Lampă de avertizare roșie a lichidului de răcire a motorului: Oprește-ți mașina acum! 🚨

Red engine coolant warning light
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

O lumină de avertizare roșie a lichidului de răcire a motorului avertizează șoferul cu privire la două probleme potențial grave: un nivel scăzut al lichidului de răcire sau o temperatură ridicată a lichidului de răcire.

Ambele probleme sunt foarte grave; prin urmare, este necesară oprirea conducerii și oprirea imediată a motorului. În caz contrar, există riscul ca motorul să înceapă să se supraîncălzească, drept urmare chiar să se blocheze.

Conţinut

Cu toate acestea, trebuie să știți că există două lumini de avertizare pentru lichidul de răcire a motorului. Ambele au forme identice - singura diferență este de culoare. În timp ce o lumină de avertizare albastră a lichidului de răcire a motorului este informativă și apare când motorul este rece, o lumină de avertizare roșie aprinsă indică o problemă gravă.

Cum arată lampa roșie de avertizare a lichidului de răcire a motorului?

Red engine coolant warning light

Forma sa poate varia ușor în funcție de model și de marca de mașină specifică. Unele mașini au un indicator al temperaturii lichidului de răcire în loc de o lumină roșie de avertizare. Această lumină de avertizare apare în roșu atunci când există o problemă.

Fie că este vorba de o lumină roșie de avertizare a lichidului de răcire a motorului sau doar de o avertizare roșie de lângă indicatorul de temperatură a lichidului de răcire, problema este gravă și trebuie să opriți imediat și să opriți motorul.

Cum pot repara ledul roșu de avertizare a lichidului de răcire a motorului după ce opresc motorul?

Nu poți rezolva asta singur. După ce opriți motorul, este necesar să așteptați până se răcește cel puțin puțin până la aprox. 60 °C (sau 140 °F). În caz contrar, există riscul ca, după deschiderea vasului de expansiune al lichidului de răcire, lichidul fierbinte să se scurgă și să vă opărească.

După deschiderea vasului de expansiune, este necesar să se verifice mai întâi nivelul lichidului de răcire. Dacă lichidul de răcire este scăzut, poate fi:

  • lichidul de răcire se scurge din motor și din sistemul de răcire
  • lichidul de răcire intră în camera de ardere

Totuși, dacă nu poți, dintr-un motiv oarecare, să apelezi la o remorcă, poți adăuga puțină apă sau, și mai bine, un amestec 50/50 de apă și antigel în rezervorul de lichid de răcire. Acest lucru poate fi suficient în timp ce conduceți la un garaj sau un atelier de reparații unde un profesionist poate rezolva problema.

Cele mai frecvente cauze ale scurgerilor de lichid de răcire

  • chiulasa sau garnitura de chiulasa crapata
  • bloc cilindric fisurat
  • radiator fisurat
  • unul dintre furtunurile radiatorului este spart

Există suficient lichid de răcire, dar motorul se supraîncălzi

Ledul roșu de avertizare al lichidului de răcire al motorului se poate aprinde chiar și cu suficient lichid de răcire. Dacă se întâmplă acest lucru, lampa de avertizare semnalează că motorul se supraîncălzi, posibil din cauza fierberii lichidului de răcire.

Pot exista alte câteva motive pentru care motorul se supraîncălzește, dar trebuie menționat că acestea nu sunt la fel de grave ca o problemă cu o scurgere de lichid de răcire. Reparația nu este, în cele mai multe cazuri, nici atât de costisitoare.

Thermostat

Cea mai frecventă cauză a supraîncălzirii lichidului de răcire este un termostat defect, care este fie blocat, fie complet închis. Dacă se întâmplă acest lucru, lichidul de răcire curge doar printr-un circuit mic de răcire și astfel nu ajunge la radiator. Acest lucru duce la o creștere bruscă a temperaturii sale, iar dacă termostatul nu se deschide la timp, va duce la fierbere lichidul de răcire și la supraîncălzirea motorului.

Alte cauze ale supraîncălzirii motorului includ o problemă la pornirea ventilatorului radiatorului. Ventilatorul radiatorului este una dintre componentele cheie ale sistemului de răcire al vehiculului. Rolul său este de a răci lichidul de răcire din radiator.

Pot continua să conduc cu ledul roșu al lichidului de răcire a motorului aprins?

Nu deloc. Un nivel scăzut al lichidului de răcire sau o temperatură prea ridicată pot cauza supraîncălzirea sau blocarea motorului. Repararea unui motor blocat este adesea prea costisitoare, iar mașina ajunge în depozitul de deșeuri.

Uneori, această lumină de avertizare poate apărea din cauza unei defecțiuni a senzorului. Cu toate acestea, a continua să conduceți este pe propriul risc și nu vă recomandăm să faceți acest lucru decât dacă sunteți sigur că este doar un senzor defect.

Se poate aprinde ledul roșu al lichidului de răcire a motorului când temperatura lichidului de răcire este scăzută?

Nu, lampa de avertizare albastră informează despre temperatura scăzută a lichidului de răcire, care este, până la urmă, singura sa funcție. Cu toate acestea, temperatura scăzută a lichidului de răcire nu este un motiv de panică, dar până când lichidul de răcire se încălzește la temperatura optimă, ar trebui să conduceți ușor.

rezumat

O lumină de avertizare roșie a lichidului de răcire a motorului avertizează asupra a două probleme grave care pot cauza daune fatale motorului mașinii dumneavoastră. Într-un astfel de caz, ar trebui să vă opriți mașina și să opriți imediat motorul pentru a preveni supraîncălzirea și blocarea acestuia.

Explicație video a lămpii de avertizare roșie a lichidului de răcire a motorului: