Galeri de evacuare reglate: Creșteți performanța motorului

Tuned exhaust pipes
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Înlocuirea țevilor de eșapament de stoc cu țevi de eșapament reglate este una dintre modificările de bază și răspândite ale motorului. Dar ce obțineți cu o astfel de modificare și care este diferența dintre clienții potențiali obișnuiți și clienții potențiali ajustați?

Vom aborda subiectul în curând, dar mai întâi să spunem câteva cuvinte despre la ce sunt folosite de fapt galeriile de evacuare.

Conţinut

Functioneaza galeriile de evacuare

Colectivele de evacuare sunt compuse dintr-un grup de țevi care duc de la chiulasa și se îmbină într-o singură țeavă la capătul lor. Este o conductă care deviază gazele din chiulasă direct către conducta de evacuare.

Colectivele de evacuare sunt de obicei realizate din fontă. Viteza de mișcare a gazelor de evacuare este afectată de lungimea, lățimea și forma țevilor de evacuare. Dacă conductele sunt scurte și late, gazele își vor pierde rapid viteza după ce părăsesc chiulasa.

Totuși, dacă țevile de evacuare sunt lungi și înguste, viteza este menținută și gazele ajung mai repede în țeava de eșapament.

Galeri de evacuare reglate

Galeriile de evacuare reglate sunt adesea o componentă foarte subestimată atunci când se modifică un motor. Prețul relativ mare pentru o astfel de modificare poate fi motivul pentru care este destul de subestimat.

Adevărul este că fără modificare sau înlocuire a colectoarelor de evacuare obișnuite cu colectoare de evacuare reglate, toate celelalte modificări ale țevii de evacuare sunt literalmente inutile. Conducțiile obișnuite sunt de obicei restrictive, iar pierderile de putere sunt semnificative deoarece pistoanele trebuie să împingă literalmente gazele de eșapament din cilindru.

Galeturile de evacuare obișnuite sunt ieftine și ușor de fabricat, tocmai de aceea producătorii le instalează în mașinile lor. Galetoarele de evacuare reglate sunt o alternativă mult mai bună la colectoarele de stoc, deoarece au țevi cu formă precisă care se îmbină fără probleme într-o țeavă mai mare.

Galetoarele de evacuare modificate sunt mai ușoare și au o rezistență mai mică la curgere, datorită cărora pot elimina mai eficient gazele de evacuare din compartimentul motor. Cu toate acestea, colectoarele de evacuare reglate trebuie să fie adaptate cu precizie unui anumit tip de motor și, de obicei, nu pot fi construite acasă, așa cum încearcă să creadă mulți amatori.

În cazul colectoarelor de evacuare de casă, se poate întâmpla ca performanța mașinii tale nu numai să nu crească, ci chiar să scadă.

Mai multe teste trebuie finalizate înainte ca galeriile de evacuare să poată fi modificate. Dacă nu reușiți să determinați ce tip de țevi de eșapament aveți nevoie, multe companii vor ajusta țevile de eșapament exact în funcție de nevoile dvs. și pentru tipul dvs. de motor, așa că este mai bine să plătiți în plus și să lăsați această muncă pe seama profesioniștilor.

Efectul lungimii și lățimii țevilor de evacuare asupra performanței

3D model of a working V8 engine. Pistons and other mechanical parts are in motion.
  1. Lungimea mai scurtă și diametrul mai mare al țevilor de eșapament - este mai potrivit pentru motoarele de mare viteză care funcționează adesea la sarcină maximă.
  2. Tevile de evacuare mai lungi, cu un diametru mai mic, sunt potrivite pentru un flux mai bun al cuplului.

Pentru soluțiile de putere, se recomandă utilizarea conductelor de scurgere cu diametru mai mare (mai late). Totuși, totul are limitele sale. Nu are sens să mărești diametrul țevilor de eșapament pentru un motor atmosferic cu mai mult de 20%.

