Motor pe benzină și motorină: prin ce diferă?

Engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Acest articol va pune în lumină motoarele pe benzină și diesel și se va concentra asupra modului în care funcționează și asupra avantajelor și dezavantajelor lor.

Fără alte prelungiri, să aruncăm o privire la ambele motoare.

Conţinut

Motor pe benzina:

Un motor pe benzină este un motor cu ardere cu piston care arde benzina sau mai multe tipuri de gaz (GNC, GPL, hidrogen) și transformă energia termică în lucru mecanic. Energia termică se obține în motor prin transformarea combustibilului în căldură prin ardere.

Spark plugs

Motorul aprinde amestecul cu o scânteie electrică folosind bujii. Când combustibilul este ars, temperatura și presiunea din motor cresc. Presiunea crescută a substanței de lucru acționează asupra pistoanelor motorului, care transformă această energie în lucru mecanic.

Pistoanele efectuează o mișcare alternativă rectilinie în cilindri, mediand astfel transferul de energie între camera de ardere și mecanismul de mișcare asociat pistoanelor. În plus, pistoanele asigură schimbul substanței de lucru în cilindri.

Un motor pe benzină poate funcționa în două moduri, în doi timpi sau în patru timpi.

Prepararea amestecului:

Carburetor

În funcție de tehnologia de injecție a combustibilului, amestecul se formează în canalele de admisie, galeria de admisie sau direct în cilindru. Pentru prepararea amestecului se folosește carburatorul sau dispozitivul de injecție, direct sau indirect.

Reglarea puterii:

Throttle body

Cantitatea de amestec reglează performanța motorului pe benzină, iar această reglare este cel mai adesea gestionată de supapa de accelerație situată în galeria de admisie.

În ultimii ani, totuși, supapa de accelerație a fost înlocuită cu diverse sisteme de sincronizare variabilă a supapelor și de ridicare care i-au preluat funcția.

Avantajele și dezavantajele unui motor pe benzină:

Un motor pe benzină are o construcție mai simplă decât un motor diesel, ceea ce le face mai puțin costisitoare. Prin urmare, mașinile echipate cu un motor pe benzină sunt de obicei mai ieftine decât mașinile echipate cu un motor diesel.

În plus, motorul pe benzină este semnificativ mai puternic decât motorul diesel (având în vedere că folosesc aceeași tehnologie). Aceste motoare sunt, de asemenea, mai potrivite pentru cursele scurte și sezonul de iarnă.

Acest lucru se datorează în principal faptului că timpul necesar pentru a atinge temperatura de funcționare este mult mai mic decât un motor diesel. Printre dezavantajele motorului pe benzină se numără consumul de combustibil mai mare decât motorul diesel.

Motor diesel:

Un motor diesel este un motor cu ardere cu piston care arde adesea motorina și transformă energia termică în lucru mecanic. Energia termică se obține în motor prin transformarea combustibilului în căldură prin ardere.

Engine piston

Când combustibilul este ars, temperatura și presiunea din motor cresc. Presiunea crescută a substanței de lucru acționează asupra pistoanelor motorului, care transformă această energie în lucru mecanic.

Motorul diesel aprinde amestecul de combustibil și aer prin temperatura ridicată a aerului comprimat din camera de ardere. Un motor diesel este adesea numit în mod eronat motor diesel, dar trebuie amintit că nu trebuie să fie întotdeauna un motor diesel. Un motor diesel (diesel) este doar un motor care arde motorină.

Motorul diesel este adesea proiectat ca în patru timpi, dar poate fi proiectat și ca în doi timpi.

Principiul de funcționare al unui motor diesel în patru timpi este similar cu un motor pe benzină. Principala diferență este că, la un motor diesel, în cilindri este aspirat doar aer curat, în care, după ce a fost comprimat și încălzit, este injectat combustibil, cel mai adesea motorină. Un astfel de amestec este apoi aprins de căldura de compresie și nu de o scânteie de la o bujie, ca în cazul unui motor pe benzină.

Prepararea amestecului:

Combustibilul se aprinde după ce este injectat în camera de ardere. În funcție de designul camerei de ardere și de locul injecției combustibilului, distingem motoarele diesel:

  • Motoare cu injecție directă - injecția de combustibil și toată arderea are loc într-o singură cameră de ardere principală
  • Motoare cu injecție indirectă - injecția de combustibil și faza inițială a arderii au loc în un spațiu special, în cameră, și abia apoi este transferat în spațiul principal de ardere

Reglarea puterii:

Performanța motorului diesel este reglată de cantitatea de combustibil injectată în camera de ardere cu aproximativ același volum de aer pe ciclu de lucru.

Deci bogăția, adică calitatea amestecului se schimbă. O cantitate variabilă de combustibil pe care o furnizează dispozitivul de injecție realizează reglarea puterii.

Avantajele și dezavantajele unui motor diesel:

Turbocharger

Motoarele diesel sunt structural mai complexe decât motoarele pe benzină, dar performanța lor este mai mică, în principal din cauza arderii unui alt combustibil. Când utilizați aceeași tehnologie și volumul motorului, puterea unui motor cu aprindere prin scânteie este întotdeauna mai mare. Cu toate acestea, avantajul motoarelor diesel este consumul mai mic de combustibil și durata de viață mai lungă.

Cu toate acestea, tehnologia a avansat, iar în prezent, aproape toate motoarele diesel sunt turbo sau supraalimentate. Împreună cu combinația de injecție directă, sunt garantate performanța lor ridicată, consumul redus de combustibil și emisiile mai puține produse.

Cu toate acestea, aceste motoare sunt potrivite pentru călătorii lungi și nu pentru călătorii scurte în oraș, deoarece timpul necesar pentru încălzirea motorului la temperatura de funcționare este mult mai mare decât timpul necesar pentru ca un motor pe benzină să se încălzească la temperatura de funcționare adecvată.