Sistemul de evacuare: Care sunt componentele sale principale?

Sports exhaust
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Sistemul de evacuare al mașinii elimină din motor gazele de eșapament produse în timpul arderii și se asigură că acestea nu pătrund în habitaclu. Acest sistem este format din mai multe piese auto; cealaltă sarcină a acesteia este reducerea zgomotului și a emisiilor eliberate în aer. Prin urmare, este proiectat exact pentru un anumit tip de motor.

Acest articol va face lumină asupra compoziției sistemului de evacuare și va rezuma pe scurt scopul fiecărei componente.

Conţinut

Tevi de evacuare

Exhaust pipes

Țeava de eșapament preia gazele de la chiulasă direct la țeava de eșapament. Conductele de evacuare sunt compuse dintr-un grup de țevi unite la capăt într-o singură țeavă.

Viteza de mișcare a gazului este afectată de lungimea și forma țevilor de evacuare. Dacă conductele sunt scurte, gazele își pierd viteză după părăsirea chiulasei. Totuși, dacă conductele de scurgere sunt lungi, viteza este menținută, iar gazele ajung mai repede în conducta de evacuare.

Convertor catalitic

Catalytic converter

Convertorul catalitic reduce numărul de substanțe nocive din gazele de eșapament prin crearea unei reacții chimice care reduce cantitatea de CO2 și NOx, adică dioxid de carbon și oxid de azot.

Sonda lambda

Lambda probe

O sondă lambda este un senzor situat în fața convertorului catalitic sau direct în acesta. Unele mașini sunt echipate cu două sonde lambda. Primul este situat în fața convertorului catalitic și evaluează cantitatea de oxigen din gazele de eșapament.

Unitatea de control al motorului poate regla doza de combustibil pe baza acestor informații. A doua sondă lambda se află în interiorul sau în spatele convertizorului catalitic și verifică dacă funcționează corect.

Toba esapament

Acesta cuprinde mai multe pereți despărțitori prin care conduc țevi perforate învelite în materiale fonoabsorbante.

Vârf de evacuare

O țeavă este amplasată în spatele mașinii pentru a devia gazele de eșapament în afara mașinii.

Concluzie

Mulți pasionați de mașini își măresc performanța mașinii modificând partea de evacuare cu țevi reglate, aruncând catalizatorul, eviscerând toba de eșapament și alte moduri. Cu toate acestea, aceste modificări nu cresc întotdeauna performanța mașinii, mai ales dacă sunt făcute de amatori.

În plus, aceste modificări cresc semnificativ zgomotul, ceea ce poate fi o problemă în timpul inspecției tehnice. Când sunteți retras de poliție, este posibil să fiți nevoit să plătiți un preț mare pentru aceste moduri.