O modificare excesivă a diametrului va afecta pulsația undelor de presiune în conductă, iar motorul va pierde astfel contrapresiunea în sistemul de evacuare, ceea ce este foarte important pentru spălarea corectă a cilindrului.

Pierderea contrapresiunii în sistemul de evacuare va face ca motorul să nu aibă puterea inițială la turații mici și medii, așa cum a avut-o cu galeriile de evacuare obișnuite.

Cum afectează numărul de colectoare de evacuare performanța motorului?

Lungimile diferite ale ramurilor individuale de pe țevile de eșapament în serie împiedică ca gazele de eșapament să fie perfect paralele. Lungimea diferită a ramurilor seriei de conducte de scurgere face ca gazele de evacuare să se ciocnească pe măsură ce ies din conducte de evacuare.

Acest lucru determină turbionări diferite ale gazelor de eșapament, contrapresiuni diferite și alte fenomene care duc la spălarea incompletă a gazelor de eșapament din chiulasa și, astfel, la o scădere a performanței.

Cu colectoare de evacuare reglate pentru motoarele cu patru cilindri, două soluții conectează ramuri individuale, fie 4-2-1, fie 4-1. Care este diferența dintre aceste două soluții?

Galeri de evacuare reglate 4-2-1:

Înseamnă că cele patru ramuri ale țevilor de eșapament care duc de la chiulasă sunt combinate în două ramuri și apoi într-una singură. Cu o astfel de soluție a țevilor de eșapament, performanța va crește în întreaga gamă de viteză superioară împreună cu cuplul.

În practică, aceasta înseamnă că creșterea puterii va fi sesizabilă din intervalul mediu de rotații, dar nu va fi la fel de mare ca în cazul soluției 4-1.

Galeri de evacuare reglate 4-1:

Înseamnă că cele patru ramuri care duc de la chiulasă se vor uni la capătul lor pentru a forma o ramură mai mare. O astfel de soluție de țevi de eșapament este destinată performanțelor maxime. Cu toate acestea, motorul va funcționa optim doar într-un interval restrâns de rotații.

În practică, aceasta înseamnă că veți simți creșterea puterii doar la turații mari, iar în intervalul mediu de turații, puterea va fi aproximativ aceeași ca la colectoarele de evacuare obișnuite. Soluția 4-2-1 este, așadar, mult mai bună pentru conducerea normală. Nu veți obține o creștere atât de mare a puterii ca în cazul soluției 4-1, care este potrivită în special pentru mașinile care utilizează pe deplin puterea maximă.

Galeri de evacuare și bandă termoizolatoare

Pentru a obține efectul maxim, țevile de eșapament reglate sunt acoperite cu material termoizolant, neinflamabil sau învelite cu bandă termoizolantă, accelerând fluxul de gaze de eșapament și conducând la o mai bună disponibilitate a motorului la turație.

Țevile de scurgere sau țevile de evacuare înfășurate mențin gazele de eșapament fierbinți (gazele de eșapament răcite își pierd viteza) și astfel asigură o golire mai rapidă și mai eficientă a sistemului de evacuare.

Galeri de evacuare reglate și avantajele acestora

  • Creșterea puterii este de aproximativ 5 și 10%, în funcție de tipul de motor.
  • Compoziția gazelor de eșapament nu se modifică doar cu țevile de eșapament reglate, astfel încât nu trebuie să vă faceți griji cu privire la controlul emisiilor.
  • Mașinile cu convertoare catalitice pe galeriile de evacuare standard se pot aștepta la o creștere și mai semnificativă a performanței, datorită absenței catalizatorului.
  • Țevile de evacuare sunt fabricate din oțel inoxidabil de înaltă calitate (durată de viață mai lungă)
  • Țevile de evacuare reglate sunt mai ușoare (reducerea greutății). Țevile de evacuare reglate sunt, așadar, o soluție perfectă pentru a crește performanța motorului.