Consum excesiv de ulei de motor: care este problema?

Viečko od olejovej nádrže
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Consumul excesiv de ulei de motor este o problemă care afectează în principal vehiculele mai vechi și vehiculele uzate cu kilometraj mai mare. Consumul de ulei de motor, în general, este adesea înțeles greșit, iar unii oameni pot crede că mașina lor consumă prea mult ulei atunci când problema este în altă parte.

De aceea am decis să pregătim un articol în care vă vom explica ce poate fi considerat consum excesiv de ulei de motor, ce cauzează acesta și cum să remediați această problemă.

Conţinut

Ce înseamnă consumul excesiv de ulei de motor?

Motor oil

În primul rând, este necesar să ne dăm seama că fiecare motor cu ardere internă are un anumit consum de ulei de motor, chiar dacă nu există defecțiuni sau piese deteriorate care ar cauza scurgeri.

Producătorul motorului specifică consumul de ulei de motor, dar acesta variază de la 0,3 litri la 1 litru (până la 1/4 de galon) per interval de schimbare pentru mașinile obișnuite. Cu toate acestea, stilul de condus are un impact semnificativ asupra consumului normal de ulei de motor.

Tachometer

Dacă conduceți mașina prea des în zona roșie de turații, consumul normal de ulei de motor poate fi puțin mai mare decât cel specificat de producător. Acest consum normal de ulei de motor apare atunci când uleiul intră în camera de ardere.

Ce cauzează consumul excesiv de ulei de motor?

Cea mai frecventă cauză a consumului excesiv de ulei de motor este pătrunderea acestuia și arderea ulterioară în cameră. Pot exista mai multe cauze ale arderii uleiului de motor, de exemplu, un turbocompresor care are rulmenți uzați sau o etanșare deteriorată. O altă cauză ar putea fi segmentele pistonului, cilindrii, căptușele cilindrilor sau pistoanele uzate.

Toate aceste probleme, cu excepția turbocompresorului uzat, se manifestă în același mod, și anume pierderea compresiei. Cu toate acestea, nu trebuie uitat că nu toate problemele menționate vor apărea pe toți cilindrii în același timp.

Este relativ ușor să determinați un cilindru defect comparând bujiile sau măsurând compresia din fiecare cilindru și comparându-l între ele - compresia ar trebui să fie aceeași în toți cilindrii. Cu toate acestea, fumul albastru de la evacuare vă poate alerta despre arderea uleiului de motor.

Un turbocompresor uzat poate fi detectat într-un mod foarte simplu și anume prin inspectarea filtrului de aer. Dacă există pete negre de ulei pe filtrul de aer, este aproape sigur că turbocompresorul lasă ulei de motor în spațiul cilindrului.

Cu toate acestea, pierderea uleiului de motor poate fi cauzată nu numai de o componentă uzată a motorului, ci și de scurgerea uleiului de motor prin diferite garnituri sau de stângăcia șoferului, de exemplu, atunci când acesta găsește baia de ulei de motor.

Oil warning light

La motoarele mai moderne, când există o lipsă de ulei de motor, se aprinde ledul de avertizare a nivelului de ulei, care arată grafic cantitatea de ulei de motor de pe scară de fiecare dată când cheia este rotită în a doua poziție.

Din păcate, unele motoare vechi nu au nicio lumină de avertizare care să vă avertizeze despre lipsa uleiului de motor, așa că trebuie doar să verificați uleiul în mod regulat.

Cum să rezolvi consumul excesiv de ulei de motor?

Identificarea unei probleme cu consumul excesiv de ulei de motor este relativ ușoară, dar rezolvarea acesteia nu este atât de ușoară. Dacă uleiul de motor are scurgeri, această problemă se rezolvă prin resigilarea motorului sau înlocuirea unei garnituri de cap defect.

Turbocharger model

Dacă un turbocompresor uzat provoacă un consum excesiv de combustibil, turbocompresorul trebuie revizuit sau înlocuit cu unul nou, ceea ce nu este cel mai ieftin lucru.

Cea mai scumpă reparație vă așteaptă dacă uleiul de motor intră în camera de ardere prin segmente de piston, cilindri, căptușe de cilindri sau pistoane uzate.

Oricare dintre aceste probleme înseamnă de obicei o revizie a motorului și deci o reparație pentru care vei cheltui mulți bani. Totuși, dacă este o mașină veche, a cărei valoare este minimă, se recomandă doar completarea cu ulei de motor deoarece revizia motorului ar putea depăși prețul întregii mașini.