Tahometru: Cum funcționează acest dispozitiv?

Tachometer
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Un turometru este un dispozitiv folosit într-o mașină pentru a măsura rotațiile motorului sau rotațiile arborelui cotit al motorului.

Astfel, indicatorul tahometrului indică numărul de rotații ale arborelui cotit pe minut pe un afișaj analog sau digital.

Conţinut

Istoria turometrului pe scurt

Primul turometru a fost construit în 1817 de inginerul german Deidrich Uhlhorn. La început, turometrul a fost folosit doar pentru a măsura viteza locomotivelor, dar de-a lungul timpului și-a găsit drum și în mașini.

Primele tahometre erau mecanice și se bazau pe măsurarea forței centrifuge.

Cum funcționează un turometru modern?

La mașinile moderne, tahometrele sunt electronice. Unitatea de control al motorului obține date despre rotațiile arborelui cotit, care cooperează cu senzorul de rotație a arborelui cotit.

Trebuie adăugat că, dacă senzorul de turație a arborelui cotit nu mai funcționează, motorul se va opri, iar dacă nu funcționează înainte de pornirea motorului, motorul nu va porni.

După cum am menționat mai sus, turometrul dintr-o mașină arată numărul de rotații ale arborelui cotit într-un anumit timp, în acest caz, pe minut.

Tahometrul are aproape întotdeauna un câmp roșu marcat, care avertizează șoferul asupra zonei de revoluții periculoase. Prin urmare, șoferul are întotdeauna o imagine de ansamblu asupra turației curente și poate reduce astfel turația motorului prin scoaterea din gaz și readucerea motorului la o turație sigură.

Revoluțiile mari (gama roșie) pot deteriora motorul?

Tachometer

Menținerea motorului la turații mari în zona roșie a turometrului pentru o perioadă lungă de timp dăunează motorului deoarece, în acel moment, motorul nu este suficient lubrifiat cu ulei de motor.

Acest lucru determină supraîncălzirea componentelor individuale, ceea ce poate provoca în cele din urmă blocarea motorului. Cu toate acestea, menținerea motorului în intervalul roșu de turație pentru o perioadă lungă de timp poate să nu conducă imediat la o defecțiune, dar cel puțin poate provoca o uzură crescută a unor piese ale motorului.

Diferența dintre tahometrele mecanice și cele electronice: