Siguranța mașinii: care este cel mai important lucru?

Crash test
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Siguranța este unul dintre elementele de bază pe care se pune mare accent la proiectarea unei mașini. Aceste elemente includ zone de deformare, care atenuează cât mai eficient energia impactului în timpul unei coliziuni/impact.

Cu toate acestea, cabina în care se află pasagerii trebuie să fie cât mai rigidă posibil pentru a asigura cea mai mare protecție posibilă pasagerilor. Se pun cerințe mari asupra elementelor de siguranță ale mașinii, care au grijă de protecția echipajului.

Conţinut

Siguranță activă

Aceasta include toate măsurile care reduc posibilitatea unui accident, cum ar fi:

  • Caracteristicile de conducere a mașinii
  • Controlul mașinii
  • Sisteme precum ESP (sau ESC), EBD, ASR, EDS etc.
  • Vedere din vehicul
  • Dispozitive de semnalizare de avertizare, lumini de ceață, lumini de frână și asemenea.

Siguranță pasivă

Aceasta include toate măsurile care reduc consecințele unui accident, cum ar fi:

  • Siguranța exterioară: contururile mașinii trebuie proiectate astfel încât rănile celorlalți participanți la un accident rutier să fie cât mai mici posibil
  • Siguranța internă: măsuri de prevenire leziuni ale echipajului mașinii, cum ar fi airbag-uri, protecție împotriva incendiilor, centurile de siguranță etc.

Cum se efectuează testele de impact?

Evaluarea caracteristicilor de siguranță are loc în timpul testelor de impact. Este un test de siguranță a vehiculului care va oferi părții interesate informații utile despre siguranța mașinii date.

NHTSA efectuează teste frontale, laterale și de răsturnare, deoarece aceste tipuri reprezintă majoritatea accidentelor pe drumurile din Statele Unite. În Europa, cele mai stricte teste includ EURO-NCAP.

Aceste teste includ diverse scenarii. Testele NHTSA constau într-un accident de mașină frontal, un accident de barieră laterală, un accident de stâlp lateral și rezistență la răsturnare. Testele EURO-NCAP au scenarii puțin diferite. Configurația diferă și în ceea ce privește pasagerii, care sunt întotdeauna manechine, nu oameni reali, și viteza cu care are loc impactul.

Senzorii sunt plasați în manechine, măsurând sarcina asupra părților individuale ale corpului în timpul unui impact. Pe lângă protecția echipajului, aceste teste evaluează și protecția pietonilor în cazul unei coliziuni cu un autoturism.

rezumat

Mașinile de astăzi sunt mai mari, mai late, mai înalte și mai grele decât cele vechi, oferind mult mai multă siguranță decât mașinile vechi, ușoare, la care siguranța vehiculului nu a fost acordată atât de multă atenție.

O scurtă mostră din testele EURO-NCAP, cum s-a descurcat Ford Mustang: