Motor V: Știți totul despre asta?

V Engine
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Motorul V este un motor cu ardere internă ai cărui cilindri și pistoane sunt aranjate în două planuri separate, astfel încât, văzut de-a lungul axei arborelui cotit, să semene cu litera V.

O astfel de aranjare a cilindrilor reduce lungimea și înălțimea totală în comparație cu un motor în linie - primul motor în V, construit în 1889 de Daimler după designul lui Wilhelm Maybach.

Conţinut

În 1903, Compania Société Antoinette a produs motoare V8 pentru curse de bărci cu motor. În 1904, Putney Motor Works a finalizat primul motor V12 construit pentru orice scop.

Construcția și caracteristicile motorului V

Fiecare pereche de pistoane împarte o manivela comună pe arborele cotit prin biele situate una lângă cealaltă. Motoarele V sunt mai compacte, astfel încât plasarea lor într-o mașină este mai ușoară. În plus, au un cuplu mai mare la turații mai mici în comparație cu motoarele în linie cu același număr de cilindri și volum.

Dezavantajul motoarelor în V este greutatea mai mare și faptul că sunt mai complexe și mai complicate, crescându-le prețul. Motoarele în V au cilindri plasați în unghiuri diferite unul față de celălalt, fiecare plasare având avantaje și dezavantaje diferite, unele funcționând mai bine decât altele.

Atâta timp cât unghiul în V este îngust, acest motor are câteva dintre avantajele unui motor în V și în linie, dar și dezavantajele acestora.

Acest concept este străvechi, dezvoltat de Lancia cu motorul său V4 în 1920, dar recent reproiectat de Grupul Volkswagen cu motoarele sale {}. Un motor {} este o combinație între un motor în linie și un motor V.

Unele configurații ale motorului V sunt foarte bine echilibrate și funcționează fără probleme, dar altele sunt exact opusul, cum ar fi:

  1. Motor V8 cu arbore cotit Crossplane
  2. Motor V8 cu arbore cotit Flatplane

1. Motor V8 cu arbore cotit transversal

V8-urile care folosesc acest tip de arbore cotit au un sunet aspru, bubuitor, pe care îl puteți găsi la mașinile americane și la vehiculele Mercedes-Benz AMG.

Acest tip de arbore cotit trebuie echilibrat cu greutăți, ceea ce afectează capacitatea motorului de a accelera. De aceea aceste V8-uri sunt numite leneși.

2. Motor V8 cu arbore cotit Flatplane

Acestea sunt doi cilindri în linie cu patru cilindri care sunt conectați la un motor V. Arborele cotit al acestui motor este similar cu cel al unui patru cilindri în linie. Acest motor este mult mai bine echilibrat, se tura mai ușor, are mai multă putere și cântărește mai puțin decât V8-ul care folosește arborele cotit în plan transversal. Ferrari folosește acest tip de motor.

Cel mai echilibrat motor în V este V12, despre care se poate spune că este aproape perfect echilibrat. Alte motoare V prezintă vibrații crescute și au nevoie de arbori cotiți echilibrați sau împărțiți.

Marcaje motoare V

  • V2 - Motor V cu doi cilindri, un cilindru este pe o parte și celălalt pe cealaltă. Este folosit la motociclete, mașini de tuns iarba și tractoare mici.
  • V3 - Motor cu trei cilindri în V cu doi cilindri pe o parte și unul pe cealaltă parte. A fost folosit doar pentru motociclete de curse în doi timpi.
  • V4 - Motorul V cu patru cilindri are patru cilindri, nr. 1 și 3 pe o parte, nr. 2 și 4 pe cealaltă parte.
  • V5 - Motor V cu cinci cilindri cu doi cilindri pe o parte și trei pe cealaltă parte. Este cunoscut pentru sunetul și turația și este foarte popular printre pasionații de mașini. Acest motor a fost realizat dintr-un V6, din care Volkswagen a scos un cilindru, creând primul bloc de producție care a folosit cinci cilindri în design.
  • V6 - Motor V cu șase cilindri cu trei cilindri pe ambele părți. V6 este una dintre cele mai compacte configurații de motor, mai scurt decât un patru în linie și mai compact decât un V8. Motorul V6 a devenit utilizat pe scară largă în mașinile de dimensiuni medii, unde se află ca motor opțional cu patru în linie standard sau motor standard cu un V8.
  • V8 - Un motor V cu opt cilindri are patru cilindri pe ambele părți, cu toate cele opt pistoane antrenate de un arbore cotit comun. Rezultatul este un motor care este mai fin decât un V6 și considerabil mai ieftin decât un V12.
  • V10 - Motor V cu zece cilindri cu cinci cilindri pe o parte și cinci pe cealaltă parte. Este mai lung decât un motor V8, dar mai scurt decât un cu zece cilindri în linie.
  • V12 - Motorul V12 are 12 cilindri montati pe un carter pe doua laturi cu sase cilindri. V12 este perfect echilibrat și, prin urmare, nu are nevoie de arbori de echilibrare.