Motorul zdrăngănește, bâzâie sau ciocăni: care este problema?

Engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Există defecțiuni pe care chiar și un șofer experimentat nu le poate detecta fără echipament. Cu toate acestea, astfel de defecțiuni pot fi detectate la timp și fără niciun echipament.

Pur și simplu vei avea nevoie doar de simțurile tale sau, mai precis, de unul care este auzul tău.

Conţinut

Introducere

Unele defecțiuni pot fi identificate cu ușurință, fără prea multe probleme. Șoferii care își cunosc foarte bine mașina, știu cum se comportă și astfel pot observa mai devreme când ceva este în neregulă cu mașina au și ei un avantaj. Totuși, dacă știi care componentă își anunță defecțiunea cu un anumit sunet, nu te vei pierde nici măcar atunci când vei cumpăra o mașină la mâna a doua.

Ascultarea diferitelor sunete din mașină are avantajele sale. Dacă reușiți să le recunoașteți, s-ar putea să puteți detecta un număr nenumărat de defecțiuni și probleme, care sunt adesea încă la început. Prin urmare, este posibil să se detecteze aceste defecțiuni înainte ca acestea să afecteze negativ conducerea, consumul, performanța și alți parametri ai mașinii sau să deterioreze alte piese și componente.

Întrucât mașina este alcătuită din nenumărate componente care pot indica defecțiunea lor cu sunete diferite, am decis să pregătim o serie de patru articole pe această temă. În aceste articole, ne vom concentra asupra unei anumite părți a mașinii și a componentelor sale, care pot indica defecțiunea acestora cu sunete diferite.

În articolul de astăzi, ne vom uita la cea mai importantă parte a mașinii, și anume motorul și transmisia.

Puteți recunoaște funcționarea defectuoasă a motorului sau a sistemului de propulsie după sunetul tipic?

Sunet: bătăi puternice, metalice

Cauza posibilă - Rulmenți arborelui cotit uzați.

Soluție - Înlocuirea rulmenților.

Sunet: zdrăngănit când pedala de ambreiaj este apăsată

Cauza posibilă - Rulment axial ambreiajului defect.

Soluție - Înlocuirea rulmentului dacă această problemă este detectată și confirmată.

Sunet: Sună ambreiaj la ralanti

Cauza posibilă - Arcurile plăci de ambreiaj crăpate.

Soluție - Înlocuirea părții deteriorate sau a întregului ambreiaj.

Sunet: bate la ralanti

Cauza posibilă - Volan cu dublă masă uzat.

Soluție - Dacă ciocănitul se aude doar când motorul este rece, înlocuirea volantului nu este urgentă sau nu trebuie înlocuită imediat. Totuși, dacă volantul cu dublă masă prezintă astfel de probleme acustice permanent în orice condiții, este necesară înlocuirea acestuia.

Sunet: zgomot de la transmisie la ralanti

Cauza posibilă - Joc în vitezele cutiei de viteze.

Soluție - Aceste sunete sunt legate de toleranța părților individuale și sunt, în majoritatea cazurilor, inofensive.

Sunet: zumzet din cutia de viteze în timp ce conduceți

Cauza posibilă - Rulmenți uzați în transmisie sau cutie de transfer.

Soluție - Înlocuirea pieselor uzate.

Sunet: zgomot metalic de la motor la scurt timp după pornire

Cauza posibilă - Tachete hidraulice (ridicători de supape hidraulice) cu presiune insuficientă a uleiului.

Soluție - nu este necesar dacă acest sunet dispare la câteva secunde după pornire. Totuși, dacă zgomotul metalic persistă o perioadă lungă de timp, o parte din tachetul hidraulic este probabil deteriorat, ceea ce înseamnă că trebuie înlocuit.

Sunet: zgomote de bâzâit când sarcina motorului se modifică (accelerare/decelerare):

Cauze posibile - Suport motor slăbit sau uzat.

Soluție - Este necesar să strângeți sau să înlocuiți suportul motorului deteriorat.

Sunet: zgomote de zgomot de la motor

Cauze posibile - Lanț de distribuție slăbit sau întinzător defect al lanțului de distribuție.

Soluție - Înlocuirea întregului set de distribuție sau doar întinzătorul lanțului de distribuție.

Sunet: bâzâit sau șuierat după pornirea motorului

Cauza posibilă - Zgomotul funcționării pompei de combustibil sau uzura pompei de combustibil.

Soluție - Dacă acest semnal acustic al pompei de combustibil se aude la doar câteva secunde după pornirea motorului, este normal. Totuși, dacă acest zgomot este puternic și pompa de combustibil se aude în mod constant, afectând negativ motorul, este aproape sigur că pompa de combustibil este la sfârșitul duratei de viață.

Concluzie

Desigur, există nenumărate alte defecțiuni ale motorului și ale componentelor acestuia, manifestate prin manifestări acustice sau de altă natură similare. Cu toate acestea, acestea sunt unele dintre cele mai frecvente probleme detectabile de auz.

În articolul următor, vom face lumină asupra mai multor defecțiuni ale componentelor șasiului și frânei, care pot fi detectate și fără echipament, doar prin auz.