Șasiu și frâne: Identificați defecțiunea după sunetul tipic

Disc brakes
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Bine ați venit la următoarea parte a seriei noastre despre defecțiunile auto pe care urechile dumneavoastră le pot detecta. Articolul anterior despre diagnosticarea defecțiunilor prin auz s-a concentrat pe sistemul de evacuare al mașinii.

În articolul de astăzi, ne vom uita la o altă parte a mașinii: șasiul și sistemul de frânare al mașinii.

Conţinut

Introducere

Toate defecțiunile pe care le vom acoperi astăzi pot fi detectate cu ușurință folosind urechile tale. Tocmai cu ajutorul auzului este posibil să se detecteze multe defecțiuni și probleme, care de multe ori sunt încă la început.

Unele defecțiuni pot fi detectate chiar înainte de a putea afecta negativ caracteristicile de conducere, consumul, performanța și alți parametri ai mașinii sau pot deteriora negativ alte părți și componente ale vehiculului.

Așadar, fără alte prelungiri, să ne uităm la defecțiunile șasiului și ale sistemului de frânare manifestate prin sunetul lor tipic.

Zumzet monoton, vizibil în special atunci când conduceți prin viraje:

Cauza posibilă - Rulment deteriorat în butucul roții de pe o parte a mașinii.

Soluție - În acest caz, este necesar să aflați de la ce roată provine sunetul sau ce rulment este deteriorat. Dacă se aude zumzetul în viraje la stânga (roțile dreapta încărcate), partea dreaptă este probabil deteriorată, iar dacă în viraje la dreapta (roțile stânga încărcate), atunci pe partea stângă. Înlocuirea acestei piese auto se numără printre reparațiile la prețuri accesibile.

Păscări sau trosnituri la întoarcerea volanului:

Cauza posibilă - Articulație homocinetică deteriorată. Dacă se aude un zgomot sau un trosnet din partea din față a mașinii la întoarcerea roților la stânga sau la dreapta sau când conduceți încet înainte și înapoi, este aproape 100% sigur că este o articulație homocinetică uzată.

Soluție - Înlocuirea articulației deteriorate. Înlocuirea articulației homocinetice nu este una dintre cele mai scumpe, dar nici cea mai ieftină, dar totul depinde de tipul de mașină.

Se aud trosnituri și zgomot la viraj:

Cauza posibilă - Din nou, poate fi o articulație homocinetică deteriorată.

Soluție - Înlocuirea articulației deteriorate. În cel mai bun caz, doar articulația trebuie înlocuită; in cel mai rau caz, intreaga semiaxa trebuie inlocuita.

Târâit și zdârâit se aud numai la frânare:

Cauza posibilă - plăcuțe de frână uzate excesiv care provoacă frecare metal pe metal în timpul frânării.

Soluție - Înlocuirea accelerată a plăcuțelor de frână. Cu toate acestea, din cauza neglijării extinse a sistemului de frânare, probabil că va fi necesară înlocuirea discurilor și plăcuțelor de frână.

zdrăngănit când conduceți peste denivelări:

Cauza posibilă - Blocuri silențioase uzate ale stabilizatorului, lonjeroanelor sau pieselor suspensiei roților.

Soluție - Înlocuirea pieselor auto uzate sau deteriorate în alt mod.

Șocuri și bufnituri când conduceți peste denivelări:

Cauza posibilă - Amortizoare ale suspensiei uzate (cu scurgeri). În acest caz, neamortizată de un amortizor funcțional, roata sare și iese din nou pe șosea. Acest lucru poate cauza o problemă destul de serioasă atunci când conduceți rapid peste denivelări. Un amortizor deteriorat se poate manifesta în vânturile laterale când corpul se poate înclina.

Soluție - Înlocuirea amortizorului suspensiei deteriorat.

Faceți clic când conduceți peste denivelări:

Cauza posibilă - Este probabil un arc de axă crăpat. Arcurile se fixează de obicei în înfășurările inferioare, manifestându-se prin înclinări ascuțite ale vehiculului la viraj.

Soluție - Înlocuirea arcului. Totuși, această reparație este una dintre cele mai solicitante în timp și financiar, dar trebuie făcută cât mai curând posibil, mai ales în ceea ce privește siguranța la conducere.

Ciocnire când conduceți peste denivelări:

Cauza posibilă - Acestea sunt probabil știfturi deteriorate de pe tijele stabilizatoare, a căror sarcină este să reducă mișcările verticale ale roților, de exemplu, atunci când conduc pe o suprafață neuniformă.

Soluție - Înlocuirea barelor stabilizatoare.

Concluzie

Desigur, există nenumărate alte defecțiuni ale motorului și ale componentelor acestuia, manifestate prin manifestări acustice sau de altă natură similare. Acestea sunt cele mai frecvente defecțiuni ale sistemului de frânare care pot fi detectate prin auz.