Ralenti brusc al motorului: Cele mai frecvente 10 cauze

Tachometer
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Randul inactiv îi deranjează pe mulți șoferi de mașini vechi și noi. Cu toate acestea, unii șoferi ignoră această problemă și nici măcar nu realizează cât de mare greșeală fac.

Neglijarea acestei probleme poate cauza o serie întreagă de alte probleme, mult mai costisitoare. Dar ce fel de defecțiune poate duce la funcționarea neregulată a motorului? Ce să verificați și la ce să fiți atenți? Să aruncăm o privire.

Conţinut

Introducere

Înainte de a începe, trebuie remarcat faptul că inactivul dur nu trebuie să se datoreze doar unei singure defecțiuni. Uneori, în spatele acestei probleme s-ar putea afla o combinație de mai multe defecțiuni, așa că a afla ce componente sunt defecte este o provocare.

Funcția de mers în gol este adesea însoțită de porniri dificile, fluctuații de turație, defecțiune a motorului în timpul conducerii, pierderea puterii motorului și consum mare de combustibil. Să ne uităm la cele mai frecvente zece probleme care provoacă o stare de inactivitate grea fără alte prelungiri.

1. Bujii

Spark plugs

Aprinderea incorectă și, prin urmare, insuficientă a amestecului poate fi una dintre cauzele funcționării neregulate a motorului. Cu această problemă, este necesar să se verifice starea bujiilor.

Electrozii bujiilor se uzează în timp, dar pot fi, de asemenea, înfundați cu diverse depuneri. Aceste impurități pot fi îndepărtate, dar din moment ce bujiile nu sunt piese scumpe, se recomandă înlocuirea lor.

Daca bujiile sunt excesiv de uzate sau infundate, arderea amestecului de combustibil nu este optima deoarece bujia nu functioneaza corect sau deloc. În acest caz, motorul funcționează pe mai puțini cilindri, ceea ce are ca rezultat smucitura și ralanti brusc al întregului motor și astfel reduce performanța motorului și crește consumul de combustibil.

2. Bobine de aprindere

O defecțiune a bobinelor de aprindere se manifestă în același mod ca o defecțiune a bujiilor. Rezultatul este din nou sacadat, funcționarea neregulată a motorului și o scădere a performanței.

Cu toate acestea, în acest caz, soluția la problemă este simplă. Doar înlocuiți bobina defectă, iar motorul va funcționa din nou corect. În plus, veți fi avertizat cu privire la această defecțiune de lampa de avertizare a motorului de verificare aprinsă.

3. Supapă de accelerație

Throttle body

Supapa de accelerație se poate înfunda cu diverse impurități. O supapă de accelerație înfundată se manifestă în mai multe moduri, cum ar fi funcționarea neregulată a motorului, turația de ralanti fluctuantă, blocarea motorului și pornirile slabe. Cu toate acestea, este posibil ca lampa de avertizare a motorului să nu vă avertizeze asupra unora dintre aceste probleme.

Chiar și în acest caz, nu este dificil să eliminați defecțiunea. Supapa de accelerație trebuie demontată și curățată folosind agenți de curățare adecvați. Cu toate acestea, cu motorul pornit, puteți curăța supapa de accelerație fără a fi demontată prin aplicarea unui agent de curățare pe corpul clapetei.

4. Senzor de debit de aer de masă

Mass flow sensor

Defecțiunea senzorului de debit de aer în masă ar putea fi o altă cauză a ralantiului brusc al motorului. Funcționarea defectuoasă a acestuia poate fi, de asemenea, în spatele motorului care funcționează neregulat, smucitură în timpul accelerației sau oprire. Alte probleme care însoțesc acest fenomen includ pierderea puterii și consumul crescut de combustibil.

Senzorul de debit de aer în masă poate funcționa defectuos dacă este excesiv de poluat sau deteriorat. Este posibil să continue să funcționeze, dar modificările în funcționarea motorului sunt semnificative și pot fi observate destul de ușor. Dacă este necesar, senzorul debit masic deteriorat trebuie curățat sau înlocuit, ceea ce este simplu, dar nu întotdeauna cel mai ieftin.

5. Sonda lambda

Lambda probe

O sondă lambda este un senzor din țeava de evacuare care compară aerul din țeava de evacuare cu aerul din jurul motorului și creează un semnal electric bazat pe o reacție chimică. Acest semnal este trimis la unitatea de control al motorului, care apoi folosește supapa de accelerație și injectoare pentru a regla raportul dintre combustibil și aer.

Puteți observa o sondă lambda defectă prin pornirile proaste ale motorului și mirosul de benzină de la evacuare. Cu toate acestea, consumul crescut de combustibil, funcționarea neregulată a motorului și fluctuațiile RPM pot indica, de asemenea, o defecțiune a sondei lambda.

