Lichid de răcire: Ce înseamnă diferitele culori?

Coolant
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Fiecare motor cu ardere internă are nevoie de o temperatură optimă pentru funcționarea sa eficientă. Sistemul de răcire asigură această temperatură optimă de funcționare a motorului, fără de care motorul s-ar supraîncălzi și s-ar bloca rapid.

Există mai multe moduri de răcire a motorului, dar când vine vorba de răcirea cu lichid, sistemul de răcire are nevoie în mod logic de lichid de răcire pentru a funcționa corect.

Conţinut

Cum funcționează lichidul de răcire?

Lichidul de răcire disipează căldura în aer prin radiator. Este un ciclu simplu - capul și cilindrii au un perete dublu, formând o carcasă umplută cu lichid de răcire. După ce este încălzit, curge în răcitor, răcit de aerul care curge și se întoarce din nou în jachetă.

Vara folosim apa distilata ca agent de racire; iarna este antigel. Totuși, lichidul de răcire trebuie să îndeplinească și un rol protector, deci conține aditivi. Prin urmare, se presupune că protejează părțile metalice ale sistemului de răcire de coroziune și părțile din cauciuc de crăpare și îmbătrânire, dar trebuie să aibă un punct de îngheț suficient de scăzut.

Ce conține lichidul de răcire/antigel?

Antigelul este format din monoetilen glicol 92%, care previne înghețarea lichidului, crește punctul de fierbere și lubrifiază pompa de apă. 2% din concentrat este apă, iar restul de 6% este alcătuit din aditivi, care au următoarea compoziție:

1. Inhibitori de coroziune

Acestea protejează împotriva coroziunii piesele metalice care vin în contact cu lichidul de răcire.

2. Dispersanți

Ele previn formarea depunerilor.

3. Stabilizatori

Ele previn precipitarea inhibitorilor minerali. Așa că le țin dizolvate în lichidul de răcire.

4. Aditivi anti-spumă

Ele previn spumarea lichidului de răcire, care ar putea provoca aerarea sistemului de răcire.

5. crescători de pH

Ele împiedică oxigenarea lichidului de răcire. Pe măsură ce pH-ul scade, aciditatea crește, ceea ce crește tendința la coroziune. Lichidul acid corodează aluminiul și mănâncă motorul din interior.

6. Rezervă de alcalinitate

Acesta este numele dat proprietății obținute de crescătorii și inhibitorii de pH, care protejează împotriva deteriorării etanșării și a suprafețelor de lagăr ale chiulasei.

7. Vopsea

Poate fi roșu, violet, albastru-verde sau galben.

Cu toate acestea, fiecare lichid de răcire își pierde proprietățile deoarece ingredientele sale se evaporă treptat sau își schimbă compoziția chimică. Prin urmare, este necesar să verificați și să schimbați regulat lichidul de răcire, mai ales înainte de iarnă, când este important să măsurați punctul de îngheț.

Când înlocuiți sau completați, utilizați tipul corect de lichid de răcire. Tipurile individuale de lichid de răcire sunt nemiscibile, dar pentru a vă asigura că oamenii nu sunt confuzi, diferite fluide se disting după culoare. Lichidele de culori diferite nu trebuie amestecate, în timp ce lichidele de aceeași culoare pot fi amestecate.

Denumirea și distribuția lichidului de răcire:

  • G10 GALBEN - este un antigel potrivit pentru motoarele mai vechi ale căror chiulase nu sunt realizate din aliaje de aluminiu.
  • G11 ALBASTRU-VERDE - este un amestec antigel potrivit pentru motoarele mai noi cu chiulasa din aliaj de aluminiu.
  • G12 RED - este un antigel modern de înaltă calitate, foarte delicat cu metale, materiale plastice și garnituri de cauciuc. Este destinat autoturismelor noi cu chiulasa din aliaj de aluminiu.
  • G12+ PURPLE - diferă de G12 doar într-o culoare diferită.
  • G13 PURPLE - este un antigel potrivit pentru mașinile noi, dar poate înlocui orice antigel și în mașinile mai vechi
  • G13 oferă pieselor metalice cu protecție foarte ridicată împotriva coroziunii.

rezumat

Lichidul de răcire trebuie schimbat la fiecare 3 până la 4 ani, deoarece își pierde proprietățile în timp. Există multe lichide de răcire pe piață, dar trebuie să-l alegi pe cel potrivit și nu doar să mergi pe cel mai mic preț, deoarece lichidele de răcire de calitate scăzută pot degrada și polua rapid radiatorul și întregul sistem de răcire al mașinii.