Denumiri de motor: TDI, MPi, TSI, HTP, le știi pe toate?
În lumea auto, întâlnim nenumărate abrevieri, inclusiv denumiri de motor. Producătorul stabilește aceste denumiri de motor, dar cine trebuie să cunoască numărul de litere diferite și combinațiile lor?
Din acest motiv, am decis să vă pregătim această listă cuprinzătoare, în care vom face lumină asupra denumirilor comune ale motoarelor și semnificația acestora.
Conţinut
CDi
CDi (injecție diesel Common-rail) se referă la motoarele diesel cu injecție directă de combustibil. Aceste motoare sunt echipate cu un sistem Common-rail (o conductă de combustibil comună pentru toți cilindrii). Mercedes și Chrysler folosesc motoare CDi.
CDTi
CDTi (common-rail diesel turbo injection) se referă la motoarele diesel turbo cu injecție directă de combustibil. Sunt echipate cu sistemul Common-rail (o conductă de combustibil comună pentru toți cilindrii) și sunt utilizate de marca Opel.
CRD
CRD (common rail diesel) se referă la motoarele diesel cu injecție directă de combustibil. Motoarele cu această denumire sunt folosite de producătorii americani de automobile Chrysler, Dodge și Jeep.
CRDi
CRDi (injecție diesel Common rail) se referă la motoarele diesel cu injecție directă de combustibil. Singura diferență față de CRD este că această denumire este folosită de companiile de automobile coreene precum Hyundai sau Kia și Mitsubishi japonezi.
CVVT
CVVT (Continuously variable valve timing) se referă la motoarele cu distribuție continuu variabilă a supapelor, datorită cărora obțin performanțe mai mari și un consum mai mic. Kia, Hyundai și Volvo folosesc această denumire.
DCi
DCi (Injecție Common-Rail Diesel) se referă la motoarele diesel cu tehnologie Common-Rail, adică injecție directă de combustibil și o conductă de combustibil comună. Renault și Nissan folosesc această denumire.
DDiS
DDiS (Sistem de injecție diesel directă) se referă la un motor diesel turbo cu un sistem common rail Suzuki.
Common rail: Cum funcționează și care sunt avantajele sale?
DiDT
DiDT (Turbo Diesel cu injecție directă) se referă la un motor diesel turbo cu un sistem common rail.
DTI
DTI (Direct Turbo Injection) înseamnă motor diesel turbo cu injecție directă.
FSI
FSI (Fuel Stratified Injection) se referă la motorul pe benzină cu injecție directă de combustibil a concernului VW.
GDi
GDi (injecție directă de benzină) se referă la motoarele pe benzină cu injecție directă de benzină. Această denumire este folosită de companiile auto Mitsubishi, Kia și Hyundai.
Motoarele cu injecție directă pot arde combustibilul mult mai eficient. Astfel, sunt mai puternice, iar consumul lor este mai mic.
HDI
HDI (injecție directă de înaltă presiune) se referă la un motor cu injecție directă de înaltă presiune. Aceste motoare pot fi echipate cu funcția OverBoost (mărește puterea pentru scurt timp după apăsarea pedalei).
Motoarele HDi sunt echipate cu un turbocompresor și sunt produse de Grupul PSA folosind tehnologia Common Rail. Sunt specifici pentru mersul lor bine dezvoltat.
HTP
HTP (High Torque Performance) se referă și la un motor cu cuplu ridicat. Motoarele cu trei cilindri ale mărcilor Škoda, Seat și Volkswagen sunt desemnate prin abrevierea HTP.
Motorul a fost creat prin scoaterea unui cilindru dintr-un motor 1.6 16V 77kW și a început producția în 2002. Cu toate acestea, acest motor a devenit ținta ridicolului de-a lungul anilor și și-a câștigat multe porecle.
i-VTEC
Tehnologia i-VTEC este cel mai înalt nivel de dezvoltare a distribuției variabile a supapelor și a ridicării Honda. Este de fapt un VTEC clasic combinat cu tehnologia VTC (Variable Timing Control). VTC este un mecanism care vă permite să schimbați ușor poziția (rotația) arborelui cu came.
Honda folosește acest sistem doar pe arborele cu came de admisie. VTC este activ tot timpul la toate vitezele. Cu sistemul i-VTEC, este posibilă rotirea arborelui cu came cu până la 50 de grade.
