Clasificarea mașinilor după clasa lor în Europa

Autá na parkovisku
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Toate mașinile sunt plasate într-o anumită clasă, în funcție de dimensiunile lor exterioare, preț și de cilindreea și puterea motorului de sub capotă. Cel mai important parametru este lungimea mașinii și ampatamentul osiilor sale.

Clasificarea mașinilor după clasă poate fi influențată și de producător, care poate prioritiza sau alege clasa în care va fi clasificată mașina. Există mai multe diferențe între țările individuale ale Uniunii Europene în clasificarea mașinilor în anumite clase.

Conţinut

Aceste diferențe sunt foarte mici și, în majoritatea cazurilor, clasificarea unei anumite mașini într-o anumită clasă este aceeași în toate țările UE. Putem găsi diferențe mult mai mari dacă ne uităm și comparăm clasificarea mașinilor între Uniunea Europeană, Statele Unite ale Americii și Marea Britanie.

Mini

Clasa mini este denumită și segmentul A. De asemenea, cea mai mică clasă este o categorie de mașini a căror caroserie tipică este un hatchback cu 3 uși. Cu toate acestea, unii producători de automobile oferă și modele decapotabile și roadster. Mașinile de clasa mini au de obicei o cilindree a motorului egală sau mai mică de 1,2 litri, iar lungimea lor nu depășește de obicei 3700 mm.

Reprezentanții tipici ai miniclasei sunt:

Citroën C1, VW up, Ford Ka, Škoda Citigo, Kia Picanto, Peugeot 107, Smart ForTwo, Toyota Aygo, Renault Twingo și altele...

Clasa de jos

Clasa inferioară, denumită și segmentul B, este o categorie de mașini care sunt foarte populare în Europa în ceea ce privește vânzările. Caroseria tipică a acestor mașini este un hatchback, dar unii producători de automobile oferă și caroserii monovolume, roadster sau decapotabile.

Mașinile de clasă inferioară au de obicei o cilindree a motorului între 1,2 și 2,0 litri, iar lungimea lor nu depășește de obicei 4200 mm.

Reprezentanții tipici ai clasei inferioare sunt:

Škoda Fabia, Seat Ibiza, VW Polo, Peugeot 206, Kia Rio, Ford Fiesta, Fiat Punto, Renault Clio, Citroen C3 și altele...

Clasa de mijloc inferioară

Clasa de mijloc inferioară, numită și segmentul C, este categoria de mașini care este cel mai bine vândută în țările europene. Caroseriile tipice ale clasei de mijloc inferioare sunt hatchback-urile, liftback-urile, break-urile și sedanurile.

Cu toate acestea, unii producători de automobile oferă și monovolume, decapotabile și roadster-uri în această clasă. Mașinile din clasa de mijloc inferioară au de obicei o lungime de 4100 până la 4600 mm. Motoarele de sub capota acestor mașini au de obicei o cilindree a motorului de la 1,2 litri la 2,0 litri.

Reprezentanții tipici ai clasei de mijloc inferioare sunt:

Alfa Romeo 147, Citroën C4, Honda Civic, VW Golf, Škoda Rapid, Škoda Octavia, Fiat Bravo, Seat Leon, Peugeot 308, Renault Megane, Opel Astra și altele...

Clasă de mijloc

Clasa de mijloc, numită și segmentul D, este o categorie de mașini între clasele mijlocii inferioare și superioare. De obicei, acestea includ mașini de familie mai mari cu sedanuri, break și caroserie liftback.

Mașinile din această clasă au de obicei o lungime de la 4500 la 4900 mm. Motoarele de sub capota acestor mașini au de obicei o cilindree cuprinsă între 1,6 și 3,5 litri.

Reprezentanții tipici ai clasei de mijloc sunt:

Alfa Romeo 159, Volkswagen Passat, Škoda Superb, BMW Seria 3, Audi A4, Ford Mondeo, Citroen C5, Renault Laguna, Peugeot 508, Opel Vectra, Kia Optima si altele...

Clasa mijlocie superioara

Clasa de mijloc superioară, denumită segmentul E, este o categorie de mașini între clasa de mijloc și mașinile de lux. Aceste mașini sunt produse în principal în caroserie sedan, liftback și break.

Mașinile din această categorie au de obicei o lungime de 4700 până la 5000 mm, iar sub capota lor, există motoare cu o cilindree de 2,0 litri și mai mult.

Reprezentanții tipici ai clasei de mijloc superioare sunt:

Audi A6, Alfa Romeo 166, BMW Seria 5, Citroën C6, Opel Omega, Peugeot 607 și multe altele...

Clasa de lux

Clasa de lux, denumită și segmentul F, este o clasă de autoturisme mai mare decât clasa de mijloc superioară. Sunt sedanuri și limuzine care oferă un confort deosebit chiar și pe locurile din spate.

Mașinile din această clasă sunt de obicei mai lungi de 5000 mm, iar cilindreea motorului de la 3,0 litri și mai mult sunt cel mai adesea ascunse sub capota acestor mașini.

Reprezentanții tipici ai clasei de lux sunt:

BMW seria 7, Volkswagen Phaeton, Audi A8, Mercedes-Benz Clasa S și multe altele...

Clasa de mașini sport

Clasa de mașini sport este denumită și segmentul G. Este o categorie de mașini cu performanțe ridicate, atingând viteză mare. Unele mașini din această clasă sunt doar vehicule obișnuite modificate. Altele sunt construite ca mașini sport de la început.

Reprezentanții tipici ai clasei de mașini sport sunt:

Porsche 911, Toyota Supra, BMW seria 8, Alfa Romeo 4c, Subaru Impreza WRX, Ford Mustang și multe altele...

Super mașini sport

O mașină super sport sau supercar este de obicei o mașină foarte luxoasă, a cărei performanță este mult mai mare decât cea a mașinilor sport actuale. Este o mașină scumpă, rapidă și puternică, care poate lua multe forme.

Reprezentanții tipici ai supersportivilor sunt:

Aston Martin DB11, Ferrari Enzo, Ferrari LaFerrari, Zonda Pagani, Lamborghini Huracan, Lamborghini Aventador, Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Koenigsegg CCXR, Pagani Huayra, Mercedes-Benz SLS AMG, Porsche Carrera GT și altele...