Consum mare de combustibil: 14 cele mai frecvente cauze

Closed car tank
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Consumul de combustibil este unul dintre cei mai importanți factori atunci când cumpără o mașină, în special pentru persoanele care își folosesc mașina zilnic și realizează un kilometraj ridicat în fiecare lună.

Și chiar dacă nu este cazul, consumul de combustibil este lucrul care interesează aproape fiecare proprietar al mașinii. Deci, care este cauza consumului mare de combustibil? Să verificăm cele 14 cele mai frecvente cauze ale acesteia.

Conţinut

Introducere

În primul rând, consumul de combustibil nu este constant și este afectat de mai mulți factori. Acestea pot varia de la defecțiuni, stiluri specifice de condus, condiții meteorologice, vechime a mașinii, motor etc.

Cu toate acestea, consumul de combustibil poate fi departe de valorile scrise în specificațiile tehnice date de producătorul auto. Acesta poate fi cazul chiar dacă motorul este în stare bună și stilul dumneavoastră de condus poate fi descris ca fiind economic.

Dacă observați o creștere semnificativă a consumului de combustibil, aproape sigur va însemna una dintre problemele menționate mai jos. Deci, să ne uităm la cele mai frecvente defecțiuni și probleme din spatele consumului crescut de combustibil.

1. Stilul de condus neadecvat

Printre cele mai frecvente probleme care pot cauza un consum mare de combustibil putem include un stil de condus inadecvat sau inadecvat. Aceasta este o problemă mai frecventă cu transmisiile manuale, deoarece vă permite să alegeți treapta greșită, provocând o creștere a consumului de combustibil.

De asemenea, accelerarea și decelerația rapidă înainte de fiecare răscruce nu este o modalitate excelentă de a economisi combustibil. Totuși, dacă ești sigur că stilul tău de condus nu s-a schimbat, dar consumul de combustibil a crescut, problema ar putea fi alta.

2. Rezistenta aerului

Consumul de combustibil este afectat semnificativ de rezistența aerodinamică, care este crescută considerabil prin transportul de bagaje, biciclete, schiuri sau alte obiecte inutile pe acoperiș.

Rezistența aerodinamică crescută se datorează și ferestrelor deschise sau unei trape. Un alt factor care afectează rezistența aerodinamică și, prin urmare, de asemenea, consumul de combustibil este trenul de rulare liber sau capacul inferior al motorului.

3. Anvelope subumflate

Tire

Presiunea necorespunzătoare în anvelope afectează semnificativ consumul de combustibil. Să presupunem că presiunea în anvelope este mai mică, rezistența la rulare crește și astfel consumul de combustibil. De aceea este esențial să verificați regulat presiunea în anvelope și, dacă este necesar, să umflați anvelopele la presiunea prescrisă.

Presiunea incorectă a anvelopelor nu numai că mărește consumul de combustibil, ci și înrăutățește caracteristicile de conducere ale mașinii și, nu în ultimul rând, contribuie și la uzura mai rapidă a anvelopelor.

4. Filtru de aer înfundat

Air filter

Filtrul de aer are un efect semnificativ asupra funcționării motorului. Din acest motiv, nu trebuie să uitați de înlocuirea sa obișnuită. Dacă filtrul de aer este înfundat excesiv, acesta va duce la intrarea insuficientă a aerului în cilindri. Această problemă poate fi eliminată foarte rapid și relativ ieftin.

Un filtru de aer înfundat se manifestă printr-o scădere vizibilă a performanței și un consum crescut de combustibil. Așadar, dacă observi că motorul mașinii tale nu este la fel de puternic precum era înainte și consumul de combustibil a crescut, ar trebui să te concentrezi mai întâi pe verificarea și, dacă este cazul, înlocuirea filtrului de aer.

5. Îmbinare și rulmenți cu viteză constantă

Constant-velocity joint

Consumul crescut din cauza rezistenței crescute poate fi cauzat și de o îmbinare cu viteză constantă deteriorată sau uzată sau de rulmenți prost. Dacă oricare dintre aceste componente este uzată sau deteriorată din cauza rezistenței crescute, poate exista o pierdere a energiei motorului transmisă roților mașinii, ceea ce duce la un consum crescut de combustibil.

Semnele unei articulații CV proaste includ zgomote de clicuri sau pocnii la întoarcere, vibrații în timpul conducerii la viteze mari și scurgeri de grăsime din articulație. Puteți recunoaște destul de ușor aceste probleme doar auzindu-le. Dacă rulmenții roților sunt la limita duratei de viață, ei sunt semnalați de zgomot crescut în timpul mersului.

6. Etrier de frână suspendat

Disc brakes

O altă problemă cu consumul crescut de combustibil poate fi un etrier de frână agățat sau blocat. Dacă se întâmplă acest lucru, plăcuța de frână ar fi întotdeauna în contact cu rotorul de frână, chiar dacă ușor.

Este posibil să nu fiți conștient de această problemă, în funcție de cât de mult este blocat etrierul de frână, dar dacă o faceți, s-ar simți ca și cum ați conduce o mașină cu frânele ușor aplicate tot timpul.

7. Defecțiune a senzorului de debit de masă

Mass flow sensor

Defecțiunea senzorului de debit de masă ar putea fi o altă cauză a consumului crescut de combustibil. Poate apărea dacă senzorul de debit de masă este excesiv de poluat sau deteriorat. Este posibil să continue să funcționeze, dar modificările în funcționarea motorului sunt semnificative și pot fi observate chiar și de un neprofesionist complet.

Cele mai frecvente simptome ale defecțiunii senzorului de debit de masă includ pornirea dificilă a motorului, turația mare sau mică la ralanti a motorului, funcționarea neuniformă a motorului, smucitura în timpul accelerației sau blocarea motorului. Această problemă poate fi eliminată cu ușurință prin înlocuirea componentei.

8. Defecțiune sondei lambda

Lambda probe

Sonda lambda este un vinovat frecvent al consumului crescut de combustibil la motoarele pe benzină. O sondă lambda este un senzor din țeava de evacuare care compară aerul din țeava de evacuare cu aerul din jurul motorului și creează un semnal electric bazat pe o reacție chimică.

Acest semnal este trimis la unitatea de control al motorului, care apoi folosește supapa de accelerație și injectoare pentru a regla raportul dintre combustibil și aer. Mai simplu spus, vehiculul folosește sonda lambda pentru a face motorul să funcționeze economic.

În unele cazuri, este posibil să se identifice fizic defecțiunea sondei lambda, deoarece aceasta este înfundată cu o cantitate mare de funingine. Cu toate acestea, o defecțiune a sondei lambda nu este întotdeauna detectată prin inspecția fizică, așa că cea mai bună soluție este să mergeți direct la atelierul de reparații, să conectați mașina pentru diagnosticare și să o înlocuiți dacă este deteriorată.

9. Bujii

Spark plugs

Dacă bujiile sunt uzate excesiv, arderea amestecului de combustibil nu este optimă. Acest lucru duce la un consum crescut de combustibil și o performanță redusă. Înlocuirea bujiilor este simplă și ieftină, așa că nimeni nu ar trebui să o neglijeze.

10. Motorul

Mustang engine

Deteriorarea motorului în sine sună ca o cauză evidentă a consumului crescut de combustibil, dar care componente cauzează această problemă? Cilindrii uzați, chiulasele crăpate, garniturile de chiulă, segmentele de piston uzate sau supapele deteriorate provoacă scurgeri în camera de ardere, ceea ce duce la presiuni de compresie mai scăzute.

Presiunea de compresie a cilindrilor este măsurată cu ajutorul unui manometru. Înainte de măsurarea presiunii de compresie, motorul este încălzit la temperatura de funcționare pentru a defini jocul dintre piston și cilindru. Manometrul de compresie este înșurubat în chiulasă în loc de bujie.