JTD
JTD (Jet Turbo Diesel) se referă la un motor diesel cu turbocompresor common rail utilizat de Fiat, Alfa Romeo și Lancia. Prima generație de motoare diesel common-rail de la Fiat sub denumirea JTD era cunoscută și sub inițialele „uniJet” Turbo Diesel.
JTDM
JTDM, cu alte cuvinte, Jet Turbo Diesel Modified (Multijet), este o denumire pentru motoarele cu tehnologie Common-rail și, prin urmare, cu injecție directă de combustibil. Fiat a fost primul care a venit cu acest sistem în 1997 pentru motoarele Alfa Romeo, urmat de Mercedes-Benz. Multijet este utilizat pe scară largă de Fiat, Alfa Romeo și Lancia, dar și de Chrysler, Jeep și Maserati.
MIVEC
MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system) este o denumire pentru motoarele companiei auto Mitsubishi, echipate cu un sistem de sincronizare variabilă a supapelor și de ridicare a supapelor.
MIVEC: sincronizare variabilă a supapelor și ridicare a supapelor
Acest sistem de control al supapelor este utilizat pentru a îmbunătăți eficiența volumetrică a motorului, crescând astfel puterea motorului și reducând consumul de combustibil și numărul de emisii produse.
MZ-CD
MZ-CD - (Mazda – Common rail Diesel) se referă la motorul diesel turbo Mazda cu un sistem Common rail.
MPi
Abrevierea MPi indică motoarele echipate cu injecție de combustibil în mai multe puncte (Multi Point Injection). În acest tip de injecție, combustibilul este injectat în fața supapei de admisie folosind supape de injecție alocate cilindrilor individuali.
Aceasta înseamnă că fiecărui cilindru este atribuită o supapă de injecție, care furnizează combustibilul necesar pentru acel cilindru.
SDI
SDI (Suction diesel injection) se referă la motoarele diesel cu umplere atmosferică și injecție directă de combustibil produse de Volkswagen Group. Deoarece aceste motoare nu sunt turbo, ele oferă mai puțină putere în comparație cu motoarele turbo de aceeași cilindree.
Motoarele SDI au fost produse ca motoare cu patru cilindri sau cinci cilindri în linie. Deoarece sunt structural mai simple decât motoarele cu turbo, sunt, de asemenea, mai fiabile, în timp ce consumul rămâne neschimbat.
SPi
Abrevierea SPi indică motoarele echipate cu injecție de combustibil într-un singur punct. Injecția într-un singur punct este un tip de injecție indirectă de combustibil în care combustibilul este injectat printr-o singură supapă de injecție într-o cameră comună a galeriei de admisie în amonte de supapa de accelerație.
Supapa de accelerație: Cum funcționează și posibilele sale defecțiuni
După ce combustibilul este injectat în camera galeriei de admisie, acesta se amestecă cu aerul care curge și trece prin supapa de accelerație. În spatele clapetei de accelerație, conducta de admisie este împărțită în camere separate, cu ajutorul cărora amestecul de combustibil și aer este condus către cilindrii individuali ai motorului.
TDI
TDI (Turbocharged direct injection) se referă la motoarele diesel supraalimentate cu injecție directă produse de Volkswagen Group. În multe țări, abrevierea TDI este înregistrată ca marcă comercială a Grupului Volkswagen, iar aceste motoare sunt răspândite în principal în Europa.
TDI-PD
TDI-PD - (TDI – Pumpe Düse) desemnează un motor diesel cu injecție directă turbo cu o unitate pompă-duză.
TDDi
TDDi (Turbo diesel direct injection) se referă la motoarele diesel cu injecție directă de combustibil. Marca Ford folosește această denumire. Noua generație de motoare diesel (TDCi) are o funcționare mai rafinată și mai puțin zgomotoasă în comparație cu TDDi.
TDCi
TDCi (Turbo diesel common-rail injection) se referă la motoarele diesel cu injecție directă de combustibil cu sistemul Common-rail. Aceste motoare sunt noua generație de motoare TDDi utilizate de Ford.
TCe
TCe (eficiență Turbo Control) este desemnarea unui motor pe benzină supraalimentat de un turbocompresor. A fost introdus pentru prima dată în 2007 pe modelul Renault Twingo GT. Pentru a le face mai ușor de identificat, producătorul auto folosește un număr care indică dimensiunea volumului motorului dat și valoarea cailor putere (de exemplu, 1,2 TCe 115 Energy - un astfel de motor are 115 cai putere).
Cai putere: ce este și de ce este important?
T-GDi
T-GDi (Turbo benzină cu injecție directă) se referă la motoarele pe benzină cu injecție directă pe benzină echipate suplimentar cu un turbocompresor. Această denumire este folosită de companiile auto Hyundai și Kia.
TGI
TGI (Turbo Gas Injection) se referă la mașinile Volkswagen echipate cu motoare turbo cu injecție directă de gaz natural (CNG).
Aceste motoare sunt derivate structural din motoarele TSI, în special din motorul 1.4 TSI. Motoarele TGI pot arde benzină și gaz natural comprimat, adică GNC.
STI
TSI (Turbocharged Stratified Injection) se referă la motoarele turbo pe benzină cu injecție directă de combustibil produse de Grupul Volkswagen. Motoarele TSI sunt echipate cu un turbocompresor single-scroll și se caracterizează printr-o performanță foarte ridicată de la un volum mic.
Prima generație a acestor motoare a avut probleme cu lanțurile de distribuție, dar de-a lungul timpului această problemă a fost rezolvată prin înlocuirea lanțului și a întinzătorului.
TFSI
TFSI (Turbo Fuel Stratified Injection) se referă la motorul turbo pe benzină cu injecție directă a grupului VW. În comparație cu motorul TSI, care este echipat cu un turbocompresor single-scroll, motorul TFSI folosește un turbocompresor twin-scroll.
TwinAir
TwinAir se referă la un motor pe benzină cu doi cilindri construit de Fiat Powertrain Technologies (FPT). În același timp, era echipat cu un sistem electro-hidraulic care putea deschide supapa de admisie independent de poziția arborelui cu came.
Capacitatea de a deschide independent supapa îmbunătățește semnificativ calitatea și precizia umplerii motorului. În 2011, acest motor a fost premiat pentru motorul anului cu premiile „Cel mai bun motor sub 1,0 litru”, „Cel mai bun motor nou”, „Cel mai bun motor ecologic” și „Motorul internațional al anului”.
Twin Spark
Alfa Romeo folosește tehnologia Twin Spark. Twin în traducere înseamnă dublu, iar Spark este o lumânare, adică o lumânare dublă. Twin Spark, prescurtat ca TS, înseamnă astfel dublă aprindere prin două bujii pentru fiecare cilindru.
Avantajul dublei aprinderi este realizarea unei combustii mai optime si, prin urmare, performante mai mari si emisii mai mici.
Valvematic
Valvematic este o tehnologie a companiei auto Toyota care permite schimbarea continuă a ridicării supapelor de admisie. Toyota folosește această tehnologie în mașinile sale, echipate cu unități pe benzină (benzină).
Valvetronic
Valvetronic este o denumire pentru motoarele BMW echipate cu ridicări variabile ale supapelor. Este, prin urmare, un sistem variabil de ridicare a supapelor, care, în combinație cu sincronizarea variabilă a supapelor, vă permite să schimbați poziția arborelui cu came independent de poziția arborelui cotit și poate modifica, de asemenea, ridicarea și durata de timp în care supapa. este deschis.
Valvetronic: Cum funcționează sistemul de ridicare variabilă a supapelor?
Această tehnologie este utilizată pentru optimizarea parametrilor motorului. Sistemul Valvetronic oferă motoarelor performanțe mai mari, consum mai mic de combustibil și emisii mai mici.
VTi
VTi (Variable valve lift and timing injection) se referă la un motor pe benzină cu sincronizare variabilă a supapelor, produs de Grupul PSA (Peugeot, Citroen) și concernul BMW. Acest motor are două variante, și anume 1,4 litri și 1,6 litri, utilizate la mașinile Peugeot și Citroen.
VTEC
VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) se referă la motoarele Honda echipate cu sincronizare variabilă a supapelor și tehnologie de ridicare.
Tehnologia de sincronizare variabilă a supapelor este utilizată pentru a îmbunătăți eficiența volumetrică a motorului, crescând astfel performanța motorului și reducând consumul de combustibil și emisiile.
Concluzie
După acest articol, credem că desemnările motoarelor nu vor mai fi o problemă pentru dvs. Cu toate acestea, dacă nu ați găsit unele denumiri de motor în această listă, nu ezitați să ne scrieți în comentarii.