Cum se manifestă un turbocompresor deteriorat?

Turbocharger
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Astăzi, motoarele supraalimentate domină printre alte motoare sub capota mașinilor. În comparație cu motoarele clasice cu aspirație naturală, acestea sunt mai puternice și mai economice atunci când conduceți calm. Au un dezavantaj major, totuși.

În comparație cu motoarele fără supraalimentare, acestea sunt din punct de vedere tehnic mai complexe, mai puțin fiabile și mai costisitoare de întreținut. Este necesar să le tratați cu atenție și grijă.

Conţinut

O atenție deosebită trebuie acordată turbocompresorului, care nu este nemuritor ca un motor de mașină. Este scump de reparat și chiar mai costisitor de înlocuit.

Dar cum se manifestă un turbocompresor deteriorat? Vom răspunde la această întrebare în următoarele 5 puncte.

1. Fluier turbo

Un fluier turbo este un simptom care indică ceva în neregulă cu turbocompresorul. Într-adevăr, să presupunem că turbocompresorul fluieră cu revoluții din ce în ce mai mari. În acest caz, problema poate fi ascunsă în rulmenții uzați ale turbocompresorului, într-o scurgere între turbocompresor și conducta acestuia sau în deteriorarea uneia dintre turbinele sale.

Turbocharger

Cu toate acestea, în orice caz, fluierul turbo nu este de obicei normal, așa că ar trebui să mergeți la atelierul de reparații pentru o verificare sau o eventuală reparație a acestei probleme.

2. Fum albastru din evacuare

Blue smoke from the exhaust

Fumul albastru de la evacuare înseamnă un singur lucru: uleiul de motor pătrunde în spațiul cilindrului. Cu cât pătrunde mai mult ulei de motor în cilindri, cu atât mașina fumează mai mult.

Uleiul de motor poate pătrunde în spațiul cilindrului în mai multe moduri, de exemplu, printr-o garnitură de chiulasă deteriorată, inele de piston uzate, căptușele cilindrilor, pistoanele, cilindrii sau turbocompresorul în sine.

Turbocompresorul este lubrifiat și răcit cu ulei de motor. Poate pătrunde în zona turbinei și, ulterior, poate ajunge în camera de ardere. Rezultatul este fum albastru de la evacuare și un consum crescut de ulei de motor.

3. Consum crescut de ulei

Pouring engine oil

Această problemă poate fi combinată cu fumul albastru din evacuare. Dacă cauza creșterii consumului de ulei este în turbocompresor, de vină pot fi deteriorarea conductelor care alimentează turbocompresorul cu ulei de motor și garnituri turbo sau deteriorarea rulmenților turbocompresorului.

Dacă uleiul pătrunde prin turbocompresor în camera de ardere a motorului doar într-o cantitate minimă, problema nu este atât de gravă.

În cazul unei scurgeri mari de ulei în compartimentul cilindrului, ar trebui să fii atent. Dacă ai un motor diesel, poate fi înfricoșător. Acest fenomen se mai numește și motorină fugă. Dar despre ce este vorba?

După cum probabil știți deja, părțile rotative ale turbocompresorului sunt lubrifiate cu ulei de motor. În caz de deteriorare a etanșării, turbocompresorul îl va antrena împreună cu aer direct în cilindri, crescând astfel turația motorului și, astfel, și viteza turbo-ului în sine.

Astfel, turbo-ul împinge în mod constant mai mult aer și ulei de motor în cilindri până când motorul este distrus, arde tot uleiul sau se blochează.

Mai simplu spus, este o defecțiune în care motorul începe să-și consume uleiul de motor în mod necontrolat. Dacă apare o astfel de defecțiune, de obicei se termină cu distrugerea motorului.

4. Turbo boost excesiv

Poate fi recunoscut după reacțiile intense ale motorului la apăsarea pedalei de accelerație. Așa cum o presiune de supraalimentare turbo care este prea mică nu este de dorit, același lucru este valabil și pentru o presiune de supraalimentare turbo care este prea mare.

Această presiune de supraalimentare turbo excesivă poate fi cauzată doar de un regulator defect. Acesta trebuie înlocuit în cazul unei defecțiuni.

5. Pierderea performanței

3D model of a working V8 engine. Pistons and other mechanical parts are in motion.

Pierderea puterii poate avea diverse cauze, care desigur, includ și un turbocompresor deteriorat. Motivul obișnuit este o defecțiune a turbinei care are grijă de admisia aerului. În acest caz, turbocompresorul nu poate folosi presiunea maximă de încărcare și, prin urmare, nu va furniza putere maximă motorului.

Cu toate acestea, pierderea de putere poate indica și o problemă cu turbocompresorul cu geometrie variabilă. Acest lucru poate face ca paletele să se blocheze din cauza funinginei, astfel încât turbocompresorul nu poate dezvolta o presiune de umplere mai mare. În acest caz, curățarea mecanismului de funingine este adesea suficientă.