Turbocompresor versus motor aspirat natural. Care este mai bun?

Jaguar diesel engine shot at the 2006 London Motor Show
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Fiecare șofer de mașină cunoaște motoarele turbo și fără supraalimentare. Pasionații de mașini sunt uneori în dezacord și dezbat care dintre aceste motoare este mai bună.

Acest articol este o continuare a seriei despre motoare. În acesta, vom examina pe scurt funcția, avantajele și dezavantajele motoarelor turbo și aspirate.

Conţinut

Motor aspirat natural

Mustang on a drag racing

Un motor cu aspirație naturală funcționează prin deschiderea supapelor de admisie pe măsură ce pistonul se mișcă în jos, permițând pistonului să atragă cantitatea necesară de aer în camera sa de ardere.

Un motor cu aspirație naturală funcționează la aceeași presiune atmosferică ca locul în care se află în prezent, ceea ce înseamnă că aspiră la fel de mult aer cât capacitatea sa în cc atunci când este aspirat în cilindru. Cu alte cuvinte, un cilindru cu un volum de 500 cm3 aspiră doar un astfel de volum de aer, pe care ulterior îl amestecă cu combustibil, la fel de mare ca volumul său.

În realitate, totuși, exact 500 cm3 de aer nu vor intra niciodată în cilindru, ci puțin mai puțin, deoarece o parte din spațiu va fi umplută cu combustibil și gaze de eșapament din ciclul anterior și nu putem uita pierderi de pompare fie.

Avantaje:

  • Simplitate tehnică - acest motor este format din piese mai mici care ar putea defecta.
  • Întreținere mai ieftină - piese de schimb mai ieftine, cum ar fi lumânările, uleiul și filtrele.

Dezavantaje:

  • Consum mai mare
  • Putere mai mică - menținând aceeași cilindree, motorul atmosferic atinge o putere mai mică decât motorul turbo.

Motor turboalimentat

Turbocharger

Un motor turbo poate crește presiunea aerului de admisie care intră în motor și, prin urmare, crește eficiența sa volumetrică. O cantitate mai mare de aer permite aprinderea mai multor combustibil. Astfel, performanța motorului este mai mare. Motorul poate fi alimentat cu turbo în două moduri, fie prin turbocompresor, fie prin supraalimentare.

Supraalimentatoarele sunt folosite într-o cantitate mult mai mică deoarece sunt antrenate de motor, ceea ce înseamnă că o anumită cantitate de putere este utilizată doar pentru acționarea acestuia, ceea ce are ca rezultat și un consum mai mare de combustibil.

Turbocompresorul este antrenat de energia din gazele de eșapament, astfel încât nu încarcă motorul inutil și nu crește consumul de combustibil. Totuși, un motor turbo are un sistem de admisie și evacuare mai complex, ceea ce înseamnă și prețul său mai mare.

Avantaje:

  • Consum mai mic de combustibil
  • Performanță mai mare - menținând aceeași cilindree, un motor supraalimentat atinge performanțe mai mari decât unul atmosferic.

Dezavantaje:

  • Preț mai mare - Deoarece un motor turbo este mai complex din punct de vedere structural și conține un număr mult mai mare de piese decât un motor fără supraalimentare, acest lucru se reflectă și în prețul său.
  • Întreținere mai costisitoare

Concluzie

Depinde de dvs. ce tip de motor alegeți, dar ar trebui să vă gândiți mai ales cum și unde vă veți conduce mașina.