașina este compactă, mai simplu de construit (mai puține piese în mișcare) și poate dezvolta o putere mare pentru greutatea sa. În ciuda acestui fapt, spre deosebire de Mazda, niciun alt producător auto nu este dedicat dezvoltării motoarelor.

Conţinut

Asta pentru că, în ciuda avantajelor menționate, motorul are deficiențele sale, care sunt destul de semnificative în cazul autoturismelor. Cu toate acestea, aceste dezavantaje ar putea fi eliminate în cazul combustibilului cu hidrogen.

Dezavantajele unui motor rotativ

Motorul rotativ Wankel nu este utilizat în prezent în producția de masă din cauza principalelor sale dezavantaje și, deși mulți au îngropat de mult acest motor, Mazda nu vrea să renunțe la el.

Totuși, în ceea ce privește dezavantajele, cel mai fundamental include arderea ineficientă a combustibilului în comparație cu un motor clasic cu piston și arderea uleiului de motor, ceea ce duce la emisii mari.

RX-8 alimentat atât cu benzină, cât și cu hidrogen

Mazda RX8

Deși Mazda nu produce în prezent mașini echipate cu un motor rotativ, combustibilul cu hidrogen ar putea schimba acest lucru. Mazda a început să experimenteze combinația dintre un motor rotativ și combustibil cu hidrogen în anii 90. În 2003, a reușit chiar să producă așa-numitul RX-8 cu dublu combustibil.

Această ediție specială RX-8 a putut schimba combustibilul de la benzină la hidrogen și invers în timpul funcționării sale. Cine știe, poate că încă circula pe drumurile japoneze, pentru că a fost vândut în Japonia în 2006.

De ce hidrogen și un motor rotativ?

Jason Fenske de la Engineering Explained (un cunoscut canal YouTube) a publicat recent un videoclip în care explică în detaliu ce se întâmplă într-un motor Wankel alimentat cu hidrogen. Pentru a ilustra, a folosit un motor rotativ imprimat de o imprimantă 3D. Puteți urmări întregul videoclip aici:

În ceea ce privește motorul rotativ Wankel, care este alimentat atât de benzină, cât și de hidrogen, construcția sa este în esență aceeași, cu adăugarea unui injector care injectează combustibil cu hidrogen direct în camera de ardere și, de asemenea, a unui injector în galeria de admisie pentru o pre- amestecul preparat.

Avantajul unui motor rotativ față de un motor cu piston clasic este faptul că un motor rotativ are mai mult timp pentru pregătirea amestecului (ciclul de admisie). În ceea ce privește amestecul în sine, folosind combustibil cu hidrogen, este mult mai ușor să pregătiți un amestec de combustibil și aer, deoarece hidrogenul are o dispersie mult mai bună decât benzina. Hidrogenul este, de asemenea, mai inflamabil - este mult mai ușor de aprins decât benzina.

Aprinderea mai ușoară a amestecului este un mare avantaj

Cu toate acestea, avantajul aprinderii mai ușoare a hidrogenului ar putea deveni un dezavantaj în cazul motoarelor clasice cu ardere cu piston din cauza aprinderii premature a amestecului.

Ciclul de ardere la motoarele rotative se desfășoară în 3 camere, iar camera în care are loc admisia de aer și combustibil este separată de camera în care are loc compresia și aprinderea amestecului. Datorită acestui fapt, camera de admisie a amestecului este mai rece și există mai puține șanse ca amestecul să se aprindă prematur.

Utilizarea hidrogenului într-un motor rotativ rezolvă și problema arderii ineficiente a amestecului, datorită proprietăților hidrogenului însuși. Hidrogenul poate arde chiar și într-un spațiu mai îngust decât benzina, datorită căruia motorul rotativ arde mai mult din amestec decât benzina și emite mai puține emisii simultan.

Când vine vorba de emisii, o mașină alimentată pur cu hidrogen nu produce emisii de carbon. Pe de altă parte, produce oxizi de azot datorită temperaturii ridicate generate atunci când amestecul este ars. Cu toate acestea, Mazda poate influența aceste emisii prin ajustarea amestecului - amestecul va conține mai puțin hidrogen, reducând temperatura și, în același timp, emisiile de oxizi de azot.

Concluzie

Motorul rotativ se înțelege relativ bine cu hidrogenul, dar dezavantajul clar este raza scurtă. De aceea o combinație cu benzină. Mazda ar putea planifica să folosească motorul rotativ în modelele hibride, în primul rând pentru a extinde gama de mașini electrice.