Motor rece: ce se întâmplă în motor când se încălzește?

Pornirile la rece dăunează motorului, indiferent de temperatura exterioară. Cu toate acestea, cu cât temperatura exterioară este mai scăzută, cu atât motorul durează mai mult să se încălzească până la temperatura de funcționare, ceea ce înseamnă că aceste efecte adverse afectează motorul pentru o perioadă mai lungă.

Articolul de astăzi se va concentra asupra a ceea ce se întâmplă în motor în timpul încălzirii la temperatura de funcționare.

Conţinut

Când vorbim de un motor rece, ne referim la un motor care nu este încălzit până la temperatura de funcționare, indiferent de perioada anului sau de temperatura exterioară.

Ungerea insuficientă a pieselor mecanice:

Motor oil

În timp ce motorul este rece, lubrifierea insuficientă provoacă o uzură mai mare a pieselor mecanice ale motorului. Uleiul de motor este solidificat, are o densitate mai mare, iar pompa de ulei nu poate genera suficientă presiune pentru a introduce uleiul în sistemul de lubrifiere.

Pelicula de ulei este astfel insuficientă pe suprafețele de contact ale sistemului mecanic. Rezultatul este o lubrifiere insuficientă a pieselor în mișcare ale motorului, o uzură mai mare a acestora și un consum mai mare de combustibil și emisii de gaze de eșapament din cauza sarcinii mai mari a motorului.

De aceea ar trebui să așteptați aproximativ 20 până la 30 de secunde după pornirea mașinii înainte de a începe să conduceți. Desigur, acest lucru nu înseamnă să pășiți imediat pe accelerația maximă și să porniți la drum! În timp ce motorul nu a atins încă temperatura de funcționare, ar trebui să conduceți cu atenție, cu un picior ușor și să nu puneți prea multă presiune asupra motorului. Turația motorului nu trebuie să depășească limita de 2500 de rotații pe minut, dar nici motorul nu trebuie menținut la turații foarte mici. Prin asta, mă refer sub limita de 1500 de rotații pe minut pentru că atunci sarcina pe motor este și mai mare.

AVERTIZARE! Nu uitați că apa se încălzește mult mai repede decât uleiul de motor, așa că nu ar trebui să încărcați mașina imediat după ce indicatorul de temperatură a lichidului de răcire arată temperatura corectă sau după ce becul albastru de avertizare lichid de răcire se stinge.

Consum mai mare de combustibil:

Dacă motorul este rece, consumul de combustibil crește semnificativ. Un motor rece are nevoie de mai mult combustibil (amestec mai bogat) pentru o funcționare lină și o performanță suficientă. Cu toate acestea, consumul de combustibil crește din cauza vitezelor de ralanti mai mari, a sarcinii mai mari sau a aerului condiționat sau a încălzirii complet activate.

Lăsarea căldurii și a aerului condiționat oprite în timp ce motorul se încălzește la temperatura de funcționare ar fi o idee bună. În acest fel, motorul se va încălzi mult mai devreme și veți economisi o cantitate considerabilă de combustibil.

Emisii crescute de gaze de evacuare:

Pe lângă lubrifierea insuficientă a pieselor mecanice ale motorului și consumul crescut de combustibil, emisiile de gaze de eșapament sunt aproape dublate.

Black smoke from the exhaust

Acest lucru se datorează faptului că motorul arde un amestec mai bogat, uleiul de motor rece are o densitate mai mare (deci rezistență), iar convertizorul catalitic nu și-a atins încă temperatura de funcționare. Catalizatorul trebuie să atingă temperatura de funcționare pentru funcționarea sa corectă. Dar asta nu este tot.

O situație mult mai gravă apare în cazul motoarelor diesel care sunt echipate cu filtru de particule diesel. Pentru ca acesta să funcționeze corect, trebuie să atingă o temperatură de aproximativ 600 °C. În caz contrar, filtrul de particule se va înfunda cu depuneri, scurtându-i semnificativ durata de viață.

Motor rece în cazul mașinilor cu GPL și GNC:

Arderea GPL sau a gazului natural comprimat CNG este problematică cu un motor rece. De aceea, aceste motoare nu sunt pornite pe benzină, ci pe benzină și numai după ce motorul ajunge la temperatura corectă, unitatea de comandă comută motorul pe GPL sau GNC.

În concluzie, aș adăuga că pornirile frecvente la rece ale motorului scurtează semnificativ intervalul de schimbare a uleiului de motor. Deci, dacă conduceți în principal pe distanțe scurte, pe care motorul mașinii dumneavoastră nu are timp să se încălzească la temperatura de funcționare, ar trebui să scurtați intervalul de schimbare a uleiului de motor.

Vedeți o demonstrație a modului în care un motor rece se încălzește pe o cameră termică: