Test de compresie a motorului: ce dezvăluie despre motor?

Compression of the fuel mixture in the cylinder
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Testul de compresie a motorului este o metodă prin care se determină informații precise despre starea motorului. Prin măsurarea presiunilor de compresie, este posibilă detectarea scurgerilor în camera de ardere a cilindrilor individuali.

Scurgerile din camera de ardere afectează negativ întreaga funcționare a motorului, performanța acestuia, consumul de combustibil, consumul de ulei de motor, numărul de emisii produse și multe altele.

Conţinut

Ce este presiunea compresiei motorului?

3D model of a working V8 engine. Pistons and other mechanical parts are in motion.

Presiunea de compresie este presiunea maximă realizabilă la sfârșitul cursei de compresie a motorului când amestecul nu arde încă. Mărimea presiunii de compresie depinde de raportul de compresie, de turația motorului, de gradul de umplere a cilindrilor și de etanșeitatea camerei de ardere. Toți acești parametri, cu excepția etanșeității camerei de ardere, sunt determinați de designul motorului.

Cu toate acestea, nu trebuie uitat că presiunea de compresie trebuie să fie aceeași în toți cilindrii. Dacă camerele de ardere sunt în ordine, diferența maximă a presiunilor de compresie în cilindrii individuali este de până la 1 bar (0,1 MPa).

Presiunile de compresie variază între 1,0 și 1,2 MPa pentru motoarele pe benzină și 3,0 până la 3,5 MPa pentru motoarele diesel. Prin urmare, dacă în timpul măsurării compresiei se constată că unul dintre cilindri nu atinge valoarea specificată de producător, aceasta indică o scurgere în camera de ardere.

Ce cauzează pierderea compresiei?

Cylinder head gasket

Pierderea compresiei în camera de ardere, adică presiunile de compresie mai scăzute sunt cauzate de:

  • Inel de piston uzat sau distrus
  • Cilindru motor uzat
  • Chiulasă deteriorat sau crăpat
  • Garnitură de chiulasă deteriorată
  • Supapă deteriorată
  • Arc supapă deteriorat
  • Supapă scaun uzată

Cum se face un test de compresie?

Presiunea de compresie a cilindrilor este măsurată cu ajutorul unui manometru. Înainte de măsurarea presiunii de compresie, motorul este încălzit la temperatura de funcționare pentru a defini jocul dintre piston și cilindru. Manometrul de compresie este înșurubat în chiulasă în loc de bujie.

Motorul este apoi accelerat folosind demarorul motorului în timp ce supapa de accelerație este complet deschisă (pedala de accelerație apăsată complet), astfel încât motorul să poată aspira aer liber.

Presiunea de compresie este afișată pe acul contorului de compresie, care înregistrează cea mai mare presiune atinsă.

Wow să afli ce cauzează presiunea de compresie mai mică?

Dacă presiunea de compresie pe unul dintre cilindri este incorectă, este necesar să aflați ce cauzează presiunea de compresie mai mică. Uleiul de motor vă poate ajuta, ceea ce va dezvălui dacă cauza scurgerii este un cilindru uzat, piston sau segmentele sale de piston sau alte componente ale motorului responsabile pentru scurgerea în camera de ardere.

Procedura urmează: O cantitate mică de ulei de motor este injectată în cilindru, a cărui presiune de compresie este mai mică decât ar trebui să fie. Pentru o perioadă scurtă de timp, uleiul poate umple locurile cu scurgeri dintre cilindru și piston, etanșând astfel camera de ardere. După ce uleiul de motor este injectat în cilindru, compresia este măsurată din nou.

Pistons, rings, crankshaft

Dacă presiunile de compresie ale cilindrului defect cresc în timpul remăsurării, este aproape sigur că cilindrul defecte, căptușeala sau pistoanele sale sau segmentele sale de piston vor fi cauza presiunii de compresie mai scăzute.

Totuși, să presupunem că presiunile de compresie ale cilindrului defect nu se modifică. În acest caz, cauza scurgerii camerei de ardere este probabil să fie o chiulasă crăpată, o garnitură de chiulă deteriorată, o supapă deteriorată și arcul sau scaunul supapei.