Twin-scroll turbo: Care sunt avantajele și dezavantajele sale?

Mitsubishi Twin-scroll turbo
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un turbo twin-scroll este un turbocompresor cu două canale de admisie a gazelor de eșapament în partea turbină.

În acest articol, vom examina pe scurt funcția și avantajele și dezavantajele turbocompresorului twin-scroll.

Conţinut

Cum funcționează twin-scroll turbo?

Țevile de eșapament de la cilindri duc la unul, iar celălalt canal Twin-turbo, astfel încât presiunea negativă să nu preia energie din gazele de eșapament ale unui cilindru. În schimb, supapa de evacuare a celuilalt cilindru nu s-a închis încă, dar supapa de admisie a început deja să se deschidă.

Dacă aprinderea în cilindri este în ordinea 1-3-4-2, conductoarele de la cilindrii 1 și 4 vor duce la un canal, iar cele de la cilindrii 2 și 3 la celălalt canal.

În acest caz, nu va exista nicio pierdere de energie a gazelor de eșapament, deoarece cilindrul 3, care ar prelua energie din gazele de eșapament din cilindrul unu, nu este conectat la aceeași conductă. Aceste două conducte (downpipes) se conectează doar la turbină.

Avantajele turbo twin-scroll:

  • Eficiență de umplere mai bună și răspuns mai rapid al motorului – în special la turații mici
  • Preț similar unui turbocompresor simplu
  • Eficiență similară unui turbocompresor – un alt tip de turbocompresor decât un turbo cu două rulare
  • • Fiabilitate bună • •

Dezavantajele turbo twin-scroll:

  • Proiectare dificilă a țevilor de eșapament
  • Soluția dificilă de proiectare pentru motoarele cu un număr mai mare de cilindri
  • Necesitatea de a avea un număr par de cilindri