În unele cazuri, este posibil să se identifice fizic defecțiunea sondei lambda, deoarece aceasta este înfundată cu o cantitate mare de funingine. Cu toate acestea, acest lucru nu este întotdeauna posibil, așa că cea mai bună soluție este să mergeți la atelierul de reparații, să conectați mașina pentru diagnosticare și să o înlocuiți dacă este deteriorată. De obicei, veți fi avertizat de o defecțiune a sondei lambda de lampa de avertizare a motorului.

6. Pierderea compresiei

Pierderea compresiei este o problemă serioasă care poate fi rezolvată, dar numai pentru mulți bani. Scurgerile din camera de ardere determină pierderea compresiei. Aceste scurgeri pot fi cauzate de următoarele:

  • Inel de piston uzat sau deteriorat
  • Cilindru motor uzat
  • O chiulasă deteriorată
  • Garnitură de chiulasă deteriorată
  • O supapă deteriorată
  • Arc supapă deteriorat
  • Scaun supapei uzat

Toate aceste probleme provoacă o scurgere în camera de ardere, ducând la extrudarea amestecului de combustibil în timpul compresiei și o reducere ulterioară a puterii motorului. Aceasta poate fi însoțită de funcționarea neregulată a motorului sau de fluctuații ale vitezei.

Extrudarea amestecului de combustibil reduce presiunea din camera de ardere, care altfel ar acționa asupra pistoanelor. De asemenea, trebuie remarcat faptul că rezolvarea acestor probleme este laborioasă și costisitoare.

7. Filtru de aer

Air filter

Filtrul de aer are un efect semnificativ asupra funcționării motorului. În cazul în care filtrul de aer este excesiv de înfundat, aceasta va provoca intrarea insuficientă a aerului în cilindri, manifestată printr-o scădere vizibilă a puterii, consum crescut de combustibil și uneori funcționarea neuniformă a motorului sau fluctuații ale turației motorului.

Așadar, dacă observi că motorul mașinii tale nu este la fel de puternic precum era înainte și consumul de combustibil a crescut, ar trebui să te concentrezi mai întâi pe verificarea și, dacă este cazul, înlocuirea filtrului de aer. Prețul filtrului de aer este mic și chiar și o maimuță îl poate înlocui.

8. Filtru de combustibil

Oil and fuel filter

Problema cu alimentarea cu combustibil afectează în mod semnificativ întreaga funcționare a motorului. Această problemă poate fi adesea ascunsă în spatele unui lucru mic, și acesta este un filtru de combustibil înfundat.

Dacă filtrul de combustibil este înfundat excesiv, nu va trece suficient combustibil, rezultând un ralanti brusc. Cu toate acestea, înlocuirea filtrului de combustibil este o chestiune simplă și ieftină.

9. Injectoare de combustibil

Funcția de mers în gol poate fi cauzată și de scurgeri sau injectoare înfundate. Cu toate acestea, pe lângă o funcționare neregulată a motorului însoțită de fluctuații de turație, această problemă se manifestă printr-o scădere vizibilă a performanței.

Rezolvarea acestei probleme este destul de dificilă și destul de costisitoare. Există doar două opțiuni: o reparație costisitoare sau o înlocuire și mai scumpă a injectoarelor.

10. Unitate de control motor

ECU (engine control unit)

O alta dintre nenumaratele cauze ale ralantiului dur poate fi unitatea de control al motorului sau diferiti senzori care ii trimit date. Cei mai importanți senzori includ sonda lambda, senzorul de debit de masă, senzorul de poziție a arborelui cotit, senzorul de detonare, senzorul de temperatură a lichidului de răcire sau senzorul arborelui cu came.

Toți acești senzori trimit informații diferite către unitatea de control al motorului. Unitatea de control al motorului folosește aceste date pentru a funcționa eficient motorul. Acești senzori, combinați cu unitatea de control al motorului, controlează momentul injecției de combustibil, lungimea injecției de combustibil, avansul la aprindere al amestecului și multe alte lucruri.

Să presupunem că unul dintre senzori nu funcționează corect. În acest caz, unitatea de comandă a motorului primește date incorecte, ceea ce poate duce la injectarea cantității incorecte de combustibil în cilindri sau la sincronizarea incorectă a avansului de aprindere a amestecului.

Prin urmare, motorul nu funcționează corespunzător, rezultând un ralanti brusc însoțit de performanțe mai scăzute și de un consum crescut de combustibil.

Concluzie

Bineînțeles, nenumărate alte probleme și disfuncționalități pot cauza inactivul dur. Cu toate acestea, în acest articol, ne-am concentrat pe cele mai frecvente probleme din spatele acestei probleme.

În concluzie, am adăuga că cea mai simplă modalitate de a rezolva ralantiul dur este diagnosticarea unității de control al motorului.

Să presupunem că eroarea nu apare în diagnosticare. În acest caz, este necesar să procedați în vechea modalitate garantată, dar laborioasă, verificând treptat fiecare componentă care ar putea fi în spatele acestei probleme.