Lampă de avertizare lichid de răcire a motorului: Care este diferența dintre lampa de avertizare albastră și roșie?

Coolants warning light
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Lampa de avertizare a lichidului de răcire a motorului poate avea două funcții, mai precis, o funcție de avertizare și una de informare. Atenție că, în funcție de mașina dvs., pe tabloul de bord al mașinii pot exista două variante ale luminilor de avertizare pentru lichidul de răcire.

Primul este albastru și are doar o funcție informativă, în timp ce martorul roșu avertizează asupra unei probleme grave.

Conţinut

Indicator albastru de temperatură a lichidului de răcire a motorului:

Blue engine coolant warning light

Acest indicator al lichidului de răcire a motorului se aprinde în albastru și informează șoferul că temperatura lichidului de răcire este prea scăzută. Nu este recomandat să turați motorul la turații mari în timp ce acest indicator luminos este aprins, deoarece nu este încălzit la temperatura optimă de funcționare.

Cu toate acestea, indicatorul albastru se stinge imediat după ce temperatura lichidului de răcire atinge valoarea setată de producător. Prin urmare, ledul de temperatură scăzută a lichidului de răcire a motorului are doar o funcție informativă, care nu indică o defecțiune, ci doar o temperatură scăzută a lichidului din sistemul de răcire în timp ce motorul este rece.

Lampa roșie de avertizare a lichidului de răcire a motorului:

Red engine coolant warning light

În timp ce indicatorul albastru al lichidului de răcire al motorului care se aprinde când motorul este rece este normal și nu indică nicio problemă, ledul roșu de avertizare care se aprinde miroase a o problemă gravă. Lumina roșie de avertizare a lichidului de răcire indică două erori grave, fie un nivel scăzut de lichid în sistemul de răcire, fie o temperatură ridicată a lichidului de răcire.

Cu toate acestea, ambele probleme sunt foarte grave. Dacă ledul roșu de avertizare al lichidului de răcire se aprinde, ar trebui să opriți imediat mașina și să opriți motorul. În caz contrar, există riscul ca motorul să înceapă să se supraîncălzească. Acest lucru ar putea deteriora motorul dincolo de capacitatea de reparare.

După oprirea motorului, este necesar să așteptați până se răcește măcar puțin, aproximativ 60 °C. În caz contrar, există riscul ca, după deschiderea vasului de expansiune al lichidului de răcire, lichidul fierbinte să se scurgă și să vă opărească.

După deschiderea vasului de expansiune, este necesar să se verifice mai întâi nivelul lichidului de răcire. Dacă lichidul de răcire este scăzut, înseamnă doar două lucruri. Fie lichidul de răcire se scurge din motor și din sistemul de răcire, fie lichidul de răcire intră în camera de ardere.

Cea mai frecventă cauză a pierderii lichidului de răcire este:

  • chiulasa sau garnitura de chiulasa crapata
  • bloc cilindric fisurat
  • radiator fisurat
  • unul dintre furtunurile radiatorului este spart

Supraîncălzirea motorului în ciuda suficientului lichid de răcire

Cu toate acestea, ledul roșu de avertizare a lichidului de răcire al motorului se poate aprinde și dacă în sistemul de răcire este suficient lichid. În acest caz, lampa de avertizare semnalează supraîncălzirea motorului cauzată de schimbarea lichidului de răcire, ceea ce înseamnă totuși o creștere a temperaturii lichidului de răcire și a motorului.

Pot exista mai multe motive pentru supraîncălzirea motorului. Cu toate acestea, trebuie remarcat faptul că acestea nu sunt la fel de grave ca o problemă cu o scurgere de lichid de răcire și nici soluția lor nu este atât de costisitoare din punct de vedere financiar.

Cea mai frecventă cauză a supraîncălzirii lichidului de răcire este un termostat defect, care este fie blocat, fie complet închis, din cauza căruia lichidul de răcire curge doar printr-un circuit de răcire mic și astfel nu ajunge la radiator. Acest lucru duce la o creștere bruscă a temperaturii sale, iar dacă termostatul nu se deschide la timp, va duce la fierbere lichidul de răcire și la supraîncălzirea motorului.

Alte cauze ale supraîncălzirii motorului includ o problemă la pornirea ventilatorului radiatorului. Ventilatorul radiatorului este una dintre componentele critice ale sistemului de răcire al vehiculului. Rolul său este de a răci lichidul de răcire din calorifer.

Este posibil ca ventilatorul sistemului de răcire să nu pornească din cauza următoarelor:

  • defecțiune a unității electrice
  • siguranță arsă
  • termostat defect
  • defecțiunea senzorului de temperatură de a porni ventilatorul
  • releu defect

În orice caz, ledul roșu de avertizare a lichidului de răcire a motorului indică o problemă gravă care trebuie remediată cât mai curând posibil.