Intercooler: Cum funcționează și care este scopul lui?

Intercooler
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un intercooler este un schimbător de căldură care este utilizat la motoarele turbo pentru a răci aerul comprimat înainte de a intra în camera de ardere a motorului.

În acest articol, vom arunca o lumină asupra modului în care funcționează un intercooler de aer, beneficiile sale și modul în care acestea ajută la obținerea unei eficiențe mai bune a motorului, a unei puteri sporite și a unei economii mai bune de combustibil.

Conţinut

Ce este un intercooler?

Un intercooler este utilizat la motoarele cu turbo pentru a răci aerul comprimat înainte de a intra în camera de ardere. Turbocompresorul comprimă aerul aspirat în motor, crescându-i densitatea și furnizând mai mult oxigen procesului de ardere. Cu toate acestea, acest proces creează căldură, care reduce densitatea aerului și poate duce la o performanță redusă.

Un intercooler ajută la atenuarea acestor probleme prin răcirea aerului comprimat și creșterea densității acestuia, permițând furnizarea de mai mult oxigen în procesul de ardere al motorului. Acest lucru duce la o eficiență sporită a motorului, o putere de ieșire îmbunătățită și la reducerea detonației motorului, rezultând o performanță mai bună.

Tipuri de intercooler

Există două tipuri principale de intercooler: aer-aer și aer-apă. Intercoolerele aer-aer folosesc aer ambiental pentru a răci aerul comprimat, în timp ce intercoolerele aer-apă folosesc un lichid de răcire pentru a absorbi și disipa căldura.

Intercoolerele aer-aer sunt mai frecvente în aplicațiile auto datorită simplității și costurilor mai mici. Cu toate acestea, intercoolerele aer-apă oferă o răcire mai eficientă și sunt mai potrivite pentru aplicații de înaltă performanță.

Schema unui compresor în două trepte cu intercooler

Intercooler

Intercooler și cea mai comună locație

Intercooler

Intercooler-ul poate avea dimensiuni diferite și este plasat în compartimentul motor pentru a avea cea mai mare alimentare cu aer posibilă. Prin urmare, intercooler-ul este cel mai eficient atunci când mașina se mișcă cu cea mai mare viteză posibilă.

  • Intercooler montat frontal - situat în față, în spatele barei de protecție față
  • Intercooler montat lateral - situat în lateral, în zona aripii, bara de protecție
  • Intercooler montat în partea de sus - este situat deasupra motorului, și există un orificiu de admisie pe capotă (vezi fotografia de copertă)

Beneficiile intercoolerelor

Intercooler-urile oferă mai multe beneficii motoarelor cu turbocompresor, inclusiv:

  • Eficiență crescută a motorului: prin răcirea aerului comprimat, intercoolerele cresc densitatea și permit furnizarea de mai mult oxigen în procesul de ardere. Acest lucru duce la o eficiență îmbunătățită a motorului și o mai bună economie de combustibil.
  • Putere de ieșire crescută: Intercoolerele reduc detonația motorului și permit presiuni de supraalimentare mai mari, rezultând o putere mai mare și o performanță îmbunătățită.
  • Uzură redusă a motorului: prin reducerea detonației motorului, răcitoarele interzise ajută la reducerea uzurii motorului și la creșterea longevității acestuia.
  • Fiabilitate îmbunătățită: Intercoolerele ajută la reducerea probabilității defecțiunii motorului din cauza temperaturilor ridicate și a altor factori.

Concluzie

Un intercooler este esențial pentru orice motor turbo care oferă o eficiență sporită a motorului, performanțe mai mari și fiabilitate sporită. Cu toate acestea, deoarece intercooler-ul este sensibil, este susceptibil la deteriorare mecanică.

Acest dispozitiv își pierde eficacitatea dacă se află murdărie pe suprafața sa, are crăpături și găuri sau dacă turbo-ul scurge ulei de motor în tractul de admisie. Un intercooler deteriorat sau murdar duce la o performanță redusă și la un consum mai mare de combustibil.

Un scurt videoclip care arată cum funcționează intercooler-ul: