Pedala tare de frână: unde este problema?
O pedală de frână tare este una dintre problemele care apar în principal la vehiculele neglijate cărora nu li s-a oferit un serviciu bun. Deoarece frânele sunt unul dintre cele mai importante elemente ale siguranței active a vehiculului, nu trebuie să uitați de întreținerea sistemului de frânare.
În caz contrar, conducerea dumneavoastră obișnuită s-ar putea termina cu o adâncitură; în cel mai rău caz, poate deveni și ultimul tău. Dar fără alte prelungiri, să ne uităm la problema pedalei de frână tare.
Conţinut
Care este cauza pedalei de frână tare?
Un servofrân care funcționează defectuos este unul dintre cele mai comune motive pentru o pedală de frână tare. Datorită servofrânelor, frânele sunt mai sensibile, așa că nu este necesar să exerciți prea multă forță pentru a le aplica. Deci, dacă servofrâna nu funcționează corect, pedala de frână devine mai grea.
Sistemul de frânare al mașinii: Cum funcționează?
Pe lângă o problemă cu servofrânul, o pedală de frână tare poate fi cauzată și de un etrier blocat sau de un regulator de presiune a frânei.
Rezolvarea problemei:
- verificarea suprafeței plăcuțelor de frână și eventuala înlocuire a acestora
- repararea sau înlocuirea etrierului
- înlocuirea sau repararea servofrânei
- înlocuirea regulatorului de presiune a frânei
- înlocuirea conductei de vacuum de la servofrâna
Mulți șoferi pot confunda această problemă cu un alt fenomen, a cărui manifestare este destul de asemănătoare cu o pedală de frână tare. În realitate, acestea sunt două probleme, a căror soluție poate să nu fie întotdeauna identică.
Rezistența pedalei de frână
Acest fenomen are loc în timpul frânării și înseamnă pur și simplu că trebuie să exercitați mai multă forță pentru a apăsa pedala de frână. În același timp, pedala se comportă ca și cum ar fi împinsă înapoi. Această problemă poate avea mai multe cauze, cum ar fi:
- lichidul de frână este în stare proastă
- furtunuri ale sistemului de frânare cu scurgeri (sistemul de frânare este aerat)
- saboți de frână incorect fuzionați în cazul frânelor cu tambur
- regulator de presiune de frână blocat
- țeavă de vid crăpată care duce de la servofrânare
Rezolvarea problemei:
- oscilarea saboților de frână ai frânei cu tambur
- verificarea stării lichidului de frână (înlocuirea acestuia dacă este necesar)
- verificarea etanșeității cilindrului principal de frână și a cilindrilor de frână ai roților individuale
- aerisirea sistemului de frânare
- înlocuirea conductei de vacuum care duce de la servomotor
- verificarea, dacă este cazul, înlocuirea furtunurilor de frână
Este posibil ca problemele menționate mai sus să nu fie cauzate doar de una dintre aceste cauze. Pot exista mai multe probleme sau combinatii, asa ca este intotdeauna necesar sa verificati starea intregului sistem de franare in cazul oricarei situatii. Nu merită să economisiți bani pentru siguranță, sănătate și viață.