Injecție de combustibil în mai multe puncte: ce tip de injecție este?

Multipoint fuel injection
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Injecția de combustibil în mai multe puncte este desemnată prin abrevierea MPI (Multi Point Injection). În acest tip de injecție, combustibilul este injectat înaintea supapei de admisie folosind supape de injecție alocate cilindrilor individuali.

Aceasta înseamnă că fiecărui cilindru este atribuită o supapă de injecție, care furnizează combustibilul necesar pentru acel cilindru.

Conţinut

Cum funcționează injecția de combustibil în mai multe puncte?

După cum am menționat, la injecția multipunct, combustibilul este injectat înaintea supapei de admisie, asigurând aceeași compoziție a amestecului de lucru pentru fiecare cilindru. La injecția în mai multe puncte MPI, presiunea de injecție a combustibilului este cu 0,2 până la 0,3 MPa (2 până la 3 bar) peste presiunea în galeria de admisie.

Printre avantajele injecției de combustibil în mai multe puncte, pe lângă dozarea precisă a cantității de combustibil pentru fiecare cilindru, putem include și momentul exact al injecției de combustibil. Timpul injecției și momentul injectării combustibilului sunt esențiale pentru optimizarea consumului și a emisiilor.

Injecția de combustibil multipunct poate fi astfel împărțită în funcție de momentul injecției de combustibil în:

  1. Injectare simultană
  2. Injecţie de grup
  3. Injecţie secvenţială
  4. Injecţie individuală

1. Injectare simultană

Simultaneous fuel injection

Cu acest tip de injecție, toate supapele de injecție injectează combustibil simultan, indiferent de cursa continuă a cilindrilor. Cu toate acestea, doza de combustibil este împărțită în două părți pentru a compensa diferențele în timpul de pregătire a amestecului pentru cilindri individuali.

Mai simplu spus, jumătate din doza de combustibil este injectată în timpul unei rotații a arborelui cotit și cealaltă jumătate în timpul celei de-a doua rotații.

2. Injectie de grup

La injecția de grup, supapele de injecție ale cilindrilor individuali sunt împărțite în grupuri. Aceste grupuri de supape de injecție injectează întreaga cantitate de combustibil în cilindri simultan în timpul unui ciclu al motorului.

3. Injectare secvenţială

Conform ordinului de aprindere, supapele de injecție injectează combustibil în fața supapei de admisie individual, cu același avans pentru toți cilindrii. Cu toate acestea, întreaga încărcătură de combustibil este injectată o singură dată pe parcursul unui ciclu înainte de începerea fiecărei faze de admisie.

4. Injectare individuală

Individual fuel injection

Injecția individuală funcționează în mod similar cu injecția secvențială, permițându-vă să influențați individual timpul de injecție și preinjecția de combustibil pentru fiecare cilindru.

Acest tip de injecție de combustibil face posibilă compensarea funcționării neregulate a motorului cauzate de diferite condiții la umplerea cilindrilor.

Concluzie

Din punct de vedere evolutiv, putem plasa injecția în mai multe puncte undeva la mijloc între injecția cu un singur punct și injecția directă. Până în prezent, injecția în mai multe puncte este cea mai răspândită injecție de combustibil pentru motoarele cu aprindere prin scânteie.