Fum negru de la evacuare: Care este problema?!

Black smoke from the exhaust
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Fumul negru de la evacuare este un semn că motorul arde un amestec prea bogat de combustibil și aer. Un amestec bogat este un amestec care conține mai puțin aer decât este necesar pentru arderea completă a combustibilului.

Aceasta înseamnă că în cilindri intră o cantitate mai mare de combustibil decât ar aparține unui anumit raport de aer, din cauza căruia are loc arderea incompletă. Această ardere incompletă are ca rezultat fum negru din evacuare, care conține o cantitate mare de funingine.

Conţinut

Arderea unui amestec bogat, însoțită de fum negru de la evacuare, se poate datora unei defecțiuni la sistemul de alimentare cu combustibil sau a unei probleme cu alimentarea cu aer.

Mai multe componente pot provoca fum negru de la evacuare, deși acesta diferă în funcție de tipul de motor:

  1. Motor pe benzină
  2. Motor diesel

1. În cazul unui motor pe benzină

  • Funcționare defectuoasă a sondei lambda
  • Conductă de admisie neetanșă
  • Defecțiune a greutății aerului
  • Injectoare cu scurgeri

2. Pentru motor diesel

  • Defecțiune pompă de combustibil de înaltă presiune
  • Defecțiune greutate aer
  • Defecțiune injector

La ambele motoare, arderea unui amestec bogat poate fi cauzată și de un filtru de aer excesiv de înfundat. Cu toate acestea, arderea unui amestec bogat nu trebuie să se manifeste doar prin creșterea fumului.

Printre altele, fumul negru de la evacuare poate fi însoțit de un consum mare de combustibil, porniri dificile sau pierderi de putere.

Vestea bună este că, pe termen scurt, arderea unui amestec bogat nu poate dăuna semnificativ motorului. Deși, pe termen lung, arderea unui amestec bogat poate duce la defecțiuni sau probleme grave, motiv pentru care ar trebui să rezolvați această problemă cât mai curând posibil și să nu pierdeți timpul.

Un motor care arde un amestec bogat produce fum negru din evacuare și mai multă funingine.

Această funingine intră în uleiul de motor, ceea ce duce la o carbonizare mai rapidă a segmentelor pistonului, la înfundarea filtrului de ulei sau la canalele de lubrifiere prin care este ghidat uleiul de motor. Rezultatul este uleiul de motor degradat și lubrifierea insuficientă, ceea ce duce la o uzură mai mare a pieselor individuale ale motorului.

Concluzie

Prin urmare, după cum mulți ar putea crede, fumul negru de la evacuare nu este doar un sindrom al modificărilor necorespunzătoare ale galeriei de evacuare. Această culoare de fum poate apărea în orice mașină care arde un amestec bogat.