Quattro: Cum funcționează tracțiunea integrală?

Audi
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Quattro este denumirea sistemului de tracțiune integrală folosit de compania de automobile Audi. Toate modelele de mașini Audi care sunt echipate cu tracțiune integrală poartă această denumire.

Dar cum funcționează tracțiunea integrală a Audi și de ce nu este Quattro ca Quattro? Vom arunca puțină lumină în acest sens în articolul de astăzi.

Conţinut

Istoria Audi Quattro pe scurt:

Impulsul dezvoltării unei mașini cu tracțiune integrală pentru compania de automobile Audi a fost Volkswagen Iltis, un autoturism tot terenul dezvoltat în numele Audi. Cu toate acestea, în timpul testelor, s-a născut ideea de a construi o tracțiune integrală într-o mașină de pasageri.

În 1977, Audi 80 a fost echipat cu tracțiune integrală de la Volkswagen Iltis pentru dezvoltare. Așa că a fost creat un fel de prototip, care a fost desemnat A1. După diferite teste, acest design a fost aprobat, iar producția de vehicule cu tracțiune integrală a putut începe.

Prima mașină Audi produsă în serie echipată cu tracțiune integrală a fost modelul Audi Quattro în 1980. Acest model a avut un succes uriaș aproape imediat după introducere, așa că denumirea Quattro este folosită și astăzi pe toate modelele Audi echipate cu această unitate.

Alte companii auto din concernul Volkswagen folosesc diferite denumiri pentru mașinile lor 4WD. De exemplu, compania auto Volkswagen a folosit mai multe denumiri care indică vehiculele lor echipate cu tracțiune integrală, precum Syncro sau denumirea încă folosită 4Motion. Cu toate acestea, Audi folosește întotdeauna o singură denumire pentru mașinile sale 4WD: Quattro.

Cum funcționează Quattro, adică tracțiunea integrală?

Tracțiunea Quattro este cu tracțiune integrală permanentă, cu un diferențial între axe, cu putere împărțită între axele față și spate într-un raport de 50:50. Mașinile cu această unitate au caracteristici de conducere foarte bune, în special pe suprafețe alunecoase, umede și instabile.

Dimpotrivă, dezavantajul lor este consumul de combustibil mai mare și caracteristicile dinamice puțin mai slabe decât mașinile echipate cu o unitate de propulsie de o singură punte.

Un compromis între tracțiunea integrală

Compromisul dintre tracțiunea pe o singură axă și tracțiunea integrală este tracțiunea pe o singură punte primară, folosind un ambreiaj Haldex care redistribuie puterea între axele față și spate atunci când este necesar, prin cuplarea și decuplarea transmisiei punții spate.

Unele mașini Audi sunt echipate și cu un astfel de sistem, de exemplu, modelul TT, dar și modelul A3. Aceste modele poartă și ele aceeași denumire, dar mulți îl numesc fake quattro sau fals Quattro deoarece, din punct de vedere tehnic, această denumire aparține tracțiunii integrale permanente, cu drepturi depline.

Avantajele BMW xDrive comparativ cu Audi Quattro

În comparație cu sistemul Quattro cu o repartizare constantă a puterii 50:50, BMW cu xDrive are o tendință mult mai mică de subvirare, în principal pentru că axa condusă preferată este întotdeauna axa spate.

Ce este un Quattro fals?

Deci, care este diferența dintre Quattro menționat și Quattro fals? O mașină cu sistemul Quattro potrivit are motorul și transmisia montate longitudinal. Puterea motorului este transmisă prin intermediul cutiei de viteze către diferenţial, care redistribuie permanent puterea într-un raport de 50:50 către axele faţă şi spate.

Motorul și transmisia sunt montate transversal cu sistemul fals Quattro. Puterea motorului antrenează în primul rând numai puntea față, iar puntea spate este conectată folosind un ambreiaj Haldex numai atunci când este necesar sau în caz de urgență.

În acest caz, nu este un sistem Quattro adevărat, iar caracteristicile de conducere ale mașinii nu corespund cu cele ale unui autoturism echipat cu tracțiune integrală permanentă Quattro.

Videoclip care arată cum funcționează tracțiunea integrală Quattro