Mașina pierde putere: de ce motorul pierde putere în timp?

Výfukový systém v aute
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Pierderea puterii în timp este inevitabilă pentru fiecare motor cu ardere internă. Dar care este cauza și cum să preveniți aceste probleme în primul rând?

Am pregătit un articol pentru a răspunde la această întrebare - vom analiza posibilele cauze ale pierderii performanței și cum pot fi eliminate.

Conţinut

De ce mașina mea își pierde puterea?

O defecțiune a unor componente ale motorului poate provoca o pierdere bruscă de putere. Dacă defectul este înlăturat, performanța motorului va reveni și puteți continua să conduceți cu liniște sufletească.

Totuși, acest articol se va concentra pe pierderea treptată a cailor putere, cauzată de obicei de întreținerea neregulată sau insuficientă sau de uzura unor componente ale motorului. Nu există nicio modalitate de a determina cât de multă putere va pierde motorul într-un anumit timp, dar se aplică o regulă - cu cât aveți mai multă grijă de motor, cu atât pierderea de putere va fi mai mică.

Motorul este ca un organism viu și are nevoie de patru lucruri pentru a funcționa corect: combustibil, aer, compresie și scânteie (benzină) sau aprinderea amestecului (motorină). Dacă oricare dintre aceste lucruri nu este optim, motorul pierde putere. Deci, să aruncăm o privire mai atentă asupra cauzelor pierderii performanței.

1. Filtru de aer

Pentru a funcționa corect, fiecare motor cu ardere internă trebuie să atragă o anumită cantitate de aer în cilindri. Cu toate acestea, dacă intră mai puțin aer în cilindri decât este necesar, va cauza o scădere a performanței motorului. Un filtru de aer înfundat poate cauza această problemă.

Športový filter

Remedierea acestei probleme este simplă și ieftină, așa că nu ar trebui să așteptați să înlocuiți filtrul de aer. Se recomandă schimbarea filtrului de aer o dată pe an sau aproximativ la fiecare 8 până la 15 mii de mile (10 până la 20 mii de kilometri), în funcție de praful mediului în care conduceți.

Cu toate acestea, pierderea de putere nu poate fi cauzată doar de un filtru de aer înfundat, ci și de canalele de admisie înfundate și carbonizate sau alte probleme similare.

2. Bujii

Aprinderea necorespunzătoare și, prin urmare, insuficientă a amestecului poate fi o altă cauză a pierderii puterii mașinii tale. Este necesar să se verifice starea bujiilor. Electrozii bujiilor se uzează în timp și pot fi înfundați cu diverse depuneri.

Zapaľovacie sviečky

Aceste impurități pot fi îndepărtate, dar din moment ce bujiile nu sunt piese scumpe, se recomandă înlocuirea lor. Durata de viață a unei bujii normale variază între 30 și 50 de mii de mile (45 până la 80 de mii de kilometri), așa că nu trebuie să uitați să le înlocuiți în mod regulat.

Dacă bujia funcționează doar parțial sau nu funcționează deloc, apar smucituri ale mașinii sau funcționare neregulată a motorului. Acest lucru se datorează faptului că motorul funcționează cu mai puțini cilindri, ceea ce reduce puterea motorului și duce la alte probleme.

3. Sistem de evacuare

Ceea ce intră trebuie să iasă. Un sistem de evacuare este folosit pentru a elimina gazele de evacuare din cilindri, dar necesită și o anumită întreținere. Cele mai frecvente probleme ale sistemului de evacuare care provoacă o pierdere de putere includ un catalizator sau toba de eșapament deteriorat, înfundat sau o țeavă de evacuare care are scurgeri.

Výfukový systém v aute

Există doar două moduri de a rezolva problema unei țevi de eșapament cu scurgeri. Fie prin sudarea fisurilor, fie prin înlocuirea părții deteriorate a țevii de evacuare. Această problemă este extrem de ușor de identificat și nu poate fi trecută cu vederea, deoarece zgomotul mașinii tale este mult peste ceea ce ar trebui să fie.

Cu toate acestea, problemele cu catalizatorul și toba de eșapament pot să nu atragă atenția asupra lor atât de repede.

Convertorul catalitic are de suferit, mai ales dacă îți folosești mașina în principal pentru curse scurte, timp în care motorul nu are timp să se încălzească. Înseamnă că arde un amestec bogat în mod repetat, ceea ce nu-i place unui convertor catalitic. De asemenea, suferă atunci când mașina ta arde prea mult ulei de motor din cauza deteriorării sau uzurii unei anumite componente.

Într-un astfel de caz, există riscul ca convertizorul catalitic să se înfunde cu murdărie, ceea ce va duce la o permeabilitate redusă a țevii de evacuare și, prin urmare, o reducere a performanței motorului. Un convertor catalitic înfundat poate fi curățat folosind diverși agenți speciali de curățare, dar trebuie înlocuit dacă este prea înfundat, ceea ce nu este cea mai ieftină soluție. Pe lângă înfundare, totuși, convertorul catalitic poate fi deteriorat mecanic, cel mai adesea dacă arde combustibilul nears.

Un convertor catalitic deteriorat va provoca rapoarte false din partea sondei lambda, pe baza cărora unitatea de control al motorului nu va putea determina raportul corect dintre combustibil și aer în spațiul de lucru. Toba de eșapament poate suferi de probleme similare ca și convertizorul catalitic.

Toba de eșapament se poate înfunda, ceea ce va cauza trecerea proastă a gazelor de eșapament, dar se poate coroda și din interior și se poate destrăma, ducând la alte probleme și, bineînțeles, la o scădere a performanței motorului.

4. Sistem de alimentare cu combustibil

Oil and fuel filter

Aceasta se referă în principal la pompa de combustibil, dispozitivul de injecție și filtrul de combustibil. Dacă cantitatea necesară de combustibil nu intră în cilindru, probabil că este clar pentru toată lumea că aceasta duce la pierderea puterii mașinii. Pompa de combustibil este de obicei amplasată în rezervorul de combustibil.

Pompa de combustibil se poate uza în timp, determinând-o să nu furnizeze suficient combustibil, în special la turații mai mari sau la sarcini mari ale motorului. Cu toate acestea, un filtru de combustibil înfundat poate fi o cauză directă, care, dacă este înfundat, nu va lăsa să intre suficient combustibil. Scăderea performanței este din nou cea mai vizibilă la turații mai mari sau la o sarcină mai mare a motorului.

Înlocuirea filtrului de combustibil este simplă și ieftină, spre deosebire de înlocuirea pompei de combustibil, care este mult mai costisitoare. Pe lângă problema cu o pompă de combustibil uzată și un filtru de combustibil înfundat, poate exista și o problemă cu injectoarele de combustibil, care tind să se înfunde cu murdărie din cauza combustibilului de calitate scăzută.

Similar cu cele două probleme anterioare, scăderea performanței este vizibilă doar la turații mai mari sau cu o sarcină mai mare a motorului. Cu toate acestea, rezolvarea problemei cu injectoarele de combustibil este mai dificilă decât rezolvarea problemelor anterioare combinate. Există doar două opțiuni - o reparație costisitoare sau o înlocuire și mai scumpă a injectoarelor de combustibil.

5. Supapa de accelerație

Supapa de accelerație poate fi controlată mecanic prin utilizarea cablului. Acest cablu se poate slăbi în timp. Prin urmare, este necesar să-l strângeți din nou, astfel încât legătura dintre pedala de accelerație și corpul clapetei să fie cât mai strânsă.

Cablul slăbit al supapei de accelerație va face ca supapa să nu se deschidă atunci când pedala de accelerație este apăsată ușor. Când este apăsată complet, supapa nu va fi complet deschisă, ceea ce face imposibilă stoarcerea puterii maxime din motor.

Throttle body

Chiar și corpul clapetei în sine nu este un dispozitiv care nu necesită întreținere, așa că este recomandabil să îl curățați în mod regulat de diverse impurități și depuneri cu agenți speciali de curățare.

6. Pierderea compresiei

Pierderea compresiei este o problemă serioasă care poate fi rezolvată, dar nu ar fi ieftină. Scurgerile din camera de ardere determină pierderea compresiei.

Scurgerile în camera de ardere pot fi cauzate de următoarele:

  • Inel de piston uzat sau deteriorat
  • Cilindru motor uzat
  • Chiulasă sau garnitură de chiulasă deteriorate
  • Supapă deteriorată
  • Arc supapă deteriorat

Toate aceste probleme fac ca camera de ardere să se scurgă, ceea ce duce la extrudarea amestecului în timpul compresiei și la reducerea ulterioară a puterii motorului. Împingerea amestecului reduce presiunea din camera de ardere, care altfel ar acționa asupra pistoanelor. De asemenea, trebuie adăugat că rezolvarea acestor probleme este laborioasă și costisitoare.

rezumat

În concluzie, aș dori să adaug că unele dintre cauzele pierderii performanței pot fi îndepărtate ușor și ieftin. Cu toate acestea, altele necesită o doză de experiență profesională și o injecție financiară semnificativă. Dacă nu ai grijă de mașina ta în mod regulat, caii de sub capotă vor fugi mai devreme sau mai târziu.