Fluctuația RPM în timpul conducerii: acestea sunt cele mai frecvente 12 cauze

Tachometer
Publicat la
Tradus din original (sursă: autoride.co)

Fluctuația RPM este una dintre cele mai frecvente probleme la toate tipurile de mașini, indiferent de vârstă. Acest subiect a fost discutat pe scară largă de un milion de ori pe diferite forumuri auto. Cu toate acestea, nimeni nu vrea să caute prin discuții lungi pentru a găsi un răspuns la această problemă.

De aceea am decis să pregătim un articol cu ​​cele mai frecvente 12 motive care provoacă fluctuații ale turației motorului. Pentru început, trebuie remarcat faptul că fluctuația RPM nu trebuie să se datoreze doar unei singure defecțiuni.

Conţinut

Uneori, o combinație de diferite defecțiuni este cauza principală, așa că a afla ce componente sunt defecte poate fi dificil. Pornirile dificile însoțesc adesea fluctuațiile turației motorului, blocarea motorului în timpul conducerii, pierderea puterii motorului și consumul ridicat de combustibil.

Cu toate acestea, șoferul nu poate recunoaște întotdeauna niciunul dintre aceste alte simptome. Să ne uităm la cele 12 cauze cele mai frecvente ale fluctuațiilor de turație a motorului fără alte prelungiri.

1. Supapă de accelerație

Throttle body

Supapa de accelerație s-ar putea înfunda cu diverse impurități. O supapă de accelerație înfundată se manifestă prin fluctuații la ralanti și funcționarea neregulată a motorului, oprirea motorului sau pornirile proaste. Cu toate acestea, este posibil ca ledul de avertizare a motorului să nu vă avertizeze cu privire la unele dintre aceste probleme.

Vestea bună este că ar putea fi destul de ușor să eliminați problema cu o supapă de accelerație înfundată - dacă vă considerați un bricolaj. Supapa de accelerație trebuie demontată și curățată folosind agenți de curățare adecvați. Cu toate acestea, cu motorul pornit, puteți curăța supapa de accelerație fără a fi dezasamblată prin aplicarea unui agent de curățare pe corpul supapei de accelerație.

Trebuie să aveți grijă să nu deteriorați mecanic corpul clapetei în niciun fel, motiv pentru care nu este recomandată curățarea clapetei înfundate cu, de exemplu, o șurubelniță sau alte unelte similare. Dacă nu îndrăznești să o faci singur, vei face mai bine dacă încredințezi această muncă experților.

2. Sonda lambda

Lambda probe

O sondă lambda este un senzor din țeava de evacuare care compară aerul din țeava de evacuare cu aerul din jurul motorului și creează un semnal electric bazat pe o reacție chimică. Acest semnal este trimis la unitatea de control al motorului, care apoi folosește supapa de accelerație și injectoare pentru a regla raportul dintre combustibil și aer.

O manifestare tipică a unei sonde lambda deteriorate sau nefuncționale este pornirile proaste și mirosul de benzină din evacuare. Cu toate acestea, consumul crescut de combustibil, funcționarea neregulată a motorului și fluctuațiile RPM pot manifesta, de asemenea, defecțiunea.

În unele cazuri, este posibil să se identifice fizic defecțiunea sondei lambda, deoarece aceasta este înfundată cu o cantitate mare de funingine. Cu toate acestea, o defecțiune a sondei lambda nu este întotdeauna detectată prin inspecția fizică, așa că cea mai bună soluție este să mergeți direct la atelierul de reparații, să conectați mașina pentru diagnosticare și să o înlocuiți dacă este deteriorată. De obicei, veți fi avertizat cu privire la o defecțiune a sondei lambda de lampa de avertizare a motorului de verificare.

3. Senzor de debit de aer în masă

Mass flow sensor

Defecțiunea senzorului de debit de aer în masă ar putea fi o altă cauză a fluctuațiilor turației motorului. Funcționarea defectuoasă a acestuia poate fi, de asemenea, în spatele motorului care funcționează neregulat, smucitură în timpul accelerației sau oprire. Alte probleme care însoțesc acest fenomen includ pierderea puterii și consumul crescut de combustibil.

Senzorul de debit de aer în masă poate funcționa defectuos dacă este excesiv de poluat sau deteriorat. Este posibil să continue să funcționeze, dar modificările în funcționarea motorului sunt semnificative și pot fi observate chiar și de un neprofesionist complet. Dacă este necesar, senzorul de debit de aer în masă deteriorat trebuie curățat și înlocuit, ceea ce este simplu, dar nu întotdeauna cel mai ieftin.

4. Bujii

Spark plugs

Fluctuațiile RPM pot fi cauzate și de aprinderea insuficientă a amestecului. Într-un astfel de caz, este necesar să se verifice starea bujiilor. Electrozii bujiilor se uzează în timp, dar pot fi, de asemenea, înfundați cu diverse depuneri. Aceste impurități pot fi îndepărtate, dar din moment ce bujiile nu se numără printre piesele scumpe, cu siguranță te vei descurca mai bine dacă le înlocuiești.

Dacă bujiile sunt excesiv de uzate sau înfundate, arderea amestecului de combustibil nu este optimă deoarece bujia nu poate aprinde amestecul așa cum ar trebui. În acest caz, motorul funcționează pe mai puțini cilindri, ceea ce are ca rezultat smucitură, fluctuații de turație, neregularitate a întregului motor, putere redusă a motorului și consum crescut de combustibil.

5. Bobine de aprindere

O defecțiune a bobinelor de aprindere se manifestă în același mod ca o defecțiune a bujiilor. Rezultatul este din nou sacadat, funcționare neregulată a motorului, fluctuații ale turației motorului și o scădere a performanței. Cu toate acestea, în acest caz, soluția la problemă este simplă.

Pur și simplu înlocuiți bobina defectă, iar motorul va funcționa din nou. Pe lângă problemele menționate, veți fi avertizat de defecțiunea bobinei de aprindere de către lampa de avertizare a motorului.

6. Filtru de aer

Air filter

Filtrul de aer are un efect semnificativ asupra funcționării motorului. Dacă filtrul de aer este înfundat excesiv, acesta va duce la intrarea insuficientă a aerului în cilindri.

Această problemă se manifestă printr-o scădere vizibilă a performanței, un consum crescut de combustibil și uneori, de asemenea, funcționarea neuniformă a motorului sau fluctuații ale turației motorului.

Dacă observi că motorul mașinii tale nu este la fel de puternic ca înainte și consumul de combustibil a crescut, ar trebui să te concentrezi mai întâi pe verificarea și, dacă este cazul, înlocuirea filtrului de aer. Pretul filtrului de aer este mic, si oricine il poate inlocui.

7. Filtru de combustibil

Oil and fuel filter

Problema cu alimentarea cu combustibil afectează în mod semnificativ întreaga funcționare a motorului. Pot exista mai multe motive în spatele acestei probleme.

Cu toate acestea, așa cum este cazul atunci când rezolvați orice problemă, este necesar să vă concentrați mai întâi pe fleacurile absolute și pe cele mai ieftine lucruri. Acest lucru mic este, de exemplu, filtrul de combustibil, care poate fi înfundat excesiv cu murdărie.

Dacă filtrul de combustibil este înfundat excesiv, nu va trece suficient combustibil. Înlocuirea filtrului de combustibil este o chestiune simplă și ieftină.

8. Scurgere la galeria de admisie

Fluctuațiile turației motorului pot fi adesea cauzate de ceva complet banal, cum ar fi o scurgere în galeria de admisie. Cu o cantitate mai mare de aer decât cea înregistrată de senzorul de debit de masă, motorul nu poate face față acesteia. În acest caz, este necesară verificarea întregii galerii de admisie și etanșarea locului cu scurgeri.

9. Pierderea compresiei

Engine pistons

Pierderea compresiei este o problemă serioasă care poate fi rezolvată, dar numai pentru mulți bani. Scurgerile din camera de ardere determină pierderea compresiei. Aceste scurgeri pot fi cauzate de următoarele:

  • Inel de piston uzat sau deteriorat
  • Cilindru motor uzat
  • O chiulasă deteriorată
  • Garnitură de chiulasă deteriorată
  • O supapă deteriorată
  • Arc supapă deteriorat
  • Scaun supapei uzat

Toate aceste probleme provoacă o scurgere în camera de ardere, ceea ce duce la extrudarea amestecului în timpul compresiei și o reducere ulterioară a puterii motorului. Aceasta poate fi însoțită de funcționarea neregulată a motorului sau de fluctuații ale vitezei. Extrudarea amestecului reduce presiunea din camera de ardere, care altfel ar acţiona asupra pistoanelor.

10. Injectoare de combustibil

Scurgerile sau injectoarele de combustibil înfundate pot, de asemenea, ca și celelalte probleme menționate, să provoace fluctuații de turație și funcționare neregulată a motorului. Cu toate acestea, această problemă se manifestă și printr-o scădere vizibilă a performanței.

Vestea proastă este că rezolvarea acestei probleme este dificilă și destul de costisitoare. Există doar două opțiuni: o reparație costisitoare sau o înlocuire și mai scumpă a injectoarelor de combustibil.

11. Supapa EGR

Clogged EGR valve

Sarcina supapei EGR este de a returna o parte din gazele de evacuare înapoi în camera de ardere. Prin urmare, supapa EGR deschide și închide conexiunea dintre conductele de admisie și evacuare. Când supapa este deschisă, o anumită cantitate de gaz de eșapament intră în galeria de admisie și se amestecă cu amestecul de combustibil nou sosit în cilindru.

Amestecarea gazelor de eșapament cu amestecul de combustibil va face ca proporția de oxigen din camera de ardere să fie mai mică. Acest lucru este nedorit din punct de vedere al performanței, dar va provoca o scădere a temperaturii de ardere, ceea ce duce la o formare mai scăzută de oxizi de azot. Temperaturile ridicate și excesul de aer cresc producția de oxizi de azot în gazele de eșapament.

Cu toate acestea, gazele de eșapament recirculate în timp vor înfunda întreaga linie cu carbon, ceea ce va duce la defectarea supapei EGR. În acest caz, supapa EGR permite gazelor de eșapament să intre în galeria de admisie chiar și atunci când nu sunt adecvate, cum ar fi la turații mari sau la ralanti. Datorită funcției incorecte a supapei EGR, motorul poate funcționa neuniform, se zvâcnește în timpul accelerației, RPM fluctuează și performanța motorului scade și ea.

Problema cu supapa EGR poate fi rezolvată în două moduri, fie prin curățarea acesteia, fie prin înlocuirea supapei EGR cu una nouă.

12. Unitate de control motor

ECU (engine control unit)

O altă dintre aceste nenumărate cauze ale fluctuațiilor de turație a motorului poate fi unitatea de control al motorului (ECU) sau diverși senzori care îi trimit date.

Cei mai importanți senzori includ următorii:

Toți acești senzori trimit informații diferite către unitatea de control al motorului. Unitatea de control al motorului folosește aceste date pentru a funcționa eficient motorul. Acești senzori, combinați cu unitatea de control al motorului, controlează momentul injecției de combustibil, lungimea injecției de combustibil, avansul la aprindere al amestecului și multe alte lucruri.

Să presupunem că unul dintre senzori nu funcționează corect. În acest caz, unitatea de comandă a motorului primește date incorecte, ceea ce poate duce la injectarea cantității incorecte de combustibil în cilindri sau la sincronizarea incorectă a avansului de aprindere a amestecului.

Concluzie

Desigur, nenumărate alte probleme și defecțiuni pot determina fluctuația turației motorului. Cu toate acestea, în acest articol, ne-am concentrat pe cele 12 cele mai frecvente cauze din spatele acestei probleme.