Sistemul Nitro Oxide: Cum și de ce este utilizat în mașini?

NOS
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Nitrooxidul este tradus ca oxid de azot (sau gaz paradis), folosit în asistența medicală ca anestezic - dar ne va interesa utilizarea lui în mașini.

Acest articol continuă seria de îmbunătățire a performanței și ne vom concentra pe scurt pe sistemul Nitro Oxide, NOS.

Conţinut

Cum funcționează N2O într-o mașină?

Prin injectarea de N2O (oxid de azot) în galeria de admisie a unui motor pe benzină, este posibil să obțineți o cantitate imensă de putere pentru bani puțini (pentru cine).

Cu toate acestea, creșterea puterii este de scurtă durată (10-15 secunde) deoarece motorul ar putea fi deteriorat. De asemenea, se recomandă injectarea protoxidului de azot numai atunci când clapeta de accelerație este complet deschisă, adică la turația maximă.

Protoxidul de azot se descompune la aproximativ 300 de grade Celsius în azot și oxigen. Un amestec foarte bogat de oxigen este creat după ce gazul este injectat în camera de ardere.

Funcția azotului este aceea că în timpul expansiunii, acesta devine înghețat și astfel răcește și oxigenul, ceea ce face procesul de ardere mai eficient. Protoxidul de azot conține de 2,3 ori mai mult oxigen decât este conținut în atmosfera noastră.

Echipament necesar pentru instalarea NOS:

  • Sticla de presiune
  • Conductă de presiune
  • Solenoizi (bobine)
  • Injector

Există două sisteme pentru injectarea N2O și anume:

  1. Sistem uscat
  2. Sistem umed

1. Sistem uscat

Gazul este injectat în fața unui senzor care sesizează greutatea aerului admis, astfel încât unitatea de control să poată seta o cantitate mai mare de combustibil. Cu toate acestea, prea mult amestec slab poate pătrunde în cilindru, ceea ce poate face ca supapele să ia foc.

2. Sistem umed

Gazul și combustibilul sunt injectate simultan în sistemul de admisie înainte de supapă. Gazul este injectat în sistem numai după ce robinetul de pe cilindru este deschis. Injecția de N2O are loc imediat după apăsarea comutatorului.

La umplerea cu gaz, este necesar să se răcească cilindrul. Dacă nu faci asta, nici măcar nu vei încadra jumătate din volumul de gaz lichefiat în el. O încărcare durează aproximativ șapte accelerații.

Avantajele NOS:

  • performanță mare la un preț rezonabil
  • creșterea performanței poate fi controlată după bunul plac

Dezavantajele NOS:

  • creșterea puterii este doar temporară
  • solicitarea mare a motorului și a componentelor acestuia
  • Este posibil ca NOS să nu fie aprobat în țara dumneavoastră

Concluzie

Creșterea performanței poate varia de la 25 la 70%. Fără a modifica pistoanele, bielele și alte componente, nu se recomandă depășirea limitei de 20%. De asemenea, trebuie să acordați atenție dozei rezonabile de putere. În caz contrar, se poate întâmpla ca motorul dumneavoastră să primească prea multă doză și să ajungă într-un depozit de deșeuri.