Modificarea chiulasei: Cum crește performanța motorului?

Cylinder head
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Modificarea chiulasei este o modalitate populară, dar solicitantă din punct de vedere tehnic, de a crește performanța motorului. Deci, în acest articol, vom analiza posibilele modificări ale chiulasei și accesoriilor sale.

Acest articol este doar informativ despre potențialele ajustări ale chiulasei și accesoriilor sale și nu servește ca ghid.

Conţinut

Reglarea chiulasei și a accesoriilor sale:

  • reducerea chiulasei
  • reducerea garniturii chiulasei
  • marirea si lustruirea canalelor de admisie si evacuare din chiulasa
  • marirea scaunelor supapelor
  • modificarea supapelor

Coborârea chiulasei și a garniturii chiulasei:

O modalitate de a crește puterea motorului este creșterea presiunii în cilindru prin creșterea raportului de compresie. Raportul de compresie poate fi crescut în mai multe moduri, de exemplu:

  • prin coborarea chiulasei
  • prin reducerea garniturii de sub chiulasa
  • prin coborarea blocului motor
  • prin modificarea inaltimii pistoanelor sau prin inlocuirea pistoanelor
  • prin inlocuirea bielelor cu mai lungi. biele

Ne vor interesa doar primele două opțiuni. Cele mai economice dintre aceste metode, utilizând care este posibilă creșterea raportului de compresie, este reducerea garniturii chiulasei sau înlocuirea acesteia cu o garnitură inferioară.

O garnitură inferioară a chiulasei nu va crește performanța, deoarece reducerea poate fi calculată doar în câteva zecimi de milimetru. Cu toate acestea, este o modalitate mai puțin solicitantă și mai blândă decât coborârea chiulasei în sine.

Coborârea chiulasei este o modalitate mult mai eficientă, dar mai dificilă. Dacă nu aveți instrumentele necesare și cunoștințele suficiente, vă sfătuiesc să lăsați această ajustare pe seama experților.

Cu această modificare, există riscul ca supapele să se întâlnească cu pistoanele dacă capul este coborât prea mult, ceea ce ar fi costisitor. De asemenea, coborârea capului nu se face cu fișiere sau alte instrumente asemănătoare așa cum cred mulți bricolagi de pe forumuri.

Chiulasa trebuie coborâtă uniform. Încărcarea este redusă cu aproximativ 1 până la 2 milimetri, în funcție de tipul de motor. În cele mai multe cazuri însă, 2 milimetri este limita, când există deja riscul de coliziune între supape și pistoane.

După o astfel de modificare, creșterea performanței este deja vizibilă; motorul are mai mult cuplu și crește mai ușor turațiile.

Cylinder head

Mărirea și lustruirea canalelor de admisie și evacuare ale chiulasei:

Dacă ați avut vreodată șansa de a vedea o chiulasă dezasamblată, cu siguranță ați observat că suprafața canalelor de admisie și evacuare stoc este aspră și de formă imprecisă. Toate acestea provoacă pierderi mari de pompare atunci când conținutul cilindrului este aspirat și suflat.

Deci, pentru a reduce aceste pierderi, trebuie să lustruim canalele, să le schimbăm forma și să le creștem diametrul. Diametrul canalelor de admisie și evacuare ale chiulasei poate fi mărit doar cu câțiva milimetri minuscuri, ceea ce nu va aduce aproape nimic. Deși împreună cu alte modificări, va ajuta.

Un alt avantaj al unei astfel de modificări a chiulasei este, după cum sa menționat deja, reducerea pierderilor de pompare, ceea ce crește eficiența volumului (de umplere) a motorului.

Eficiența volumetrică a motorului:

Eficiența volumetrică a motorului este raportul dintre cantitatea de amestec aspirată în cilindru și cantitatea teoretică de amestec aspirată în cilindru fără pierderi. Eficiența volumului motorului cu aspirație naturală variază în medie de la 50% la 90%.

Totodata, la anumite turatii, atinge un maxim, iar odata cu o crestere sau scadere in continuare a rotatiilor scade randamentul de umplere al motorului.

Motorul atinge cuplul maxim la turația de eficiență volumetrică maximă, iar în această zonă se află și gama de turații ideale a motorului. Reglarea canalelor de admisie și evacuare ale chiulasei se face cu ajutorul unei polizoare electronice sau a unui tăietor tehnic.

Canalele de admisie și evacuare modificate ale chiulasei și ale galeriei de admisie cresc astfel cantitatea de amestec livrată către și din cilindri, crescând astfel puterea și valoarea cuplului.

Mărirea scaunelor supapelor și modificarea supapelor:

Prin mărirea scaunelor supapelor și reglarea supapelor se realizează o reducere a pierderilor prin pompare și o creștere a eficienței de umplere a motorului. La mărirea diametrului scaunelor supapelor, se aplică același principiu și procedură de lucru ca la mărirea canalelor de admisie și evacuare ale chiulasei.

Reglarea supapelor constă în lustruirea tijei și a capului supapei și rotunjirea marginilor plăcii supapei. Supapele sunt rotunjite pe un strung sau polizor.

Sper că ar fi informativ pentru astăzi. În articolul următor, vom analiza cum și cu ce este posibil să creștem volumul motorului.