Filtrul de aer: ce face și care sunt tipurile sale?

Air filter
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Aproape fiecare proprietar rezonabil de mașină nu uită de întreținerea regulată a mașinii sale, inclusiv de schimbarea filtrului de aer. Cu toate acestea, unii proprietari nu consideră că înlocuirea filtrului de aer este ceva crucial și o ignoră.

În acest articol, ne vom uita la ce funcționează filtrul de aer, ce tipuri de filtre de aer există și când este cel mai bun moment pentru a le înlocui.

Conţinut

Ce face filtrul de aer?

Filtrul de aer este un dispozitiv care captează particule solide precum praful, polenul, diverse insecte și lucruri similare care ar putea deteriora camerele de ardere, supapele și pistoanele.

De obicei este plasat într-un capac de plastic în conducta de admisie a motorului cu ardere și astfel împiedică pătrunderea murdăriei în camera de ardere.

Motoarele cu ardere internă folosesc cel mai adesea trei tipuri de filtre de aer, și anume:

  • filtru de aer din hârtie
  • filtru de aer din bumbac
  • filtru de aer din spumă

1. Filtru de aer din hârtie

Paper air filter

Acest tip de filtru este cel mai des folosit filtru de aer pentru motoarele cu ardere internă. Acest lucru se datorează în principal pentru că sunt eficiente și foarte ieftine. Cu toate acestea, un filtru de aer din hârtie este eficient doar până când suprafața sa este acoperită cu praf și alte impurități. Acesta este momentul în care fluxul de aer este restricționat, astfel încât mai puțin aer intră în motor.

2. Filtru de aer cu spumă

Foam air filter

În trecut, filtrele de spumă erau folosite în principal la motoarele mici și la mașinile de tuns iarba. Un astfel de filtru reține mai multă murdărie decât un filtru de hârtie clasic, în timp ce fluxul de aer este limitat doar minim. Acest tip de filtru de aer este foarte popular la mașinile de teren și de raliu unde există un nivel ridicat de praf.

O cantitate mare de murdărie poate fi captată pe filtrele de spumă fără a restricționa fluxul de aer. Totuși, încă mai găsim filtre de aer din hârtie pe care se lipește un strat de spumă de aproximativ 1 cm grosime, o combinație a ambelor filtre.

3. Filtru de aer din bumbac

Cotton air filter

În loc de filtru de hârtie, se poate folosi un filtru de bumbac. Acest tip de filtru are o permeabilitate mai mare la aer, ceea ce înseamnă că o cantitate mai mare de aer intră în motor, menținând în același timp aceeași filtrare ca un filtru de hârtie clasic. Dezavantajul filtrului de bumbac este prețul acestuia.

Pe de altă parte, avantajul este o durată de viață mai lungă - durează pe toată durata de viață a mașinii și o ușoară creștere a performanței. Mașinile sport și de curse folosesc în principal acest tip de filtru de aer.

Un filtru de aer înfundat are un efect negativ asupra performanței și consumului motorului. Unitatea de control reglează cantitatea de combustibil injectat în funcție de cantitatea de aer care intră în admisie.

Dacă acest filtru este înfundat, mai puțin aer intră în camera de ardere, rezultând o performanță mai scăzută a motorului. Această scădere a performanței este adesea imperceptibilă, motiv pentru care mulți oameni uită de filtrul de aer.

Concluzie

De remarcat faptul ca pretul filtrului de aer este mic, in functie de marca si de tipul de material din care este realizat filtrul; prin urmare, înlocuirea lui nu trebuie uitată. Cea mai bună opțiune este schimbarea filtrului de aer împreună cu o schimbare a uleiului de motor, sau cel puțin orice altă schimbare a uleiului de motor, în funcție de praful mediului în care conduceți.