X-motor: Ce tip de motor este?

X Engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un motor X este un motor cu ardere internă cu piston, cu patru cilindri sau cu patru rânduri. Secțiunea transversală a motorului X formează forma literei X, de unde și numele.

Un motor X este un tip special de motor radial, dar dacă are doar patru cilindri, este și un motor plat.

Conţinut

Cum a fost creat motorul X?

Motorul X a fost creat prin conectarea a două motoare V sau derivat din acestea. Acest tip de motor folosește un singur arbore cotit la care pistoanele sunt atașate folosind biele, la fel ca un motor radial.

Astfel, un piston este conectat la arborele cotit direct prin biela principală, care are un ochi de suspensie. Bielele celorlalte pistoane sunt atașate de ele folosind știfturi.

Constructia motorului X

Motoarele X sunt foarte rare, în principal pentru că sunt mai grele și mai complicate decât motoarele de stea pe care le-au înlocuit. Cu același număr de cilindri, designul motorului X este mai compact în comparație cu designul motorului V.

Motorul crossover a fost folosit mai ales în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, dar astăzi acest tip de motor este învechit și nu este folosit. Deci majoritatea motoarelor cu cilindri X sunt din perioada celui de-al Doilea Război Mondial. Aceste motoare au fost proiectate pentru a alimenta aeronave militare mai mari, cum ar fi bombardierele. De asemenea, majoritatea motoarelor crossover cunoscute sunt cu douăzeci și patru cilindri.

Motor cu douăzeci și patru cilindri (X24)

Motorul cu 24 de cilindri (X24) este una dintre puținele configurații de motor de tip X cunoscute care au fost produse. Acest tip de motor a fost construit din două motoare V12 conectate printr-un singur arbore cotit.

Acest design de motor este mai ușor decât motoarele W sau H care propulsează aeronavele, dar necesită doi arbori cotiți.

Concluzie

Motoarele X trebuiau să-și găsească utilizarea pe lângă avioane sub capota mașinilor. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat niciodată. Henry Ford a planificat-o inițial cu prototipul său de motor X8, care a fost în cele din urmă înlocuit cu un motor V8. Cine știe, poate vom vedea într-o zi un motor X instalat sub capota unei mașini.