Ulterior, motorul este accelerat folosind demarorul în timp ce supapa de accelerație este complet deschisă - pedala de accelerație este apăsată complet. Presiunea de compresie este afișată pe acul contorului de compresie, care înregistrează cea mai mare presiune atinsă. Presiunea de compresie trebuie să fie aceeași în toți cilindrii.

11. Filtru de particule înfundat

DPF filter

Un filtru de particule înfundat poate fi, de asemenea, de vină pentru consumul crescut de combustibil. Un filtru de particule diesel este un dispozitiv care elimină particulele de praf fine și cancerigene din gazele de eșapament ale mașinilor cu motor diesel.

Filtrul captează particule solide, pe care în cele din urmă le arde pentru a se curăța. Cu toate acestea, acestei componente problematice îi place să se murdărească, mai ales dacă folosiți mașina diesel doar pentru curse scurte.

Un filtru de particule înfundat se manifestă printr-o reducere semnificativă a performanței dar și printr-o creștere a consumului de combustibil. Din păcate, înlocuirea sau curățarea acestui filtru nu este unul dintre cele mai ieftine lucruri.

12. Unitate de comandă a motorului și senzori

ECU (engine control unit)

O alta dintre nenumaratele cauze ale consumului crescut de combustibil poate fi unitatea de control al motorului sau diferiti senzori care ii trimit date. Cei mai importanți senzori includ sonda lambda, senzorul de debit de masă, senzorul de poziție a arborelui cotit, senzorul de detonare, senzorul de temperatură a lichidului de răcire sau senzorul arborelui cu came.

Toți acești senzori trimit informații diferite către unitatea de control al motorului. Unitatea de control al motorului folosește aceste date pentru a funcționa eficient motorul. Acești senzori, combinați cu unitatea de control al motorului, controlează momentul injecției de combustibil, lungimea injecției de combustibil, avansul la aprindere al amestecului și multe alte lucruri.

Să presupunem că unul dintre senzori nu funcționează corect. În acest caz, unitatea de comandă a motorului primește date incorecte, ceea ce poate duce la injectarea cantității incorecte de combustibil în cilindri sau la sincronizarea incorectă a avansului de aprindere a amestecului.

Cu toate acestea, motorul nu funcționează corect în ambele cazuri, rezultând un consum crescut de combustibil și o performanță mai scăzută.

13. Sistem de alimentare cu combustibil

Problemele cu scurgerile conductelor din sistemul de combustibil sunt evidente în special la mașinile mai vechi. Furtunurile de cauciuc ale sistemului de alimentare devin fragile (crapate) în timp, ceea ce duce la scurgeri de combustibil. Puteți detecta această problemă foarte ușor deoarece se manifestă prin mirosul de combustibil din interiorul mașinii și din vecinătatea acesteia.

De asemenea, puteți observa o scurgere de combustibil verificând dacă există pete de combustibil pe solul unde parcați. Un alt simptom al unei scurgeri în sistemul de alimentare este că este mai dificil să porniți tocmai pentru că aerul intră în sistemul de alimentare.

14. Compresor de aer conditionat

Un ambreiaj magnetic controlează compresorul de aer condiționat. Acest ambreiaj se poate deteriora și poate lăsa compresorul să funcționeze continuu. Aerul condiționat poate crește consumul de combustibil de la o cantitate mică la o cantitate mare, în funcție de tipul de motor.

Un compresor de aer condiționat pornit permanent poate provoca astfel o creștere semnificativă a consumului de combustibil fără ca tu să observi că ceva este în neregulă cu mașina.

Concluzie

Unele nenumărate alte probleme și defecțiuni pot duce la creșterea consumului de combustibil. Cu toate acestea, acest articol s-a concentrat pe cele mai frecvente probleme care vă pot deranja.

Dacă se pare că mașina dvs. cere mai mult decât ar trebui, utilizați acest lucru ca bază de defecțiuni care pot provoca un apetit excesiv pentru mașina dvs. În același timp, ne dorim ca soluția la problema dumneavoastră să fie cât mai simplă și ieftină.