Sistem start-stop: care sunt avantajele și dezavantajele sale?

Start-stop
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Sistemul start-stop se găsește în aproape toate mașinile noi astăzi, cel puțin în Uniunea Europeană. Sistemul start-stop poate opri automat motorul ori de câte ori mașina se oprește și este inactiv.

Datorită opririi motorului, acest sistem ar trebui să economisească combustibil, dar și să reducă cantitatea de emisii. Este întotdeauna cazul, totuși? În acest articol, vom face lumină asupra acestui subiect.

Conţinut

Istoria sistemului start-stop pe scurt

Primul dispozitiv care a funcționat pe un principiu similar cu sistemul start-stop a fost dezvoltat de compania de automobile Toyota în 1964. Puțin mai târziu, compania de automobile Fiat a venit cu un design similar, pe care l-a numit City Matic, iar în anii '90 , acest sistem a venit la Volkswagen Golf Mk3 Ecomatic.

Sistemul start-stop la mașinile vândute în Uniunea Europeană a început să fie implementat masiv odată cu venirea standardului de emisii Euro 5.

Sistemul start-stop astăzi:

După cum sa menționat, sistemul start-stop poate opri automat motorul dacă vehiculul se oprește și este inactiv. Dacă sistemul start-stop oprește motorul și șoferul dorește să continue să conducă, apăsați pedala de ambreiaj, iar motorul va porni automat.

Mașinile echipate cu sistem start-stop au un demaror special, care are un motor electric mai puternic și o funcționare mai silențioasă, iar speranța de viață a acestuia ar trebui să fie semnificativ mai mare decât durata de viață a unui demaror clasic.

Cu toate acestea, pentru buna funcționare a acestui sistem, pe lângă un demaror special, sunt necesari mai mulți senzori și senzori pentru a verifica dacă motorul este la ralanti, dacă roțile mașinii nu se mișcă și dacă bateria are suficientă energie pentru a reporni motorul. .

Dacă toate aceste condiții sunt îndeplinite, motorul se va opri. Cu toate acestea, după apăsarea ambreiajului, motorul pornește liniștit, iar șoferul poate continua să conducă din nou.

Avantajele sistemului start-stop:

Avantajul acestui sistem este reducerea consumului de combustibil și a producției de emisii. Aceste avantaje sunt cele mai evidente atunci când conduceți în trafic intens din oraș și sunteți supus blocajelor de trafic.

Producătorii de mașini echipate cu sistem start-stop raportează o reducere a consumului de combustibil cu aproximativ 10%, în funcție de tipul de vehicul și de motor.

Cu toate acestea, trebuie adăugat că, în ciuda consumului redus de combustibil declarat, sistemul start-stop nu este foarte popular printre pasionații de mașini, iar mulți dintre aceștia îl opresc imediat după pornirea mașinii.

Dezavantajele sistemului start-stop:

Avantajele menționate ale sistemului start-stop sunt foarte discutabile deoarece se bazează exclusiv pe funcționarea mașinii în mediul urban, sau a convoaielor când motorul este la ralanti pentru o perioadă lungă de timp, și asta, mai mult, atunci când motorul este încălzit corespunzător. până la temperatura sa de funcționare.

Sistemul start-stop nu este întotdeauna reglat corect, așa că oprește motorul chiar și atunci când este rece. Durata de viață a demarorului și a bateriei este, de asemenea, discutabilă, care se scurtează semnificativ la utilizarea acestui sistem.

În plus, sistemul start-stop are un impact asupra confortului echipajului mașinii, deoarece dacă motorul nu funcționează, nici compresorul de aer condiționat nu funcționează, ceea ce poate fi foarte neplăcut în zilele caniculare. Sistemul start-stop înrăutățește, de asemenea, fluxul de trafic, deoarece motorul are nevoie de ceva timp pentru a porni înainte de a se muta dintr-un loc.

Prelungirea timpului în care șoferul poate porni de la fața locului poate duce la situații periculoase, mai ales dacă încercați să ieșiți de pe drumul lateral pe drumul principal de-a lungul căruia se apropie o altă mașină.

Ultimul și probabil cel mai important motiv pentru care sistemul start-stop este atât de al naibii este că va confirma că economia de combustibil este doar minimă în traficul real. În cazul deplasărilor scurte pe vreme rece, când sistemul start-stop oprește un motor rece, consumul de combustibil poate fi și mai mare.

Urmăriți o scurtă demonstrație video a modului în care funcționează sistemul start-stop: